دستیار رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرده که رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار تصویری با ولادیمیر پوتین «آماده نبودن ایران برای قدم گذاشتن در مسیر مذاکرات وین را یادآوری کرده است.

ادعای بایدن: ایران برای رسیدن به راه حل در گفتگوهای وین آماده نیست
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «یوری یوشاکوف»، دستیار رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار تصویری با رئیس‌جمهور «ولادیمیر پوتین» ایران را به عدم آمادگی برای رسیدن به راه حل در موضوع پرونده هسته‌ای متهم کرده است.

یوشاکوف گفته پوتین در دیدار با بایدن بر اهمیت پایبندی به مفاد اولیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است.

دستیار پوتین گفت: «دو رئیس‌جمهور به مسئله برنامه هسته‌ای ایران پرداختند. رئیس‌جمهور ما بر اهمیت و ضرورت اجرای معیارهای اولیه مورد توافق بر سر برنامه جامع مشترک تأکید کرد.»

طبق گفته یوشاکوف، بایدن ابراز امیدواری کرد «گفت‌وگوهای وین بر سر این موضوع که اواخر نوامبر از سر گرفته شد در فضایی سازنده‌تر پیش رود و در نهایت به حصول راه‌حل‌هایی برای همه طرف‌ها ختم شود.»

مطابق گفته این مقام روسیه‌ای، بایدن، «آماده نبودن ایران برای قدم گذاشتن در این مسیر» را یادآوری کرده است.

ادعای بایدن در حالی مطرح شده که آمریکا علی‌رغم پایبندی ایران به برجام، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را از سر گرفت.

دولت بایدن علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران که دولت قبلی او بعد از خروج از برجام در پیش گرفت عملاً همان مسیر را ضد ایران در پیش گرفته است.

واشنگتن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین زمینه‌های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند اما تا کنون از انجام اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق خودداری کرده است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از دوشنبه هفته گذشته (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد و جمعه به پایان رسید. ایران در جریان این مذاکرات دو سند در دو حیطه رفع تحریم‌ها آمریکا و تعهدات هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید