استفانی ویلیامز، سرپرست سابق نمایندگی سازمان ملل در طرابلس از سوی گوترش به عنوان مشاور ویژه دبیرکل این سازمان در امور لیبی منصوب شد.

گوترش، مشاور ویژه خود در امور لیبی را معرفی کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک خاطرنشان کرد، استفانی ویلیامز طی روزهای آتی ماموریت خود را در طرابلس آغاز خواهد شد.

انتصاب ویلیامز در این پست، چهار روز قبل از استعفای یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی، در دهم دسامبر و ۱۸ روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی در ۲۴ دسامبر انجام شده است.

دوجاریک همچنین تصریح کرد، ویلیامز تلاش‌های خوب و میانجیگرانه خواهد داشت و با ذی‌نفعان منطقه‌ای و بین‌المللی لیبیایی برای پیگیری اجرای سه مسیر گفت‌وگوی سیاسی، امنیتی و اقتصادی و همچنین ارائه حمایت از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و پارلمانی در لیبی مشارکت خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت، استفانی ویلیامز تجربه گسترده‌ای در زمینه دیپلماسی و سیاست‌های امنیتی خارجی در دو سطح بین‌المللی و در کشور خود (ایالات متحده آمریکا) دارد.

سخنگوی آنتونیو گوترش همچنین خاطرنشان کرد، استفانی ویلیامز قبلاً به عنوان سرپرست نماینده ویژه و رئیس هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی (۲۰۲۰-۲۰۲۱) و معاون نماینده ویژه (سیاسی) برای نمایندگی سازمان ملل برای حمایت از لیبی (۲۰۱۸-۲۰۲۰) فعالیت می‌کرد.

در ۲۳ نوامبر، سازمان ملل اعلام کرد که یان کوبیس، فرستاده این سازمان به لیبی استعفای خود را به آنتونیو گوترش تقدیم کرده و گوترش نیز آن را قبول کرده و به دنبال جایگزینی برای وی در نزدیکترین زمان ممکن است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید