۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 55314809

این اولین نظرسنجی پیش بینی کننده شکست مکرون ۴۳ ساله در انتخابات از زمان شروع جدی مبارزات انتخاباتی در این کشور محسوب می‌شود.

مکرون شکست می‌خورد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نتایج دو نظرسنجی جدید نشان دادند، والری پکرس، نامزد ریاست‌جمهوری حزب راست‌گرای "جمهوری‌خواه" فرانسه در نظرسنجی‌ها با جهش در آرا مواجه شده و حتی یکی از این نظرسنجی‌ها برای نخستین بار شکست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات را نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، والری پکرس، که برای تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور زن فرانسه نامزد ‌شده، در ابتدای روند مطرح کردن نامزدی‌اش یک غریبه تلقی می‌شد، اما روز شنبه پس از آنکه عملکردی قوی را در چهار مناظره تلویزیونی به نمایش گذاشت، توسط اعضای حزبش به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب شد.

نظرسنجی جدید انجام شده از سوی شرکت Elabe نشان می‌دهد در حالی که  پکرس در دور اول انتخابات ریاست جمهوری آوریل آتی در فرانسه با ۲۰ درصد رای پشت سر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه با ۲۳ درصد رای قرار می گیرد، اما در دور دوم این انتخابات با کسب ۵۲ درصد رای در مقابل ۴۸ درصد رای این رقیبش پیروز خواهد شد.

این اولین نظرسنجی پیش بینی کننده شکست مکرون ۴۳ ساله در انتخابات از زمان شروع جدی مبارزات انتخاباتی در این کشور محسوب می‌شود. همچنین این نظرسنجی نشان دهنده تهدیدی است که پکرس متوجه مارین لوپن، رهبر راستهای افراطی فرانسه، که پیش از این نزدیک‌ترین رقیب مکرون تلقی می‌شد، می‌کند.

از سوی دیگر یک نظرسنجی دوم که توسط گروه Ifop-Fiducial اجرا و نتایجش در روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که حمایتها از پکرس در دور اول نسبت به نظرسنجی قبلی پایین تر و معادل ۱۷ درصد است اما او به دور دوم می‌رسد و در دور دوم نیز با ۴۸ درصد رای پشت سر مکرون با ۵۲ درصد رای قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران تاکید می کنند انتخابات فرانسه به شدت غیرقابل پیش بینی است و احساسات رای دهندگان با ورود نامزدهای جدید به رقابت به سرعت تغییر می کنند.

اریک زمور، یک نویسنده و کارشناس راست افراطی تلویزیون فرانسه و نویسنده در ماه سپتامبر ورودی دراماتیک را به عرصه سیاست فرانسه به نمایش گذاشت و حتی در برخی نظرسنجی‌ها از لوپن جلو زد اما اقبال به او در حال افول است.

مکرون هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای دور دوم ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که به زودی نامزدی‌اش را اعلام کرده و در ادامه روی سابقه خود در زمینه ایجاد شغل و اصلاحات حامی کسب‌وکار و همچنین مدیریتش در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ مانور دهد.

پکرس، ۵۴ ساله، رئیس شورای منطقه‌ای حوزه پاریس است و خود را ترکیبی از آنگلا مرکل و مارگارت تاچر، سیاستمداران سرشناس زن در آلمان و انگلیس، توصیف کرده است.

نظرسنجی آنلاین شرکت Elabe در روزهای دوشنبه و سه شنبه با پرسش از ۱۴۷۴ نفر فرد بالای ۱۸ سال و با حاشیه خطای ۱.۲ تا ۳.۱ درصد انجام شد. حامی این نظرسنجی کانال تلویزیونی BFM و مجله L'Express بودند.

نظرسنجی Ifop-Fiducial برای روزنامه فیگارو و کانال LCI و طی روزهای شنبه تا دوشنبه با پرسش از ۱۵۰۳ نفر و با حاشیه خطای ۱.۲-۲.۷ درصد انجام شد.

311311

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید