وزیر علوم گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد دانش‌آموختگان ذکور دوره دکتری به جای سربازی امریه پسادکتری داده شود.

خبر خوش برای دانش‌آموختگان دکتری / سربازی فارغ‎التحصیلان دکتری حذف می‎شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه‌شنبه 16 آذر) بعد از حضور در کمیسیون آموزش در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: امروز در این کمیسیون گزارشی از کارهای انجام شده در طی 100 روز اخیر در وزارت علوم را به نمایندگان ارائه کردم.

وی افزود:‌ تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم بود که پیش از این وجود نداشت این در حالی است که پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد علمی دانشگاه‌ها به خوبی ساماندهی و مدیریت نمی‌شدکه با تأسیس این معاونت تلاش داریم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شهرک‌های تحقیقاتی و علمی بهتر و منسجم‌تر مدیریت شود.

وزیر علوم تصریح کرد: اخذ مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری بود که شورایعالی انقلاب فرهنگی آن را در سال 98 مصوب کرده بود اما اجرایی نشده بود و با پیگیری‌های انجام شده این مجوز صادر شد و مقرر شد در لایحه بودجه سال 1401 اعتبار لازم به آن تخصیص داده شود.

زلفی‌گل درباره دیگر کارهای وزارت علوم در طول 100 روز اخیر خاطرنشان کرد:‌ ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها است. به طوریکه تمامی اولویت‌های تحقیقاتی  صنایع خصوصی و دولتی در یک سامانه نمایی‌سازی شود و در معرض دید پژوهشگران و اساتید دانشگاه قرار گیرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور در راستای نیازهای کشور هدایت شود.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد به دانش‌آموختگان ذکور دوره دکتری به جای سربازی امریه پسادکتری داده شود تا یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور و صنایع نظامی تعریف شود و آنها این طرح تحقیقاتی را زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه انجام دهند که البته آن طرح به منزله سربازی برای این افراد منظور خواهد شد و قطعاً از دریافت حقوق مشخصی هم برخوردار خواهند بود.

وزیر علوم اظهار داشت: بازنگری در چارت وزارت علوم و روزآمد کردن مأموریت‌های این وزارتخانه هم از دیگر کارهایی بود که در این 100 روز انجام دادیم. به طوریکه اداره فناوری اطلاعات به نام اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر پیدا کرد که با توجه به روزآمد شدن نیازهای کشور چارت و ساختار وزارت علوم هم روزآمد شد. به گونه‌ای که تلاش داریم این چارت با نیازهای وزارت علوم همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید