به گفته قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نمایندگان برای ارائه پیشنهادهای خود درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۱۰ روز فرصت دارند.

فرصت ۱۰ روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهاد درباره لایحه بودجه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و پس از اینکه رییس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به هیات رییسه مجلس تقدیم کرد، «محمدباقر قالیباف» در سخنانی گفت: این بودجه هم بودجه دولت است هم بودجه ملت و لازم است به نکاتی که رییس جمهور به حق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از قبیل اصلاح ساختار بودجه، کنترل نقدینگی و تورم و شفاف‌سازی آن اشاره داشتند توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه تکثیر خواهد شد و در اختیار همه نمایندگان و کمیسیون های تخصصی قرار می‌گیرد. سپس نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند. کمیسیون برنامه و بودجه هم ۱۵ روز فرصت بررسی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه، ۱۵ روز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه‌ بودجه را مورد بررسی قرار می دهد. در صورت تقاضای کمیسیون تلفیق فرصت کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر به مدت ۱۵ روز دیگرتمدید می شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با همکاری مجلس و دولت برای بررسی لایحه بودجه و انجام کار کارشناسی دقیق فرآیند تدوین لایحه بودجه برای سال آینده محقق شود و شاهد اثرگذاری آن در مدیریت و دولت جدید باشیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید