صید گروهی در ساعت‌های شب و به صورت جرگه و غیر اخلاقی چند سالی است که از سوی اهالی یکی از روستاهای شهرستان شوش مرسوم شده است.

کشتار دراج‌ها با سنگ و چوب در شوش!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس اداره پارک ملی کرخه از کشف تخلف کشتار شبانه پرنده حمایت شده دراج به صورت غیرمتعارف در شهرستان شوش خبر داد.

محمد الوندی درباره جزئیات این خبر بیان کرد: طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر شکار پرنده حمایت شده دراج در مزارع کشاورزی در ساعات شب و به صورت جرگه کردن و کشتار پرنده‌ها به روش‌های غیر متعارف و غیر اخلاقی با چوب و سنگ، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه قرار گرفت.

وی افزود: پس از چند روز کمین، گشت و کار اطلاعاتی و همکاری همیاران محیط زیست، محدوده تخلف یک گروه از متخلفان شناسایی و مأموران با دو اکیپ منطقه را مورد پایش قرار دادند که در ساعت ۲۰ مورخه ۱۸ آذر ماه، موتورسیکلت متهمان در حال خروج و انتقال ادوات جرم مشاهده شد.

الوندی ادامه داد: متهمان پس از رؤیت مأموران با استفاده از تاریکی شب به صورت چراغ خاموش متواری شده و با جست‌وجو و ردیابی مسیر، موتورسیکلت آنان که در داخل زهکش ها و نیزارها واژگون شده بود، توسط مأموران پیدا و در همان حوالی یک کیسه حاوی تور و لاشه چهار قطعه پرنده حمایت شده دراج کشف و ضبط شده و متخلفان متواری ولی شناسایی شدند.

وی گفت: صید گروهی در ساعت‌های شب و به صورت جرگه و غیر اخلاقی چند سالی است که از سوی اهالی یکی از روستاهای شهرستان شوش مرسوم شده و علاوه بر این گروه، چند گروه دیگر نیز در این زمینه فعالیت غیر مجاز می‌کنند که با کمک همیاران تلاش برای دستگیری آنان ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید