واردکنندگان برای اینکه بتوانند میزان تقاضای بازار را حفظ کنند برنج ارزان‌تر وارد می‌کنند تا مصرف‌کنندگان امکان خرید این کالا را داشته باشند.

برنج ایرانی به کیلویی ۷۲ هزار تومان رسید / واردات برنج‌های خارجی بی‌کیفیت به ایران افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، افزایش قیمت برنج ایرانی باعث شده تقاضا برای خرید برنج خارجی بیشتر از سال‌های قبل شود. گویا واردکنندگان برنج‌های خارجی بی‌کیفیت سفارش می‌دهند!

قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته باشگاه خبرنگاران اعلام کرد که قیمت برنج ایرانی در بازار تهران به کیلویی ۷۲ هزار تومان رسیده است.

روند صعودی قیمت برنج حالا باعث شده که واردکنندگان هر نوع برنج بی‌کیفیتی را ثبت سفارش و به کشور وارد کنند.

در این مورد سخنگوی گمرک ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید: در هشت ماه نخست امسال واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۲۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۶ درصد بیشتر شده است. این نشان می‌دهد برنج‌های وارداتی امسال برنج‌های ارزان‌تری هستند و کیفیت پایینی دارند.

سید روح‌الله لطیفی توضیح داد: واردکنندگان برای اینکه بتوانند میزان تقاضای بازار را حفظ کنند برنج ارزان‌تر وارد می‌کنند تا مصرف‌کنندگان امکان خرید این کالا را داشته باشند.

او با اشاره به وضعیت بازار برنج گفت: با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی این احتمال هم وجود دارد که تمایل به سمت خرید برنج‌های خارجی بیشتر از قبل شده است.

سهم برنج در کل واردات

لطیفی با اشاره به سهم برنج در کل اقلام وارداتی بیان کرد: در هشت ماهه امسال حدود ۸۳۸ هزار و ۹۸۸ تن برنج ترخیص شده است که در میان تمام اقلام وارداتی سهم برنج به لحاظ وزنی ۱۱/۳ درصد و به لحاظ ارزش هم ۱۹/۲ درصد برنج بوده است.

فعالان بازار می‌گویند واردات برنج‌های بی‌کیفیت خارجی ماجرای امروز و دیروز نیست. پیش‌تر هم جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج کشور به ایلنا گفته بود: « به‌ دلیل اعمال تحریم‌ها ما در ازای نفتی که به هندوستان می‌دهیم چاره‌ای جز این نداریم که برنج از این کشور وارد کنیم و از آنجایی‌که ما تنها از هندوستان می‌توانیم برنج وارد کنیم این کشور محصولات بی‌کیفیت خود را برای می‌فرستد.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید