عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت که با عملیات ۲ فروند بالگرد هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی منطقه ساتره در بخش مرکزی چالوس مهار شده است.

مهار حریق جنگل چالوس با ۲ فروند بالگرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عبدالرضا سنگاری پنجشنبه شب افزود : پرواز ۲ فروند بالگرد از استان البرز و بهره گیری از دولچه مخصوص آب و پر کردن آن از دریاچه ولشت منجر به افزایش سرعت آبپاشی در مناطق مرتفع و صخره ای و مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی منطقه ساتره شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی و باد شدیدی که در منطقه می وزد ، احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در عرصه های جنگلی ساتره وحود دارد و به همین دلیل ۲ فروند بالگرد در فرودگاه نوشهر باقی خواهند ماند تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر همچنین از حضور سه اکیپ منابع طبیعی، یگان حفاظت ، نظارت طرح و جنگل در ارتفاعات منطقه آتش سوزی تا صبح فردا برای پالایش و مدیریت شرایط خبر داد.

وی با توجه به بررسی های صورت گرفته در منطقه ساتره چالوس عامل انسانی را علت بروز این آتش سوزی عنوان کرد.

سنگالی گفت که آتش سوزی امروز به حدود ۱۰ هکتار از عرصه های طبیعی که بیشتر به صورت سطحی بود خسارت وارد کرد.

 آتش سوزی جنگل ستاره چالوس بامداد پنجشنبه از سوی مردم محلی به یگان حفاظت اطلاع رسانی شد و بلافاصله نیروهای امدادی برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند. با توجه به صخره ای و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی و وزش باد شدید منابع طبیعی برای جلوگیری از گسترش آتش به مناطق دیگر در خواست بالگرد کرده بود.

مازندران دو اداره کل منابع طبیعی دارد که حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی  شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید