مرتضی ایمانی‌راد درباره پیش‌بینی اکونومیست درباره دلار ۲۰ و ۱۸ هزار تومانی در اقتصاد ایران توضیحاتی داد.

پیش‌بینی اکونومیست درباره دلار ۲۰ و ۱۸ هزار تومانی در اقتصاد ایران واقعیت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یک تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل درباره پیش‌بینی اکونومیست درباره دلار ۲۰ و ۱۸ هزار تومانی در اقتصاد ایران، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم این ارقام پیش‌بینی شده را جدی نگیرید. فعلا دلار در بازار ایران بیشتر از پیش بینی نشریه اکونومیست برای سال ۱۴۰۵ است.

مرتضی ایمانی‌راد در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی درباره پیش‌بینی نشریه اکونومیست درباره نرخ دلار، نوشت: نشریه اکونومیست در بررسی‌های تازه خود به نتیجه رسیده است که نرخ دلار در اقتصاد ایران در سال آینده به حدود ۲۰ هزار تومان و در دو سال بعد به نرخ حدود ۱۸ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: نشریه اکونومیست فاقد نیروی کارشناسی و کارهای کارشناسی قوی برای کشورهای جهان است و به همین دلیل در سال های گذشته بدترین پیش بینی‌ها را برای کشورهای مختلف جهان داشته است.

این تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل عنوان کرد: این نشریه نه از حجم نقدینگی ایران خبر دارد و نه از کیفیت رابطه مردم و دولت در ایران چیزی می‌داند و نه از کیفیت سیاست‌های اقتصادی دولت ایران اطلاع دارد.

ایمانی‌راد متذکر شد: با تجربه ۲۰ ساله‌ای که در پیگیری پیش‌بینی‌های اکونومیست دارم و با جلسه‌ای که در لندن با کارشناسان آن درباره مدل فضای کسب و کار داشتم، به نتیجه رسیدم که پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایشان درباره ایران بسیار ضعیف است.

وی تاکید کرد: من هم مثل خیلی از هموطنانمان دوست دارم این پیش‌بینی تحقق پذیرد، ولی پیشنهاد می‌کنم این ارقام پیش‌بینی شده را جدی نگیرید. فعلا دلار در بازار ایران بیشتر از پیش بینی نشریه اکونومیست برای سال ۱۴۰۵ است!

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید