طبق اعلام منابع خبری، بعد از ظهر امروز چندین انفجار در پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در سوریه و نزدیک مرز عراق به وقوع پیوسته است.

انفجار در پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف شنیده شد.

بر پایه این گزارش، چندین انفجار در داخل پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف در حومه شرقی «حمص» در مرز سوریه و عراق رخ داد.

شنبه شب گذشته نیز رسانه ها از حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در استان «دیر الزور» واقع در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

شبکه خبری روسیا الیوم در این باره اعلام کرد که پایگاه آمریکا واقع در میدان نفتی «کونیکو» در حومه دیرالزور هدف اصابت سه فروند راکت قرار گرفت.

یک منبع  غیر نظامی به این رسانه گفت که در پی این حمله چندین فروند بالگرد آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

وی خاطرنشان کرد که اطلاعات بیشتری در باره خسارت های وارده ناشی از اصابت راکت و یا طرفی که راکت ها را شلیک کرده، گزارش نشده است.

در پی انتشار این خبر و در حالی که منابع سوری از راکت باران یکی از پایگاه‌های آمریکایی در خاک سوریه خبر داده بودند، سخنگوی نیروهای آمریکایی وقوع چنین حمله‌ای را تکذیب کرد.

شبکه خبری «المسیره» به نقل از منابع سوری گزارش داده بود که صدای چند انفجار پیاپی و شدید از داخل پایگاه واقع در میدان نفتی در استان دیرالزور سوریه که از سوی نیروهای آمریکایی اشغال شده است، شنیده شد.

مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) نیز به شبکه سعودی «العربیه» گفت که پایگاه میدان نفتی العمر در سوریه با چند راکت هدف قرار گرفته است.

با این حال «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف آمریکایی «ضد داعش» در توییتی با رد این اخبار مدعی شد که گزارش‌های حمله راکتی به نیروهای آمریکایی در سوریه حقیقت ندارد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» هم به نقل از «فرهاد شامی» مدیر مرکز رسانه‌ای شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» گزارش داده بود که ۲ فروند راکت به حومه غربی میدان نفتی العمر اصابت کرده است.

گفتنی است که چند روز پیش منابع سوری از زخمی شدن هفت تن از عناصر شبه‌نظامی وابسته به آمریکا در سوریه و شماری از نیروهای ارتش این کشور در حمله به پایگاه نظامی میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور سوریه خبر داده بودند.

در پی این راکت باران، هفت فرد مسلح هوادار ارتش آمریکا زخمی شدند.

در پی این تهاجم، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش اعلام کرد که در واکنش به حمله انجام شده به پایگاه آمریکا در سوریه، یک نفر از «دشمنان» زخمی شده است.

ماروتو پیش‌تر در توییتر نوشته بود که در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) نیروهای آمریکا در سوریه مورد حملات راکتی قرار گرفتند و در این حملات هیچ یک از نیروهای آمریکا زخمی نشدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید