ثبت نام برای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه ۱۴۰۰ از امروز ۱۶ آذر ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور شد.

آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  ثبت نام برای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه ۱۴۰۰ از امروز ۱۶ آذر ماهدر سایت سازمان سنجش آموزش کشور شد.

متقاضیان برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام‌ و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دوره‌های یاد شده که در این مرحله به شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) برای پذیرش در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۰ است، ضمن مطالعه مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون،‌ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) از امروز  ۱۶ آذر تا روز دوشنبه ۲۲ آذر منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام کنند. 

به داوطلبان توصیه شده است مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان) و توضیحات اطلاعیه امروز را مطالعه و با در نظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش سپس نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

پذیرش در این مرحله براساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیمسال اول و نیمسال دوم مرحله شهریور ماه انجام می شود. لذا در فهرست رشته محل‌های این مرحله، رشته محل‌هایی با پذیرش در نیمسال اول و دوم ( مطابق پذیرش شهریور ماه) مشاهده می‌شود. اما در این مرحله تفاوتی در انتخاب رشته محل نیمسال اول و یا نیمسال دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) خواهد بود.

یکی از شرایط پذیرش در این مرحله برای متقاضیانی‌ که تا زمان ثبت نام در این پذیرش موفق به اخذ مدرک کاردانی شده‌اند، لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

آن دسته از متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام دانشجوی سال آخر هستند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود می‌شوند لازم است در زمان ثبت‌نام میانگین نمرات واحدهای گذرانده تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ را در تقاضانامه ثبت‌نام درج و علاوه برآن «فرم میانگین واحدهای گذرانده» مندرج در ذیل همین اطلاعیه را تکمیل و به تائید مؤسسه محل تحصیل مقطع کاردانی خود رسانده و نزد خود نگهداری کنند.

همچنین دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال۱۳۹۹ و قبل از آن) به شرط انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت‌نام در این مرحله و همچنین داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما (به خصوص مقررات وظیفه عمومی برای برادران) می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام کنند. 

دانشجویان دوره‌های غیرروزانه شامل نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی دانشگاه ‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف تحصیلی در این مرحله ثبت‌نام کنند. این دسته از متقاضیان در صورت موفقیت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط را به مؤسسه آموزش عالی ذیربط ارائه کنند. این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله از پذیرش شرکت کنند که در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار می شود و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل کنند. لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.

در بند دیگر این اطلاعیه آمده است: متقاضیان‌ دارای‌ مدرک‌ تحصیلی‌ در رشته‌های گروه‌ آموزشی پزشکی‌ (دانشجویان‌ و یا فارغ‌التحصیلان‌) شرکت‌کننده‌ در این مرحله از پذیرش،‌ قبل‌ از اقدام‌ به‌ تکمیل‌ فرم تقاضانامه ثبت‌نام و ‌انتخاب‌ رشته اینترنتی ‌توجه‌ داشته‌ باشند که ‌باید از لحاظ طرح‌ تعهد خدمت‌ به‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ وضعیت‌ خود را مشخص‌ کنند و منعی‌ برای ادامه تحصیل نداشته‌ باشند، در غیر این صورت‌ عواقب‌ آن‌ به‌ عهده‌ شخص‌ متقاضی خواهد بود.

گزینش نهایی متقاضیان در هر یک از رشته‌های تحصیلی براساس معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و بر حسب کدرشته محل‌های انتخابی در فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و از بین متقاضیانی که ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، انجام می‌گیرد.

تبصره: گزینش متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه‌های رزمندگان یا ایثارگران، بر اساس قوانین مندرج در صفحات ۲۰ تا ۲۳ دفترچه راهنمای کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان صورت می‌گیرد.

متقاضیان می‌توانند سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید