تخصیص ردیف بودجه مشتی به طرحی برای تحکیم خانواده که به موجب آن به اشتغال دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌های موردشناخت و اعتماد مسئولان (در حدی که مسئولان ضمانت‌شان را هم بکنند) اهتمام ویژه‌ای شود.

چند پیشنهاد برای بودجه: از بودجه مشتی طرح خانواده تا صیانت مردم از هر چیزی

 امیرمسعود فلاح در نوشته‌ای طنز در شهرونگ نوشت: قرار است لایحه بودجه ١٤٠١ به مجلس برود. تا بسته نشده ما هم یکسری پیشنهاد بدهیم که موجب سعادت هرچه بیشتر ملت شود:
١- اختصاص یک فصل به مجموعه طرح‌های خرد و کلان  راهبردی و راهکاری «صیانت» از همه جای مردم در برابر هر چیزی که فکرش را بکنید. مثلا صیانت از سلامت مردم در برابر سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌های واقعی و پهنای باند مجازی، صیانت از امنیت مردم در برابر حیوانات وحشی و درنده جنگل‌ و کوه‌ودشت و حیوانات اهلی خانگی، صیانت از دانش‌آموزان بی‌دفاع در برابر محتوای نامناسب کتب درسی نظیر؛ تصویر زننده یک دهقان مدعی فداکاری و ... .
٢- تخصیص ردیف بودجه مشتی به طرحی برای تحکیم خانواده که به موجب آن به اشتغال دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌های موردشناخت و اعتماد مسئولان (در حدی که مسئولان ضمانت‌شان را هم بکنند) اهتمام ویژه‌ای شود. طبعا شعاع شناخت مسئولان در حد دوروبری‌های خودشان است و همین مورد، باعث شائبه فامیل‌بازی و خویشاوندسالاری می‌شود که راهش تخصیص ردیف بودجه‌ای برای تنویر افکار عمومی در جهت تحکیم خانواده است.  
٣- تخصیص ردیف بودجه‌ای برای آگاه‌سازی جامعه که به موجب آن برخی سلبریتی‌های فاضل و فرهیخته علل و عوامل موثر بر وضع زندگی مردم را از یکسو (مثلا بی‌عرضگی برای کسانی‌که بعد از ٣٠ سال دوندگی به جایی نرسیده‌اند) و فرصت‌هایی که از دل تهدیدهای این وضع برایشان فراهم می‌شود را از سوی دیگر (مثلا تبدیل تهدید گرسنگی به فرصت رژیم غذایی برای تناسب اندام و افزایش جذابیت) به اطلاع عموم برسانند.
٤- تخصیص یک ردیف بودجه در خور شأن مردم عزیز ایران در راستای امر مهم و سرنوشت‌ساز بسترسازی برای توسعه پایدار ایران عزیز به صفحه طنز و کارتون روزنامه شهروند (شهرونگ).   

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید