کارشناس مسئول برنامه مراقبت آنفلوآنزا وزارت بهداشت گفت: از سال۹۸ بیماری آنفلوآنزا در کشور افت پیدا کرده که دلیل آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

کاهش روند ابتلا به آنفلوانزا در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نصر دادرس، کارشناس مسئول برنامه مراقبت آنفلوآنزا وزارت بهداشت درباره راه های کنترل بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: دستورالعمل های بهداشتی مقابله با بیماری آنفلوآنزا کاملا مشابه بیماری کرونا است، بنابراین می توان گفت با کنترل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنترل بیماری کرونا می توان از عارضه بیماری آنفلوآنزا نیز پیشگیری کرد.

او ادامه داد: راه انتقال بیماری آنفلوآنزا از طریق تنفس و هوا است، به طوریکه اگر تهویه فضا مناسب باشد و فرد بیمار از روبوسی و دست دادن امتناع کند، انتشار این ویروس نیز به مراتب کاهش می یابد.

کارشناس مسئول برنامه مراقبت آنفلوآنزا وزارت بهداشت بیان کرد: از سال ۹۸ بیماری آنفلوآنزا در کشور افت پیدا کرده است و این به معنای آن نبوده که دیگر ویروس آنفلوآنزا در جامعه نداریم، بلکه بدین معنا است که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور افزایش یافته است، البته وزارت بهداشت با رصد و بررسی تمام موارد مربوط به بیماری آنفلوآنزا سعی می کند تا هیچ‌گونه نگرانی درباره این بیماری کشور را درگیر نکند.

دادرس تاکید کرد: نگرانی ما از بیماری آنفلوآنزا در کشور انتشار این بیماری از سوی پرندگان است، زیرا سرعت انتشار این عارضه از پرندگان به انسان بسیار بالا است.

کارشناس مسئول برنامه مراقبت آنفلوآنزا وزارت بهداشت، افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوآنزا نیم درصد به ازای هزار مورد ابتلا است، همچنین از جمله ویژگی ویروس آنفلوآنزا سرعت تغییر این بیماری است.

دادرس گفت: وزارت بهداشت افراد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا که در بیمارستان ها بستری شده اند را به صورت دقیق در طول سال رصد می کند و تا به امروز هیچگونه ویروس جدید آنفلوآنزا در کشور شناسایی نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید