محقق آفریقایی گفت: سویه اومیکرون حاصل برخورد فاجعه بار ویروس کووید و اچ‌آی‌وی است

خبر وحشتناک محقق آفریقایی؛ اومیکرون حاصل برخورد کرونا با اچ آی وی است!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، فیوچریست نوشت: یک محقق آفریقای جنوبی که اولین بار در مورد وجود سویه اومیکرون به دنیا هشدار داد، معتقد است که احتمالا این سویه حاصل برخورد ویروس کرونا با اچ آی وی در بدن یک فرد واکسینه نشده است.

تحقیقاتی که توسط تولیو دی اولیویرا صورت گرفته نشان می دهد که سویه اومیکرون کرونا در آفریقای جنوبی به دلیل برخورد ویروس کرونا و اچ آی وی شکل گرفته است. تعداد زیادی از جوانان در آفریقای جنوبی مبتلا به اچ آی وی کنترل نشده هستند و بسیاری از آنها نیز واکسن نزده اند.

مطالعه ای که در ماه ژوئن، توسط این محقق و همکارانش، بر روی یک بیمار مبتلا به HIV در آفریقای جنوبی انجام شد، این موضوع را ثابت کرد. وی به مدت ۲۱۶ روز به ویروس کرونا مبتلا بود و نتایج آزمایش های وی مثبت از کار درآمده بود. طی این مدت زمان، دانشمندان در مجموع ۱۳ جهش منحصر به فرد این ویروس را در مقایسه با نمونه های اولیه شناسایی کردند.

اگرچه این بیمار پس از آزمایش مثبت اولیه خود در بیمارستان بستری شد، اما هرگز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به شدت بیمار نشد و زمانی که داروهای ضدویروسی او حدود شش ماه پس از آغاز مطالعه تغییر کردند، هم عفونت کرونا از بین رفت و هم HIV  تحت کنترل قرار گرفت.

با این وجود، مطالعه مداوم نمونه‌های زیستی ویروس کرونا در این بیمار در مجموع ۳۰ تغییر ژنتیکی را نشان داد که برخی از آنها می‌توانستند بر میزان واکنش ویروس به واکسن‌ها یا درمان‌ها تأثیر بگذارند. الگوهای سویه اومیکرون در آفریقای جنوبی مشابه با آمریکا و اروپاست و با توجه به ضعف سیستم ایمنی بدن افرادی که مبتلا به ویروس کنترل نشده یا کشف نشده اچ آی وی هستند، سویه اومیکرون می تواند برای مدت طولانی در بدن این افراد زنده بماند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید