مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس به صورت تلفنی درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق گفتگو کردند.

مصطفی الکاظمی با وزیر خارجه انگلیس تلفنی گفتگو کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از بغداد الیوم نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تلفنی با لیز تراس وزیر خارجه انگلیس درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق گفتگو کرد.

دفتر رسانه ای الکاظمی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این مکالمه تلفنی به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های سیاسی و اقتصادی و در عرصه سرمایه گذاری پرداختند و درباره تحولات اوضاع در منطقه و نقش محوری عراق در تقویت ثبات در منطقه رایزنی کردند.

همچنین، بررسی آینده همکاری بین دو کشور در جنگ علیه تروریسم و تعقیب عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش، هماهنگی مشترک بین بغداد و لندن درخصوص خروج نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی از عراق و انتقال وضعیت حضور آنها از رزمی به مشاوره، کمک و توانمندسازی که موجب تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه می شود، از دیگر محورهای گفتگوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با وزیر خارجه انگلیس بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید