مراسم چهلمین روز درگذشت ایران درودی، نقاش معاصر کشورمان روز گذشته ۲۰ آذر ماه به صورت خصوصی بین بنیاد درودی و خانواده این هنرمند برگزار گردید.

سنگ مزار ایران درودی در چهلمین روز درگذشتش / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بنیاد ایران درودی در عکسی که در صفحه شخصی هنرمند فقید در فضای مجازی منتشر کرده، از برگزاری مراسم چهلم این هنرمند خبر داده و تصویری از سنگ مزار او را نیز ارسال کرده است.

تصویری از سنگ مزار ایران درودی

این بنیاد در توضیح این عکس همچنین نوشته است:

«گذر چهلمین روز از وداع با بانوی ایران زمین
فقط یک لحظه، آخرین نقطه
.

"تا این مرحله از زندگی دانسته‌ام که می‌باید کوله بار غم‌ها و دلتنگی‌ها را بر زمین گذارد و به استقبال آینده رفت حتی اگر این آینده یک روز یا یک ساعت یا فقط یک لحظه باشد."
.
و بدین سان برای ایران درودی عزیزمان، خالق نورها و رنگ‌ها و بلورها آن یک لحظه فرا رسید و اینک چهلمین روز از وداع با بانوی هنر ایران زمین سپری شده است. وداع با هنرمند فرهیخته‌ای که آوازه‌ی جهانی داشت و وداع با دستان پرمهری که قلم‌مو را بر زمین نهاد و قلبی که با عشق به ایران و ایرانی از تپیدن باز ایستاد و به نور پیوست...
.

با سپاس فراوان از مشتاقان و علاقه‌مندان به ایران درودی عزیزمان لازم دانستیم که استحضار برسانیم که باتوجه به محدودیت‌های بهداشتی و لزوم برخی رعایت‌ها که حفظ سلامتی شما عزیزان ایجاب می‌کرد، مراسم چهلمین روز به‌صورت خصوصی بر مزار بانوی هنرمندان برگزار شد تا در نخستین فرصت مناسب، در فضایی که گردآمدن همه هنردوستان امکان‌پذیر باشد، یاد و خاطره‌ی او را گرامی داریم و همچنین از بخشی از آثار و کتاب‌های در دست چاپ و فیلم‌های تهیه شده نیز رونمایی صورت گیرد.
با چند سطری از نوشته‌ی این هنرمند پیشگام نقاشی معاصر ایران سخن را به پایان می‌بریم:
.
«به یاد دارم روزی در کودکی یک نقطه بر روی یک صفحه کاغذ سفید گذاردم، آثارم به دنبال و در ادامه‌ی این نقطه هستند تا روزی که آخرین نقطه را بگذارم...
و به خواب هیچ‌کس نبودن فرو روم...!
یک زندگی، چند اثر... در فاصله‌ی دو نقطه...!»

تصویری از سنگ مزار ایران درودی

به گزارش ایسنا، ایران درودی، یکی از نقاشان معاصر کشور بود که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت. مراسم چهلم این هنرمند روز گذشته به‌صورت خصوصی بین خانواده و بنیاد درودی برگزار و سنگ مزار وی نیز گذاشته شد.

تصویری از سنگ مزار ایران درودی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید