سخنگوی کاخ سفید گفت: قهرمانان تیم آمریکا از حمایت کامل ما برخوردار هستند. ما به طور ۱۰۰ درصد پشت آن‌ها هستیم و آن‌ها را از خانه تشویق می‌کنیم، اما در هیاهوی بازی‌ها حضور نخواهیم داشت.

دولت بایدن هیچ نماینده رسمی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعزام نمی‌کند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: به گفته سخنگوی کاخ سفید، دولت بایدن هیچ نماینده رسمی یا دیپلماتیک به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ و بازی‌های پارالمپیک اعزام نمی‌کند.

سخنگوی کاخ سفید علت عدم اعزام نماینده دیپلماتیک به المپیک پکن را نسل کشی و جنایت علیه بشریت در استان سین‌کیانگ و دیگر نقض‌های حقوق بشر در چین عنوان کرده و در عین حال گفت: قهرمانان تیم آمریکا از حمایت کامل ما برخوردار هستند. ما به طور ۱۰۰ درصد پشت آن‌ها هستیم و آن‌ها را از خانه تشویق می‌کنیم، اما در هیاهوی بازی‌ها حضور نخواهیم داشت.

به ادعای ساکی، همانطور که رئیس جمهور چین گفته است، دفاع از حقوق بشر در دی‌ان‌ای آمریکایی‌ها قرار دارد و مابه پیشبرد حقوق بشر متعهد هستیم و به اتخاذ اقدامات برای پیشبرد حقوق بشر در چین ادامه خواهیم داد.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم سراسری بازی‌های المپیک از سوی دولت دموکرات آمریکا مطرح شده بود و حال به نظر می‌رسد با مخالفت کمیته ملی المپیک ایالات متحده، کاخ سفید تنها به تحریم دیپلماتیک بسنده خواهد کرد. بدین ترتیب ورزشکاران آمریکایی در پکن حاضر خواهند شد بدون اینکه مقامات سیاسی ایالات متحده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حاضر شوند.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در سال‌های اخیر شدت گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید