راز زیبایی و درخشش موی زنان هندی چیست؟ چرا زنان هندی در هنگام خواب موهایشان را می‌بافند و آیا این کار برای محافظت از موها لازم است یا فقط ریشه در فرهنگی دارد که نسل به نسل از مادران به دختران هندی رسیده است؟ در این مقاله قصد داریم به پرسش‌های بالا پاسخ دهیم و درباره روش‌های محاظت از مو از زبان زنان هندی با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

آیا به این فکر کرده‌اید که چرا زنان هندی با مو بسته می‌خوابند؟

بسیاری از زنان در هنگام خواب ترجیح می‌دهند که موهایشان را ببافند و با موی بافته بخوابند، اما آیا این کار در محافظت از موها موثر است؟ همانطور که می‌دانید کشور هندوستان از جمله کشورهایی است که زنان موهایی بلند، براق و پرپشت دارند. راز زیبایی و درخشش موی زنان هندی چیست؟ چرا زنان هندی در هنگام خواب موهایشان را می‌بافند و آیا این کار برای محافظت از موها لازم است یا فقط ریشه در فرهنگی دارد که نسل به نسل از مادران به دختران هندی رسیده است؟ در این مقاله قصد داریم به پرسش‌های بالا پاسخ دهیم و درباره روش‌های محاظت از مو از زبان زنان هندی با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

بافتن مو در هنگام خواب چه مزیت‌هایی دارد؟

۱. به شما موهایی براق هدیه می‌کند: موها در حالت عادی احتیاج به رطوبت دارند. مواد بسیاری در داروخانه‌ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی هستند که برای آبرسانی مو ساخته شده‌اند. بافتن مو باعث می‌شود که در هنگام شب موها بر روی همدیگر قرار بگیرند و رطوبت هم را تامین کنند. از این رو زنانی که به هنگام شب موهایشان را می‌بافند نسبت به زنانی که با موهای باز می‌خوابند موهای مرطوب‌تر و در نتیجه براق‌تری دارند.

۲. از موخوره مو جلوگیری می‌کند: همانطور که حتما تجربه‌اش را داشته‌اید موخوره در حالتی پیش می‌آید که موها رطوبت از دست داده باشند و در حالتی شکننده قرار گرفته باشند. مو خوره حالتی است که تار مو از قسمت انتهای بسیار نازک می‌شود و از وسط به دو نیمه تقسیم می‌شود. اگر در هنگام خواب موها بسته باشند اصطحکاکی که در نتیجه برخورد مو و بالش صورت می‌گیرد بسیار کم می‌شود و موهای سالم‌تری با مو خوره کمتر خواهید داشت.

۳. از گره خوردن موی بلند جلوگیری می‌کند: بافتن مو مخصوصا برای دخترانی که موی بلند دارد در هنگام خواب از گره خوردن موی آنان جلوگیری می‌کند. بنابراین روش بسیار خوبی برای صرفه جویی در وقت به هنگام صبح است.

۴. از وز شدن موها جلوگیری می‌کند: بعضی از افراد در هنگام خواب به علت بدخوابی، پس از بیدار شدن شاهد صحنه ترسناکی می‌شوند چرا که با موهای وز شده‌ای رو به رو می‌شوند که مرتب کردن آنان ساعت‌ها طول می‌کشد. بافتن مو نه تنها از این حالت جلوگیری می‌کند بلکه به موهای شما شکلی زیبا و مرتب پس از بیدار شدن هدیه می‌کند.

۵. به محکم شدن تارهای مو کمک می‌کند: تصور کنید که با حالتی از خواب بیدار می‌شوید که موهایتان وز شده و در اثر از دست دادن رطوبت در طی شب بسیار خشک .و شکننده شده است.آیا  موهایی با ظاهری که گفته شد می‌تواند رشد خوبی داشته باشد و تارهایی قوی داشته باشد؟ پاسخ خیر است. اگر موها رطوبت داشته باشند و در هنگام خواب باز نشوند در هنگام شب به ترمیم خود می‌پردازند و در نتیجه بعد از نازک شدن و موخوره زدن شروع به رشد بهتر و ضخیم شدن ریشه می‌کنند.

سخن پایانی

شما می‌توانید با بافتن موهایتان در هنگام خواب علاوه بر محافظت از آنان در برابر موخوره، شکنندگی و خشکی با ظاهری آراسته از خواب بیدار شوید. در این حالت دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف سشوار کشیدن و یا اتو زدن موهایتان کنید. پس با این کار در زمانتان صرفه جویی می‌کنید و موهایی براق و خیره کننده خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید