محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام درباره آینده بورس گفت: بازار سرمایه به آینده خوشبین است و احتمال رشد در بلندمدت زیاد است.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / رشد بورس در بلندمدت اتفاق می افتد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام پس از چندین روز افت، بالاخره امروز روی سبز به خود دید و اکثر نمادها رشد داشتند. در حالی که روند افزایشی در قیمت دلار ادامه دارد، باید دید رشد بازار سهام نیز تداوم خواهد داشت؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: افزایش نرخ ارز ادامه دارد و دلار در حال نزدیک شدن به سقف تاریخی است. در این شرایط بازار سرمایه انتظار دارد که شرکت‌های صادرات‌محور رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: از طرفی صحبت‌هایی از بودجه ۱۴۰۱ به گوش می‌رسد. شایعاتی مبنی بر تعیین قیمت ۲۳ هزار تومان برای نرخ تسعیر ارز بانک‌ها وجود دارد. این نشان می‌دهد دولت نیز کف محکمی برای نرخ ارز متصور هست.

عشریه اظهار کرد: در چند روز گذشته ریاست سازمان بورس صحبت‌هایی در خصوص تعیین قیمت خودرو به نحوی که به نفع تولیدکننده، فروشنده و خریدار باشد کرده است. این امر باعث شده سرمایه‌گذاران به تغییرات مثبت گروه خودرو امیدوار شوند.

خوش‌بینی بازار سهام به آینده

این کارشناس عنوان کرد: به طور کلی در حال حاضر بازار سرمایه نسبت به افزایش سودآوری و کاهش زیان برخی از شرکت‌های بورسی امیدوار شده است. این پالس مثبتی برای بورس است.

وی عنوان کرد: از نظر تکنیکال هنوز تغییر فاز به مدار صعودی در شاخص کل مشهود نیست. اما برای تارگت اول تا یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد و برای تارگت‌های بعدی بین یک میلیون و ۵۸۰ هزار تا یک میلیون ۶۱۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود. شباهت شاخص کل به زمان افت قبلی برای تکنیکالیست‌ها مشهود است. تکنیکالیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند محدوده ۱٫۴ تا ۱٫۶ میلیون را بارها تجربه کنیم و بعد اگر از سقف بشکند بازار صعودی و اگر از کف بشکند بازاری نزولی را تجربه خواهیم کرد.

عشریه تصریح کرد: با توجه به ارزش دفتری و انتظارات تورمی حادث شده، بازار سرمایه به آینده خوشبین است. و احتمال رشد در بلندمدت زیاد است. امیدواریم رشد حال حاضر در بازار سهام ادامه‌دار باشد و در ادوار آتی نیز با کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی رشد را تجربه کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا عجب پیش بینی آینده بازار خوشبین هستی ،کدوم آینده شما تمام کارشناسان به مردم مدیون هستید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید