سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: در شرایط کنونی، همه طرف‌ها باید به مذاکره پایبند باشند و برای رسیدن به اجماع و پیشبرد روند مذاکرات تلاش کنند.

تاکید چین بر لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از وزارت خارجه چین نوشت: ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: هفته گذشته دور هفتم مذاکرات در وین آغاز شد. اگرچه هیچ پیشرفتی در مذاکرات به دست نیامد، اما همه طرف‌ها با جدیت اعلام کردند که برجام دقیقاً همانطور که هست، باید احیا شود. همچنین با توجه به شش دور مذاکرات قبلی، طرفین درباره لغو تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای گفت‌وگوهای مفصلی انجام دادند و طرف ایرانی سندها و اصلاحیه‌هایی را پیشنهاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: در شرایط کنونی، همه طرف‌ها باید به مذاکره پایبند باشند و برای رسیدن به اجماع و پیشبرد روند مذاکرات تلاش کنند. این مذاکرات به درک مواضع ایران کمک می‌کند. اکنون، مهم تلاش برای دستیابی به توافق در مورد اجرای فوری برجام در اسرع وقت است.

وی افزود: آمریکا به عنوان طرفی که با خروج از برجام عامل بحران هسته‌ای کنونی است، باید همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، چین و سایر طرف‌ها را لغو کند و ایران هم به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید