یکی از مهم‌ترین چیزهایی که درباره برترین پارک های دبی به آن توجه شده، فراهم‌کردن فضای کافی و امکانات مناسب برای فعالیت‌هایی مثل دویدن، ورزش، دوچرخه‌سواری و ... است.

شناخت بهترین پارک های دبی که در سفر نیاز دارید

اگر مسافر دبی شوید، متوجه خواهید شد که فضاهای سبز دبی در سراسر شهر پراکنده شده است. بهترین پارک های دبی امکانات و فعالیت‌های زیادی را برای تک‌تک اعضای خانواده، به‌خصوص کوچک‌ترها فراهم کرده است. گشت‌وگذار در این پارک‌ها می‌تواند یک روز از سفرتان را به خودش اختصاص دهد و در آخر، یک پارک ‌گردی جذاب و فراموش‌نشدنی برای شما و خانواده باشد. این مطلب از فلایتیو قرار است با شما درباره برتری پارک های دبی صحبت کنیم. اگر مشغول آماده‌سازی برنامه سفرتان به دبی هستید و می‌خواهید بلیط هواپیما خارجی یا دوست دارید در آینده نزدیک از این شهر جذاب و فراموش‌نشدنی دیدن کنید، این مطلب برای شما است.

برترین پارک های دبی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که درباره برترین پارک های دبی به آن توجه شده، فراهم‌کردن فضای کافی و امکانات مناسب برای فعالیت‌هایی مثل دویدن، ورزش، دوچرخه‌سواری و ... است. از طرفی بعضی از پارک‌های موضوعی دبی هم هستند که حسابی جزء پرطرف‌دارترین‌ها و محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. در ادامه با شما از ۱۰ پارک برتر این شهر صحبت می‌کنیم. تمام این پارک‌ها امکانات و ویژگی‌های مختلفی دارند که حسابی آنها را جذاب و متفاوت کرده است.

پارک زبیل

پارک زبیل با وسعت ۵۱ هکتار یکی از جذاب‌ترین پارک‌ها برای مردم دبی است. بیشتر خانواده‌های دبی وقت خود را در این پارک می‌گذارند. در روزهای خنک پاییز و زمستان، دیگر خبری از آن گرمای شرجی و آزاردهنده هوا نیست و گشت‌وگذار در پارک زیبل بسیار جذاب است. محبوب‌ترین بخش این پارک مدل‌های متحرکی است که در موزه پارک زبیل ساخته شده‌اند موزه‌ای از دایناسورهای متحرک و مختلف که برای نوجوان‌ها و کودکان بسیار شگفت‌انگیز است. بخش دیگر پارک، باغ درخشانی است که بعد از تاریک شدن هوا، با نورها و تزئینات مختلفی روشن می‌شود و باغی افسانه‌ای می‌سازد. هر دو این بخش‌ها در قسمت جنوبی پارک قرار دارند و بخش‌های دیگر آن با تجهیزات زمین‌بازی برای کودکان و بزرگسالان تکمیل شده است.

پارک صفا

پارک صفا در دو بلوک از ساحل جمیرا قرار گرفته است. این پارک فضای سبز بسیار جذابی است که نهر دبی از میان چمن‌زارهای و باغ‌های سرسبز آن عبور می‌کند. پارک صفا متعلق به سال ۱۹۷۵ است. زمانی که این پارک ساخته شد، محل آن خارج از محدوده شهر بود اما امروز، با پیشرفت‌ها و گسترش شهرسازی که در دبی انجام شده، پارک بخشی از شهر شده است. پارک صفا اکنون در مرکز دبی قرار گرفته است. این پارک که به‌خاطر امکانات ورزشی فوق‌العاده‌اش شناخته شده، زمین‌های تنیس، والیبال و بسکتبال بسیار پیشرفته‌ای دارد. همچنین دارای پیستی برای دوندگان است و می‌توانید برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای پارک، دوچرخه کرایه کنید.

شناخت بهترین پارک های دبی که در سفر نیاز دارید

اگر دوست دارید یک روز ساده‌تری داشته باشید، بازهم این پارک انتخاب خوبی برای تنبلی است! در پارک قدم بزنید و فقط از فضای سبز لذت ببرید. چمنزارهای اینجا برای پیک‌نیک‌های زیادی آماده شده و یک منطقه مخصوص باربیکیو در آن وجود دارد. اگر نمی‌خواهید غذا تهیه کنید و همراه خود بیاورید، کافه‌ها و رستوران‌هایی هم در داخل پارک وجود دارد. از هر طرف که فکرش را بکنید این پارک حسابی می‌تواند شما را راضی کند و باعث شود ساعت خوشی را تجربه کنید. ورودی پارک هزینه کمی دارد.

کریک پارک

پارک کریک در امتداد کرانه غربی نهر دبی قرار دارد و دومین پارک بزرگ شهر است. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، گردشگاهی که در حاشیه نهر است، مهم‌ترین دلیلی است که به دیدن این پارک می‌روند. چه برای قدم‌زدن، چه برای لذت بردن از مناظر کنار آب یا برای عکاسی از نهر، پارک کریک جزء بهترین پارک های دبی است. یک منطقه مخصوص باربیکیو برای خانواده‌ها و گروه‌هایی که می‌خواهند تجربه پیک‌نیک خاطره‌انگیزتر و بهتری داشته باشند هم در کنار کافه‌ها و رستوران‌های مختلف پارک وجود دارد. اگر می‌خواهید مسیرهای پرپیچ‌وخم پارک را با دوچرخه بگردید، چرخه‌های کرایه‌ای در پارک برای شما آماده شده است.

پارک مشرف

درست در لبه شرقی شهر، پارک مشرف با ۱۳ جریب وسعت، یکی از بهترین پارک های دبی است. این پارک مجموعه‌ای از متفاوت‌ترین فعالیت‌های بازی و سرگرمی را برای بچه‌ها و مردم شهر فراهم کرده است. به همین خاطر هر روز افراد زیادی برای گذراندن وقت‌شان به این پارک می‌آیند. همچنین یک مدرسه اسب‌سواری در داخل پارک وجود دارد که هم مردم می‌توانند برای یک‌بار سوارکاری به آنجا بروند و هم سوارکاران می‌توانند برای آموزش سوارکاری به این مدرسه مراجعه کنند. پارک دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکان اجاره دوچرخه و همچنین مسیرهایی برای دویدن است. مشرف با امکانات ورزشی تیمی، از جمله زمین فوتبال، زمین بسکتبال و زمین والیبال، مقصد اصلی تیم‌های محلی و همچنین گروه‌های دوستانه‌ای است که می‌خواهند تمرین‌ها و بازی‌های دوستانه خود را در یک زمین باکیفیت و خوب انجام دهند.

پارک برج

پارک برج یکی از بهترین پارک های دبی است. پارکی در همسایگی دبی مال، برج خلیفه و خانه اپرای دبی که بین آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده فولادی و شیشه‌ای دبی قرار گرفته است. پارک برج همچنین یک مقصد محبوب برای مناظر و عکس‌برداری از زیبایی‌های اطراف و ساختمان‌های بلندی است که برج را احاطه کرده است. اگر به هوای عکاسی به این منطقه می‌روید یا می‌خواهید قاب‌های جذاب و فراموش‌نشدنی در یکی از برترین پارک های دبی ثبت کنید، پارک برج، بهشت عکاسی برای شما است. همه چیز آن‌قدر زیبا و حیرت‌انگیز است که بهترین تصاویر را ثبت خواهید کرد. گردشگاه عریض کنار دریاچه پارک برای کالسکه‌های عصرگاهی، دویدن و دوچرخه‌سواران خوب است و اگر می‌خواهید از ساختمان‌های چراغانی و نورهای مرکز شهر دبی عکس بگیرید، پارک مقصد خوبی برایتان خواهد بود.

شناخت بهترین پارک های دبی که در سفر نیاز دارید

باغ معجزه دبی

برای قدم‌زدن در میان گل‌های عظیم، رنگارنگ و دیدنی، پارکی که باید به آن بروید پارک خصوصی باغ معجزه دبی است. این پارک عظیم  ۷۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و تمام آن با بیش از ۱۵۰ میلیون گل شکوفه پوشانده است. قسمتی از پارک هم برای بچه‌های کوچک‌تر تدارک‌دیده‌شده است. منطقه‌ای در خیابان دیزنی پارک وجود دارد که شخصیت‌های دیزنی با گل‌های مختلف و رنگارنگ ساخته شده‌اند و بسیار جذاب هستند. در این پارک همچنین می‌توانید فعالیت‌ها و سرگرمی‌ای مختلف دیگری هم پیدا کنید که برای کودکان فراهم شده است.

برخلاف پارک‌های عمومی دبی، نمی‌توانید غذا و نوشیدنی را به داخل پارک بیاورید و امکان پیک‌نیک کردن در آن نیست، اما ۳۰ فروشگاه داخل پارک وجود دارد. رستوران‌های مختلف، کافه‌ها، کیوسک‌های غذا و مغازه‌های نوشیدنی در پارک وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پارک حوض البرشا

پارک حوض البرشا در نواحی جنوبی دبی، در داخل مارینا دبی و نخل جمیرا، فضای سبز محوطه‌سازی شده‌ای است که در اطراف دریاچه‌ای مصنوعی قرار گرفته است. این پارک هم یکی از بهترین پارک های دبی است که طرف‌داران خودش را دارد. در پارک آبی البرشا می‌توانید از فعالیت‌ها و امکانات مختلفی که تدارک‌دیده‌شده است استفاده کنید. از بازی و ورزش گرفته تا فروشگاه‌ها و کافه‌هایی که در اطراف و داخل این پارک قرار دارند.

پارک ساحلی الممزار

پارک ساحلی الممزار از برترین پارک های دبی است. پنج ساحل شنی در پارک وجود دارد که چهار مورد از آنها در ضلع شرقی پارک و دیگری در قسمت غربی آن قرار دارد. در این ساولحل شنی محوطه بزرگی از چمن‌های آراسته، پوشیده از درختان نخل، مسیرهای پرپیچ‌وخم مختلف، محلی برای دوچرخه‌سواری، دویدن و قدم‌زدن قرار دارد. در فضای باغ، فضاهای اختصاصی برای باربیکیو و همچنین فضای زیادی برای پیک‌نیک در نظر گرفته شده است. اگر غذایی همراه خود نیاورده باشید و ترجیح بدهید در رستوران‌های نزدیک و داخل پارک چیزی میل کنید، می‌توانید سراغ کیوسک‌های غذای مختلف و چند کافه در داخل پارک بروید.

شناخت بهترین پارک های دبی که در سفر نیاز دارید

پارک برج‌های دریاچه جمیرا

درست در شرق دبی مارینا، پارک برج‌های دریاچه جمیرا قرار گرفته است. این پارک فضای سبزی با منظره‌سازی منظمی است که هم با ارتفاعات بلند و هم دریاچه‌های کوچک مصنوعی احاطه شده است. مردم محلی بسیار زیاد به این پارک سر می‌زنند و یکی از بهترین پارک های دبی است که کودکان آن را دوست دارند. چند زمین‌بازی مجهز برای بچه‌های کوچک‌و یک زمین فوتبال هم در اینجا وجود دارد. این پارک دارای کافه‌ها و رستوران‌های زیادی است که فضای سبز را احاطه کرده‌اند و مکانی محبوب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

پارک ام سوقیم

روبه‌روی ساحل ام سوقیم، یک پارک کوچک با همین نام قرار گرفته است. این پارک بهترین نقطه برای افراد محلی منطقه و کسانی است که برای دویدن یا قدم‌زدن به پارک می‌آیند. هتل برج‌العرب به این پارک مشرف است.

دوندگان و به‌خصوص ورزشکاران زن رفت‌وآمد زیادی به این پارک دارد. پیست دو پارک بعد از تاریکی هوا با استفاده از نورپردازی‌های زیادی روشن می‌شود و یک مکان خوب برای تمرین و ورزش است. اگرچه این پارک کوچک است، اما امکانات بسیار خوبی برای خانواده‌ها دارد. زمین‌های بازی، زمین‌های ورزش و فضایی که برای پیک‌نیک درنظر گرفته شده است جذابیت این پارک را بیشتر می‌کند. بسیاری از خانواده‌هایی که وقت خود را در ساحل گذرانده‌اند، برای خوردن غذا به این ساحل می‌آیند. یک کافه هم در پارک وجود دارد که مردم زیادی به آن سر می‌زنند.

نکات سفر به دبی

درباره برترین پارک های دبی با شما صحبت کردیم و از ویژگی‌ها و امکانات آنها گفتیم. اگر می‌خواهید به دیدن این شهر جذاب بروید، می‌توانید همین حالا وارد سایت فلایتیو شوید، بلیط دبی را رزرو کنید و اولین مقدمات سفر به دبی را فراهم کنید. همچنین واحد پشتیبانی ما در فلایتیو تمام لحظات پرواز و سفر همراه شما است تا تجربه یک سفر به‌یادماندنی را در زندگی‌تان داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید