طرح جامع ساختار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با فرمان فرماندهی معظم کل قوا توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی و ابلاغ شد.

تغییر عنوان نیروی انتظامی به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران
به گزارش سلام نو به نقل از جماران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط فرماندهی معظم کل قوا " مدظله العالی" گفت: این طرح مبدا تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر در کشور است.

سردار سرلشکر پاسدار دکتر "محمد باقری" در مراسم رونمایی طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این طرح را مبدا تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: طرح جامع ساختار فرماندهی  کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان طولانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد انتظامی، در خصوص دستاوردها و مولفه های تحولی، پیامدها و بازخوردهای آن مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که در نهایت این طرح جامع تدوین و تقدیم فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" به منظور تصویب قرار گرفت که معظم له با طرح تحولی و ارتقاء ناجا موافقت نمودند.

وی با بیان اینکه ماموریت انتظامی کشور متنوع، سنگین و چندجانبه است خاطر نشان کرد: انتظارات از انتظامی کل کشور فوق العاده بالاست و انتظامی کل کشور در مقایسه با سایر نیروهای مسلح دارای گستردگی مفهومی، موضوعی، مصداقی و جغرافیایی است و در تمام شئون زندگی مردم نقش و حضور دارد و این نقش، حضور و مسئولیت ملموس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بایستی با اجرای این طرح جامع شاهد تحول، پویایی، ورزیدگی، چابکی، شادابی و خدمتگزاری بیشتر به مردم و انسجام، هماهنگی با سایر ارکان نیروهای مسلح و بخش های گوناگون مدیریتی کشور باشیم.

سرلشکر پاسدار باقری ادامه داد: خوشبختانه این ظرفیت هم در فرماندهی انتظامی کل کشور و یکایک مدیران و کارکنان خدوم و توانمند انتظامی وجود دارد و قطعا شاهد جهش خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان سردار "اشتری" مبنی بر اینکه با تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حجت و نعمت بر ما تمام شده است ، مطرح کرد: با این طرح جامع و توسعه زیرساخت ها شاهد رشد کیفی و کمی در انتظامی کل کشور خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر حمایت های همه جانبه از انتظامی کل کشور تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از انتظامی وظیفه همه ما در ستاد کل و سایر سازمان های نیروهای مسلح است تا درخت تنومند انتظامی که یک بار دیگر به روز شده است را در مسیر رشد و تعالی روزافزون قرار دهیم و از میوه و ثمرات ارزشمند آن به نفع کشور بهره ببریم.

سرلشکر پاسدار باقری گفت: مردم عزیز ما مستحق بهترین امنیت، آرامش، نظم و انضباط و دریافت خدمات انتظامی سریع در جهت زندگی بهتر در سراسر کشور هستند و ان شاء الله با تلاش انتظامی در این مسیر، رشد و پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

تحول ساختاری در ناجا برای توسعه امنیت و خدمات بیشتر/ مسیر رشد و حرکت انتظامی را شتابان می کنیم

گفتنی است، سردار " اشتری" ؛ فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این آیین رونمایی با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یک رخداد مهم در تاریخ انتظامی کشور است، خاطر نشان کرد: طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای انتظامی کشور و بیانگر توسعه امنیت و خدمات دهی به مردم است.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: به برکت تصویب این طرح توسط فرمانده معظم کل قوا " مدظله العالی" و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مسیر رشد و حرکت انتظامی را شتابان خواهیم کرد و قطعا شاهد تحول در امنیت و خدمات رسانی به مردم خواهیم بود.

سردار اشتری بیان کرد: این رویداد تحولی و ارتقاء ساختاری گامی به سوی حرفه ای تر شدن، هوشمندی، چابک سازی پلیس، تربیت افسران حرفه ای و دانش پایه، توسعه دیپلماسی پلیسی و ... به منظور تقویت بیش از پیش نظم و امنیت در جامعه و توسعه خدمت به مردم است.

یادآور می شود؛ بر مبنای این طرح، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده و دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس و همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود، همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های دیگر دیده شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید