نماینده ویژه دولت در این موضوع اعلام کرد با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر نمایندگان، مقرر شد تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان در یکسال برای اجرای رتبه بندی معلمان اعتبار پیش بینی شود.

اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان / چند نفر از فرهنگیان مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نایب رئیس مجلس از پیش بینی اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: ۷۳۳ هزار نفر از فرهنگیان مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند.

علی نیکزاد در خصوص زمان بررسی طرح رتبه بندی معلمان در صحن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه این هفته همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی رییس جمهور در دستور کار صحن قوه مقننه قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم از ابتدای مطرح شدن موضوع رتبه بندی معلمان ضمن اعلام موافقت، بر تصویب و اجرای این مهم تاکید جدی داشته اند، اظهار کرد: البته باید توجه داشت برای اینکه این لایحه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نشود، با دولتمردان رایزنی‌های جدی و مستمری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نماینده ویژه دولت در این موضوع اعلام کرد با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر نمایندگان، مقرر شد تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان در یکسال برای اجرای رتبه بندی معلمان اعتبار پیش بینی شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در قوه مقننه در خصوص زمان اجرای این طرح، تصریح کرد: پس از نهایی شدن قانون، این مصوبه از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ قابل اجرا خواهد بود؛ همچنین مربی پایه یک دانشگاه تهران مبنای حداقل ۸۰ درصد حقوق برای معلمان منظور خواهد شد.

نیک‌زاد افزود: همچنین برای شش ماه دوم امسال اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و پانصد میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شده و اعتبار سال آتی نیز در لایحه بودجه در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش پرورش، تمامی معلمان سراسر کشور که معادل ۷۳۳ هزار و ۶۳۸ نفر هستند، مشمول این موضوع قرار می‌گیرند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: باید یادآور شد نمایندگان تاکید داشتند این موضوع باید اجرایی شود لذا با توجه به وضعیت مالی دولت سیزدهم و بدهی‌های برجای مانده دولت قبلی، دولت‌مردان تلاش کردند اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی را محقق کنند که بیانگر تعامل قوه مجریه و قوه مقننه است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید