۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 55315039

می دانیم که مهاجرت کادر درمان به دیگر کشورها برای اشتغال، به سبب نیاز ثابت کشورهای جهان به نیروی کارآمد پزشکی همواره از رونق مناسبی برخودار بوده است. با وجود این هر ساله به تعداد دانش آموختگان و متخصصان متقاضی مهاجرت در زمینه ی بهداشت و درمان افزوده می شود.

مهاجرت کادر درمان

اولین اقدام متقاضیان مهاجرت کادر درمان پیش از شروع جریان مهاجرت، انتخاب آگاهانه ی کشور هدف و آشنایی حدودی با آن می باشد. بر اساس رشته و تخصص، میزان سابقه کاری و ترجیحات شخصی افراد؛ کشورهای مناسب برای مهاجرت کاری کادر درمان از یکدیگر متمایز می شوند.

بنابراین اطلاع و شناخت بر مقاصد گوناگون برای مهاجرت کاری پزشکان و متخصصان حوزه ی درمان، و نیز مقایسه ی آنها با یکدیگر حائز اهمیت می باشد. در این مقاله ما به چند مورد از بهترین موارد برای مهاجرت کاری کادر درمان اشاره کرده و تمام موارد مورد نیاز برای موفقیت در پروسه ی مهاجرتتان را مرور می کنیم. مهاجرت کادر درمان به عمان، قطر، دبی، ابوظبی، کویت و سایر کشورهای عربی نیز یکی از بهترین گزینه های پیش روی متخصصان و کارشناسان این زمینه می باشد که در این مجال به آن پرداخته ایم.

بهترین کشور برای مهاجرت کادر درمان

گفتیم که اغلب کشورهای جهان امروزه به واسطه ی افزایش میانگین سنی جمعیت خود، در پی استخدام نیروی کار جوان و باتجربه می باشند. از سویی دیگر همین بالا رفتن میانگین سنی سبب شده است تا نیاز به خدمات درمانی در کشورهای گوناگون افزایش یابد.

با این توصیف می توان گفت انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان بیشتر وابسته به معیارهای شخصی افراد می باشد. اما در این میان توصیه ی ما برای مهاجرت کادر درمان جایی میان کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس می باشد.

کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس مانند عمان، قطر، امارات متحده ی عربی، کویت و... با برخورداری از منابع سرشار نفت و انرژی، امروزه در شمار ثروتمندترین کشورهای درحال توسعه قرار دارند.

ویژگی های بسیاری در این کشورها آن ها را به مقصد ایده آل مهاجرت کاری کادر درمان تبدیل می کند که از جمله آنها می توان به اقتصاد با ثبات، ارزش واحد پولی بالا، امنیت شغلی، نزدیکی به ایران و به دنبال آن تسهیل در رفت و آمد، برخوردار شدن از حقوق و مزایای شغلی، امکان پیشرفت و... اشاره کرد.

مهاجرت کادر درمان

مسیر کلی مهاجرت کادر درمان

یکی دیگر از مزیت های مهاجرت کادر درمان به کشورهای عربی در قیاس با دیگر کشورهای جهان، ساده تر بودن روند مهاجرت می باشد. به عبارتی می توان گفت با وجود اینکه تعداد متقاضیان کار در مراکز درمانی کشورهای عربی روز به روز در حال افزایش می باشد، همچنان مهاجرت کادر درمان به این کشورها با برنامه ریزی منظم امکان پذیر است.

شما به عنوان یک متخصص در حوزه ی سلامت، بهداشت و درمان با داشتن مدارک تحصیلی و سابقه ی کاری مرتبط، می توانید با عبور از چند مرحله خود را به بازار کار کشورهای عربی همچون عمان، امارات، قطر و... برسانید.

مراحل مهاجرت کاری کادر درمان به ترتیب زیر می باشد:

· گردآوری رزومه ای کامل و کارآمد

· ثبت نام، شرکت کردن و قبولی در آزمون پرومتریک تخصص خود

· درخواست و دریافت جاب آفر (پیشنهاد کاری) مناسب

· دریافت اقامت کشور مورد نظر

شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت کاری به کشورهای عربی در عبور از هر یک از این مراحل ممکن است با ابهام و چالش هایی رو به رو شوید. به طور مثال ممکن است در تهیه و تدوین روزمه، نگارش CV، SOP، کاورلتر و... نیاز به راهنمایی داشته باشید و یا زمان کافی برای نوشتن آنها نداشته باشید.

مشاوران مجرب ما در ایران مهاجر علاوه بر ارائه ی راهنمایی های لازم در مسیر مهاجرتتان در نگارش موارد یاد شده نیز شما را همراهی کرده تا روند مهاجرت کاری شما مدت زمان کمتری به طول بینجامد.

مهاجرت کادر درمان

نقش آزمون پرومتریک در مهاجرت کادر درمان

قبولی در آزمون پرومتریک از الزامات موفقیت در روند مهاجرت کاری به کشورهای عربی می باشد. اگر نمی دانید آزمون پرومتریک چیست؟ در پاسخی کلی می توان گفت که آزمون پرومتریک مجموعه ای از امتحانات در حوزه های مختلف درمانی می باشد که شرکت کنندگان را بر اساس معیارهای علمی دسته بندی کرده، به بازار کار کشورها معرفی می کند.

یکی از مهم ترین اقدامات شما به عنوان متقاضی مهاجرت به کشورهای عربی، اخذ نمره ی قبولی در آزمون پرومتریک رشته ی خودتان می باشد که نتیجه ی این آزمون مستقیما بر فرایند اشتغال به کار شما در کشور هدفتان اثر گذار است.

دقت کنید که با وجود اینکه آزمون های پرومتریک در کشورهای بیشماری ترتیب داده شده است، برای اشتغال در یک کشور مشخص می بایست در آزمون پرومتریک همان کشور شرکت نمایید.

به طور مثال آزمون پرومتریک برای ورود به عمان با آزمون پرومتریک قطر تفاوت داشته و ممکن است جزییات مهاجرت به این دو کشور نیز با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین لازم است تا در هنگام انتخاب کشور هدف و آمادگی برای آزمون پرومتریک به تمام این موارد دقت کنید.

ثبت نام آزمون پرومتریک

نکته ی قابل توجه در مواجهه با آزمون پرومتریک این است که آزمون های پرومتریک در داخل ایران برگزار نمی شوند و داوطلبان می بایست برای شرکت در این آزمون حتما از کشور خارج شوند. خوشبختانه در مرحله ی ثبت نام الزامی برای خروج از کشور وجود نداشته و متقاضیان می توانند از طریق اینترنت در آزمون پرومتریک تخصص خود نام نویسی کنند.

شایان ذکر است که ثبت نام آزمون dha (آزمون پرومتریک دبی) با ثبت نام در هر آزمون پرومتریک دیگر مقدار کمی متفاوت می باشد. همچنان که ذکر کردیم ثبت نام در آزمون پرومتریک کشورهای مهاجر پذیر واقع در خلیج فارس، تفاوت های جزیی با یکدیگر دارند؛ از این رو اهمیت دقت در هنگام ثبت نام برای پیشگیری از هر اشتباه و اختلالی حیاتی می باشد.

برای نام نویسی در آزمون پرومتریک یا ثبت نام آزمون dha متقاضیان می بایست به سایت نام نویسی مربوطه مراجعه کرده، پس از تکمیل فرآیندهای هویتی و بارگزاری مدارک مورد نیاز، تخصص خود و نیز زمان و مکان آزمون خود را انتخاب کنند.

پس از طی کردن این مراحل نوبت به پرداخت هزینه ی آزمون پرومتریک می رسد. توجه داشته باشید که هزینه ی ثبت نام آزمون پرومتریک با توجه به نوع رشته و تخصص داوطلب و برخی موارد دیگر می تواند تغییر کند.

چنانچه در مرحله پرداخت هزینه ی آزمونتان نیز نیازمند راهنمایی می باشید ما در ایران مهاجر علاوه بر ارائه ی اطلاعات کافی، کارت اعتباری که می توانید با آن هزینه ی آزمون خود را متقبل شوید، در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مهاجرت کادر درمان

سرفصل ها، منابع و نمونه سوالات آزمون پرومتریک

در فرآیند مهاجرت کادر درمان به کشورهای عربی بعد از ثبت نام در آزمون پرومتریک، حال می بایست برای قبولی در این آزمون آماده شوید. مدت زمان پاسخگویی، تعداد سوالات و میزان اهمیت موضوعات مختلف در هر تخصص و برای هر کشوری متمایز می باشد.

بنابر مواردی که ذکر کردیم برای اطمینان از قبولی در آزمون پرومتریک تنها در کنار هم قرار گرفتن سه مورد می تواند به شما کمک کند. در ابتدا اطلاع از سرفصل های آزمون پرومتریک رشته ی خودتان، اولین گام آشنایی شما با سوالاتی است که باید به آنها پاسخ دهید.

دسترسی به سرفصل های آزمون پرومتریک سبب می شود تا حدود مطالعات شما برای شرکت در امتحان تعیین شود. در ادامه مهم ترین عامل در قبولی آزمون پرومتریک تسلط بر سرفصل های امتحانی این آزمون می باشد. به طور متوسط هر رشته ی منحصر به فرد در آزمون های پرومتریک چیزی حدود پنج تا ده منبع متمایز دارد که این منابع توسط شرکت پرومتریک معرفی شده و در مرکز ایران مهاجر نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

با اطلاع از سرفصل ها و مطالعه ی کامل منابع امتحانی رشته ی خودتان، بیش از نیمی از مسیر موفقیت در آزمون پرومتریک را طی کرده اید. اطمینان از احاطه ی کامل بر سوالات آزمون برای پیشگیری از خطا و تحمیل مجدد هزینه های آزمون پرومتریک برای بسیاری از متقاضیان حیاتی می باشد.

پیشنهاد ما به این دسته از متقاضیان بررسی و مطالعه ی نمونه سوالات دوره های پیشین آزمون پرومتریک در رشته ی خود می باشد. مزیت های انجام این کار شامل آشنایی با سرفصل های مهم تر و نکات مهم از نظر طراحان سوال می باشد. همچین شما با مطالعه ی نمونه سوال پرومتریک بدون قرار گرفتن در شرایط پر تنش آزمون، اطلاعات خود را محک زده و میزان آمادگی خود را ارتقا می دهید.

در نهایت چنانچه تمایل دارید که به سرفصل ها، منابع و نمونه سوالات آزمون پرومتریک دست یابید، مشاوران کارآزموده ی ما در ایران مهاجر این اطلاعات را در اختیار شما خواهند گذاشت؛ کافی است با شماره تماس های مربوطه با ما در ارتباط باشید.

کاریابی کادر درمان در کشور مد نظر

یکی دیگر از مراحل مهاجرت کادر درمان به کشورهای عربی برای متقاضیان، به دست آوردن یک پیشنهاد کاری مناسب از کشور هدف می باشد. می توان گفت که داشتن جاب آفر مهم ترین شرط دریافت ویزای کاری می باشد و شرکت در آزمون پرومتریک نیز برای دست یافتن به این مورد است که حائز اهمیت می باشد.

شما به عنوان یک داوطلب مهاجرت کاری به کشورهای عربی از قبیل امارات، عمان، قطر و... پس از قبولی در آزمون پرومتریک رشته ی خود به چندی از مراکز درمانی کشور هدفتان درخواست کاری ارسال می کنید.

مراجع مربوطه در این مراکز بر اساس نیاز خودشان، رزومه و سوابق کاری شما، نمره ی آزمون پرومتریک تان و هر عامل موثر دیگری را سنجیده و در نهایت با درخواست اشتغال به کارتان موافقت یا مخالفت خواهند کرد. در صورت پذیرش درخواست شما و به دست آوردن جاب آفر تنها کافی است ویزای کاری تهیه کرده و آماده ی کار در کشور هدفتان شوید.

به این ترتیب چنانجه به دنبال اطلاع از مراکز درمانی می باشید که می توانید به آنها درخواست دهید، ما در ایران مهاجر علاوه بر در اختیار گذاشتن مشخصات این آژانس های کاریابی می توانیم در درخواست و دریافت جاب آفر شما را یاری کنیم.

سرانجام به عنوان نکته ی نهایی لازم است بدانید که پروسه ی مهاجرت از مراحل پیش از شروع آن تا مدتها پس از حصول موفقیت امتداد داشته و می تواند شما را با چالش های متعددی همراه کند. در نتیجه برخورداری از راهنمایی های مشاوری راه بلد و خبره در مسیر مهاجرت کادر درمان می تواند از حجم نگرانی های شما بکاهد.

منبع: ایران مهاجر پرومتریک

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید