بر اساس بودجه امسال بخش مسکن و حمل‌و نقل، به دولت اجازه داده شده است برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین خدمات روبنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفزرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی موجود در بافت فرسوده، مصلای تهران، طرح‌های مسکن و سایر موارد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید مسکن اقداماتی را انجام دهد.

مالیات مسکن مهر در بودجه ۱۴۰۱ مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مالیات مسکن مهر شامل آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی در قراردادهای سه‌جانبه تعاونی و خودمالک که توسط پیمانکاران پرداخت می‌شود، با کاهش چشمگیر معادل سه میلیون ریال به‌ازای هر واحد مسکونی تعیین شد.

سازمان امور مالیاتی موظف به صدور مفاصا حساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

همچنین مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ بری تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک مسکن به تسهیلات فروش اقساطی به این بانک مراجعه کنند.

در صورت مراجعه نکردن مالکان به بانک، بانک مسکن موظف به افزایش نرخ سود تسهیلات به ۱۸ درصد است.

همچنین در راستای افزایش کیفی زندگی ساکنان مسکن مهر، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد بر اساس تشخیص سازمان برنامه و بودجه برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی، معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و طرحهای مسکن مهر و مسکن ملی اختصاص خواهد یافت.

بر اساس بودجه امسال بخش مسکن و حمل‌و نقل، به دولت اجازه داده شده است برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین خدمات روبنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفزرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی موجود در بافت فرسوده، مصلای تهران، طرح‌های مسکن و سایر موارد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید مسکن اقداماتی را انجام دهد.

قرار است وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین‌ و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری بعد از واگذاری با ساز و کار گردش خزانه از طریق صندوق ملی مسکن صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

همچنین ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی مصلای تهران هزینه می‌شود.

در راستای اجرای ماده ۶۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بودجه در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره ای ۹۹ ساله متعلق به خود است. منابع حاصل پس از واریز به حساب صندوق ملی مسکن نزد خزانه‌داری کل کشور برای اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف پنج‌هزار میلیارد ریال طی قراردادهای با بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن آنها قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع تفصیلی بافت‌های فرسوده و اماده سازی مصوب را صرف تکمیل این طرح‌ها کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید