افرادی که این راه‌حل‌ها را در نظر می‌گیرند، مهم است که با پزشک صحبت کنند، شواهد را مرور کنند و مزایا و خطرات درمان خانگی را بسنجند. اگرچه پزشکان به بحث در مورد اثرات درمان‌های خانگی برای شپش ادامه می‌دهند، اما موافقند که فرد می‌تواند اقدامات غیرپزشکی را برای کاهش انتشار شپش و جلوگیری از بازگشت آنها انجام دهد.

درمان‌های خانگی برای شپش سر

به گزارش سلام نو، درمان‌های خانگی متعددی وجود دارد که افراد ادعا می‌کنند می‌توانند شپش سر را درمان کنند، اما شواهد علمی برای نشان دادن مؤثر و بی‌خطر بودن این درمان‌ها وجود ندارد.

تحقیقات در مورد بسیاری از این درمان‌ها نتایج غیرقطعی به همراه داشته است. دانشمندان اغلب دریافته‌اند که درمان‌های خانگی برای شپش مؤثر نیستند و ممکن است استانداردهای ایمنی را رعایت نکنند.

برای افرادی که این راه‌حل‌ها را در نظر می‌گیرند، مهم است که با پزشک صحبت کنند، شواهد را مرور کنند و مزایا و خطرات درمان خانگی را بسنجند.

اگرچه پزشکان به بحث در مورد اثرات درمان‌های خانگی برای شپش ادامه می‌دهند، اما موافقند که فرد می‌تواند اقدامات غیرپزشکی را برای کاهش انتشار شپش و جلوگیری از بازگشت آنها انجام دهد.

صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! / عکس

۶ درمان خانگی برایاز بین بردن شپش

شپش می‌تواند موهای ناحیه تناسلی، مژه ها، ابروها و موهای سر را آلوده کند، اگرچه معمولا در موهای سر زندگی می‌کنند.

از آنجایی که شپش‌ها تخم‌هایی می‌گذارند که به سرعت از تخم بیرون می‌آیند، هجوم می‌تواند به سرعت ایجاد شود. کشتن شپش مستلزم از بین بردن هم حشرات و هم تخم آنهاست. اگر فردی از درمانی استفاده کند که تخم‌ها را نمی‌کشد، پس از بیرون آمدن تخم‌ها باید آن را تکرار کند.

بسیاری از مردم بر این باورند که درمان‌های خانگی می‌تواند شپش، تخم یا هر دو را از بین ببرد. در زیر، در مورد این راه حل‌ها و همچنین زمان مراجعه به درمان پزشکی و نحوه جلوگیری از گسترش شپش بیشتر بدانید.

۱. روغن انیسون

روغن انیسون ممکن است شپش را خفه کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ در مورد داروهای طبیعی برای شپش در کودکان نشان داد که روغن انیسون یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی است.

اگرچه سایر داروهای طبیعی اغلب مؤثر بودند، روغن انیسون یکی از دو روشی بود که شپش را برای همیشه از بین می‌برد. افرادی که از داروهای گیاهی دیگر استفاده می‌کردند معمولا طی چند ماه مجددا آلودگی را گزارش کردند.

۲. روغن زیتون

روغن زیتون فواید مشابهی با روغن انیسون دارد، به طور بالقوه شپش را خفه می‌کند و از بازگشت آنها جلوگیری می‌کند. مانند روغن انیسون، در همان مطالعه ۲۰۱۸ در بین موثرترین داروها قرار گرفت. افرادی که خواهان یک درمان خانگی بسیار موثر هستند باید از روغن زیتون و روغن انیسون با هم استفاده کنند.

۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان رایج برای افرادی است که پوست و موی خشک دارند.

محققانی در یک مطالعه اثرات چندین درمان طبیعی شپش سر را بررسی کردند و نتایج را با نتایج درمان‌های بدون نسخه (OTC) مقایسه کردند.

از بین داروهای آزمایش شده، تیم دریافت که روغن نارگیل خالص تنها درمان موثر است. در عرض ۴ ساعت پس از استفاده از روغن، به طور متوسط ​​۸۰٪ منبع مطمئن شپش سر مرده بود.

۴. روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی آن یک درمان خانگی محبوب برای بسیاری از بیماری‌های پوستی است.

در مطالعه‌ای، محققان تأثیرات ترکیب روغن درخت چای و اسطوخودوس را بر روی شپش سر اندازه‌گیری کردند. پس از سه جلسه درمان در فواصل هفتگی، شرکت‌کنندگان دیگر شپش سر نداشتند. این میزان موفقیت با بسیاری از درمان‌های تجویزی و OTC قابل مقایسه است.

روغن درخت چای گاهی اوقات می‌تواند پوست را تحریک کند و ممکن است باعث ایجاد بثورات یا خارش شود.

۵. ژله نفتی

ژله نفتی ممکن است با خفه کردن حشرات و تخم شپش‌ها را بکشد.ژله نفتی ممکن است چرب و کثیف باشد و برداشتن آن ممکن است نیاز به شستشوی مکرر داشته باشد. با این حال، برای افرادی که شپش مقاوم به درمان دارند یا به شامپوهای شپش حساسیت دارند، ممکن است یک گزینه موثر باشد.

۶. سس مایونز

طرفداران ادعا می‌کنند که سس مایونز شپش را خفه می‌کند راحت‌تر می‌توان آنها را از روی موها جدا کرد. برخی افراد می‌گویند که سس مایونز می‌تواند خارش و تحریک پوست سر را که شپش ایجاد می‌کند کاهش دهد.

درمان‌های خانگی دیگر

گیاه‌پزشکان و حامیان درمان‌های طبیعی استدلال می‌کنند که طیف وسیعی از محصولات از جمله سیر، روغن آویشن و روغن کنجد می‌توانند شپش سر را درمان کنند. با این حال، شواهد علمی کمی برای حمایت از اثربخشی آنها وجود دارد.

تحقیقات در مورد اثربخشی داروهای خانگی برای شپش ادامه دارد. داده‌های در حال ظهور نشان می‌دهد که برخی از درمان‌های خانگی، مانند روغن نارگیل یا روغن بادیان، ممکن است موثر باشند.

جلوگیری

· یک فرد می‌تواند با شستن تمام پارچه هایی که در ۲ روز گذشته استفاده کرده است به کاهش انتشار شپش کمک کند.

· استفاده از ماشین برای شستن و خشک کردن ملافه، لباس و سایر پارچه‌هایی که فرد مبتلا به شپش در ۲ روز قبل از درمان استفاده کرده است. شستشو در دمای بالای ۱۳۰ درجه فارنهایت به طور کلی حشرات را از بین می‌برد. سعی کنید پارچه‌ها را به مدت ۲ هفته در کیسه‌های پلاستیکی ببندید.

· شانه‌ها، برس‌ها و سایر موارد مراقبت از مو را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید.

· اثاثیه، کف و سایر سطوحی که ممکن است حاوی شپش یا تخم‌های آن‌ها باشد، جاروبرقی بکشید. شپش‌ها زمانی که روی پوست یک فرد نباشند به سرعت می‌میرند، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه خدمات گران قیمت تمیز کردن عمیق نیست.

· از به اشتراک گذاشتن برس یا شانه خودداری کنید.

· منصرف کردن کودکان از بازی با موهای یکدیگر، استفاده از روبالشی مشترک، یا مالیدن سر خود به یکدیگر، به خصوص اگر اخیرا شیوع شپش در مدرسه آنها وجود داشته باشد.

مهم است که از استفاده از اسپری‌های بخور که برای از بین بردن شپش ضروری نیستند و می‌توانند خطرناک باشند خودداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید