حالا که حکم پرونده صادر و ماجرای سیلی و سرباز و نماینده تمام شده است، اما کاش هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با پیگیری ویژه رئیس مجلس دنبال سخنان متناقض آقای نماینده را بگیرد و مشخص کند که چرا یک نماینده در ماجرایی چنین واضح و مشخص چنین ساده دروغ می‌گوید؟

یک سیلی و دو دروغ؛ وقتی نماینده مجلس به رییس مجلس هم راست نمی‌گوید!

سلام نو سرویس  سیاسی: داستان سیلی عنابستانی، نماینده مجلس، به سرباز راهور در حالی دوباره داغ شد که به نظر می‌رسید با صدور حکم دادگاه در نهایت ماجرا با تمام حواشی که داشت به پایان رسیده باشد.

ماجرا از جایی آغاز شد که محمدباقر قالیباف در سخنانی ضمن محکوم کردن رفتار عنابستانی روایت تازه‌ای از برخورد این نماینده مجلس و سرباز راهور ارائه کرد و گفت: نماینده مجلس سیلی نزد و صرفا سرباز را هول داد اما حق همین هول دادن را نداشت؛ اگر چه ما شاهد بودیم که در مجلس قبل در خصوص موضوع گمرک این گونه موضوع پیگیری نشد.

این سخنان با واکنش تند رسانه‌ها مواجه شد و حتی برخی رسانه‌های اصولگرا نسبت به واکنش رییس مجلس انتقاد کردند و دفاع او از عنابستانی را بی‌جا خواندند.

در نهایت سرباز راهور، عابد اکبری، در یک لایو اینستاگرام با وحید اشتری این روایت را زیر سوال برد و گفت: اتهام وارد شده توسط ما به آقای عنابستانی در دادگاه کارکنان دولت این بود که وی سیلی به گوش من زده، این اتهام ثابت شد و حکم آن آمد، چیزی که ثابت نشود، حکمی برای آن نمی‌آید.

در ادامه قالیباف در یک پست اینستاگرامی ضمن انتقاد از شنیده نشدن کامل سخنانش حرف خود را درباره سیلی نزدن نماینده اصلاح می‌کند و می‌گوید که صحبت‌هایش در پاسخ به سوال دانشجویان «براساس صحبت‌های آقای عنابستانی بود» که قبلا به رییس مجلس گفته بود «حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است.»

قالیباف بعد از اظهارات سرباز عابد اکبری شخصا پیگیر  حکم دادگاه می‌شود و می‌بیند حرف سرباز درست است. رییس مجلس می‌نویسد:«حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است.»

اگر فرض را بر صحتِ صحبت‌های سرباز و رییس مجلس بگذاریم- که منطقا به نظر می‌رسد چنین باشد- باید گفت که نماینده مجلس جنجالی حتی به رییس مجلس هم راست نگفته است و او را گمراه کرده است!

محمدصالح مفتاح، روزنامه‌نگار و از چهره‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف با اشاره به این مسئله در توییتی می‌نویسد:

ظاهراً باید علاوه بر سیلی زدن، دروغگویی را هم در پرونده آقای عنابستانی درج کنیم، با دو تا ضربدر جلوش. آیا به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم دروغ گفته شده؟

نکته قابل توجه اما این است که این نخستین باری نیست که عنابستانی اظهاراتی متناقض و ناراست را بیان می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما عنابستانی در تاریخ 4 بهمن 99 نیز اصل سیلی زدن و حتی پیاده شدن از ماشین را تکذیب کرد. آن طور که میزان، خبرگزاری قوه قضاییه نیز نقل کرده است عنابستانی درباره برخورد با سرباز راهور می‌گوید: ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود؛ عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.

نه تنها بعداز این منابع رسمی اظهارات عنابستانی را تکذیب می‌کنند بلکه حتی خود او دو روز بعد و در 6 بهمن در بیانه‌ای حرف خودش را نقض می‌کند و می‌نویسد: «من که از توهین بی‌دلیل سرباز ناراحت شده‌ام پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که شما حق نداری توهین کنی؟»

حالا که حکم پرونده صادر و ماجرای سیلی و سرباز و نماینده تمام شده است، اما کاش هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با پیگیری ویژه رئیس مجلس دنبال سخنان متناقض آقای نماینده را بگیرد و مشخص کند که چرا یک نماینده در ماجرایی چنین واضح و مشخص چنین ساده دروغ می‌گوید؟

همچنین بد نیست مشاوران و دوستان آقای عنابستانی به ایشان یادآوری کنند تفاوت چندانی بین سیلی زدن و هل دادن نیست و اصلِ مسئله استفاده بی‌مجوز ایشان از خط ویژه و بی‌احترامی به مامور قانونی است که در حال انجام وظیفه خود بوده است.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید