وزارت دفاع بلاروس، وابسته نظامی اوکراین را در اعتراض به آنچه نقض‌های مکرر حریم هوایی بلاروس توسط هواپیماهای اوکراینی خواند، احضار کرد.

احضار وابسته نظامی اوکراین در بلاروس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: روابط میان این دو کشور همسایه از سال گذشته که روسیه در جریان اعتراضات خیابانی گسترده از الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری اوکراین جانبداری کرد و لوکاشنکو هم در عوض به حامی جدی‌تر مسکو مقابل اوکراین تبدیل شد، تیره‌تر شده است.  

در بیانیه روز یکشنبه وزارت دفاع اوکراین آمده است، کی‌یف اعتراض خود را به این مقام اوکراینی منتقل کرد. این وزارتخانه گفت: این وابسته نظامی مطلع شد که طرف اوکراینی از گفت‌وگو به منظور حل و فصل مناقشات خودداری می‌کند و این نگران‌کننده است.

بلاروس شنبه اعلام کرد که یک بالگرد نظامی اوکراینی حین مانورهایی به مقدار یک کیلومتر وارد اراضی بلاروس شد. سخنگوی بخش حفاظت مرزی اوکراین اما این اتهامات را رد کرد. ارتش اوکراین یکشنبه گفت که چیزی برای افزودن به این اظهارنظر ندارد. یک سخنگو گفت: شاید فردی اشتباه کرده و اتهاماتی را با اهداف تحریک منتشر می‌کند.

در همین راستا ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار است سه‌شنبه در رایزنی ویدیویی به تنش‌های این منطقه بپردازند. اوکراین و متحدانش در ناتو، روسیه را به تجمیع ده‌ها هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین متهم کرده و مدعی هستند که آنها در تدارک حمله هستند. روسیه اما چنین برنامه‌هایی را تکذیب می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید