پوتین، رییس‌جمهور روسیه و مودی، نخست‌وزیر هند در بیانیه مشترکی حمایت خود را از ادامه مذاکرات وین اعلام کردند.

حمایت هند و روسیه از ادامه مذاکرات وین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه هند نوشت: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و «نارندارا مودی»، نخست وزیر هند پس از دیدار دوجانبه خود بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بیانیه مشترک رهبران هند و روسیه دو طرف با حمایت از مذاکرات وین، خواستار توسعه همکاری‌ها شده‌اند.

هند و روسیه همچنین با اشاره به توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف دفاعی و فضایی، خواستار اجرای کامل برجام و قطعنام ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل شدند.

در این بیانیه همچنین دهلی نو و مسکو از تلاش‌ها برای حصول توافق دوجانبه در وین پشتیبانی کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در صدر هیئتی رسمی از این کشور شامل وزرای خارجه و دفاع، به منظور گفتگو در مورد روابط بین دو کشور به عنوان بخشی از بیست و یکمین نشست سران روسیه و هند به دهلی نو پایتخت هند سفر کرده است.

پوتین در جریان نشست مشترک خود با نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت: کشورش قصد دارد به تعامل با هند در زمینه همکاری‌های نظامی ادامه داده و دامنه این فعالیت‌ها را گسترده‌تر کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه قصد دارد در زمینه همکاری نظامی با هند تعامل داشته باشد و همچنین رزمایش‌های مشترک برگزار کند.

پوتین افزود: ما به توسعه روابط هم در عرصه بین المللی و هم در حوزه نظامی ادامه می‌دهیم. ما هم در هند و هم در روسیه، تمرینات نظامی مشترکی انجام می‌دهیم و قصد داریم در این مسیر به کار خود ادامه بدهیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید