مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران آخرین امار میزان ابتلا و فوت معلمان در استان تهران در پی شیوع کرونا را اعلام کرد

فوت ۱۲۰ معلم از ابتدای همه گیری کرونا
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا،"عبدالرضا فولادوند" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود معلم در استان تهران و گلایه والدین از کلاس‌های درس بی‌معلم اظهار داشت: برخی مواقع والدین معلم سفارش می‌دهند و در کار تدریس معلمان ما دخالت می‌کنند و روی نحوه تدریس آن‌ها ارزشیابی دارند.

فولادوند خاطرنشان کرد: ما در تهران کلاس خالی از معلم نداریم. میزان کار حق التدریسی‌های ما امسال بیش از ۱۷۰ هزار ساعت در هفته است. این میزان ۱۷۰ هزار ساعت را اگر تقسیم بر ۲۴ کنید تعداد کمبود معلم در تهران به دست می‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: ما بالاترین میزان پذیرش در طول ۲۰ سال گذشته را در این ایام داشته‌ایم یعنی بیشترین پذیرش معلم در سال‌های ۹۸.۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است. ما دیگر خیز برداشته‌ایم و حدود چهار هزار استخدام در سال ۱۴۰۰ داشتیم.

فولادوند درباره نحوه جذب این معلمان بیان کرد: برخی از این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و برخی با ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شدند. انشالله در پذیرش‌های آینده حتما این رقم بالاتر خواهد بود.

وی درباره فعالیت حضوری مدارس گفت: عوامل اجرایی ما در مدارس دقیقا شرایط کارمندان سایر ادارات را دارند در حالی که شرایط عوامل اجرایی مدارس با کادر آموزشی تفاوت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره شرایط کاری کارمندان مدارس گفت: به عنوان مثال روز چهارشنبه آموزش حضوری تعطیل شد در حالی که کادر اجرایی مدرسه حضور داشتند. از این رو فعالیت کادر اجرایی و آموزشی در مدارس با هم متفاوت است. کادر اجرایی مدرسه همان شرایط کارمندان ما را دارند مثلا زمانی که ادارات تعطیل شدند، کادر اجرایی مدارس هم تعطیل شدند.

فولادوند در پاسخ به این سوال که تهویه هوا یکی از راهکارهای کاهش شیوع کرونا است، با توجه به فصل سرما، این پروتکل چگونه اعمال خواهد شد؟ گفت: تهویه‌ها باید بر اساس پروتکل ۰۶ باشد. طبق این پروتکل ۲۰ درصد سطح مساحت کلاس باید پنجره داشته باشدو این پنجره‌ها باید باز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در زمستان که امکان باز گذاشتن پنجره‌ها وجود ندارد چطور می‌توان این پروتکل را رعایت کرد؟ گفت: آن زمان که سرما شروع شد مدیر مدرسه اختیار دارد که تصمیم گیری جدیدی نسبت به این موضوع داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پررش گفت: البته ما درخواست یک اعتباری را از استانداری تهران داشتیم که در اعتبارات سالانه ما لحاظ کند تا بتوانیم در کلاس‌ها سیستم تهویه خوب داشته باشیم.

فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلای دانش آموزان استان تهران به کرونا با شروع آموزش حضوری در مدارس داشته‌اید یا خیر؟ گفت: مسائل در این خصوص، بیشتر هیاهو است آمار دقیق در این زمینه را باید از ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت پرسید.

وی گفت: شما به ستاد کرونا استان بروید و میزان ابتلا شهروندان سن دانش آموزی را ببینید که چقدر است، سپس متوجه می‌شوید که این آمارها صحت ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره میزان ابتلا و میزان فوت معلمان در استان تهران به خاطر شیوع کرونا بیان کرد: آمار معلمانی که از ابتدای کرونا تا امروز بر اثر کرونا فوت کرده‎‌اند حدود ۱۲۰ نفر می‌شود. این آمار مربوط به دو سال اخیر است و این نشان دهنده توان، ایثار و تلاش معلمان است که نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

فولادوند درباره آمار ابتلای معلمان به کرونا گفت: مشت نمونه خروار است. چند درصد از مردم ایران به کرونا مبتلا شدند؟ به همان تناسب هم معلمان را باید در نظر گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید