لیمو می تواند سنگ کلیه را در اندازه متوسط بشکند بنابراین به افرادی که از درد سنگ کلیه رنج می برند مصرف لیمو پیشنهاد می‌شود.

اگر سنگ کلیه دارید این میوه را بخورید

خوردن لیمو برای جلوگیری از سنگ کلیه به ویژه در دوران بارداری توصیه می شود.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سنگ کلیه در دوران بارداری و در صورت بروز تشدید درد و عدم مراجعه به مراکز درمانی ممکن است منجر به زایمان زودرس و عواقب بعد از آن شود.

هنگامی که سطح غلظت مواد معدنی به یک مقدار خاص می‌رسد، آن مواد در بدن انسان تبدیل به سنگ کلیه می‌شوند، البته این موضوع جای نگرانی ندارد و سنگ کلیه از آن دسته از بیماری هایی است که با تشخیص به موقع می توان آن را به راحتی تشخیص داد و یا درمان کرد که روش اول تشخیص سنگ کلیه، انجام سونوگرافی و روش دوم رادیولوژی است.

انجام تصویربرداری با میزان کم اشعه برای تشخیص سنگ کلیه در موارد خاص مشکلی ندارد، اما این مشکل در زنان باردار می تواند باعث بروز عفونت کلیه شود و یا سلامت جنین را به خطر بیندازد.

خطر سنگ کلیه در دوران بارداری

 سنگ کلیه در سه ماه سوم بارداری ممکن است باعث درد زایمان شود به همین منظور در صورتی که در سه ماهه سوم بارداری هستید و درد ناشی از سنگ کلیه به سراغتان آمد بهتر است در اولین فرصت با یک متخصص اورولوژیست مشورت کنید، زیرا در صورت بروز تشدید درد و عدم مراجعه مادران باردار به مراکز درمانی ممکن است شاهد بروز زایمان زودرس و عواقب بعد از آن باشیم.

همچنین از خانواده مرکبات "لیمو" می تواند سنگ کلیه را در اندازه متوسط بشکند، لذا به افرادیکه از درد سنگ کلیه رنج می برند مصرف لیمو پیشنهاد می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید