سیدعباس عراقچی،‌ دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با مت کنودسن،‌ معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغاستان دیدار کرد.

دیدار عراقچی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از شورای راهبردی روابط خارجی، سیدعباس عراقچی در دیدار مِتِ کنودسن معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، درخصوص وضعیت جاری این کشور، نگرانی‌های امنیتی، تروریسم داعش و آینده حکمرانی در افغانستان تبادل نظر کرد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در این دیدار، موضع ایران را پیگیری رویکرد منطقه‌ای برای حل و فصل مسائل افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در کابل، تضمین امنیت در این کشور و همچنین امنیت مرزی با جمهوری اسلامی ایران دانست و بر توجه ویژه کشورمان به مسائل افغانستان به ویژه با انتصاب نماینده ویژه رییس جمهوری در امور افغانستان تاکید کرد.

وی با مسئول دانستن آمریکا در اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان تاکید کرد: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا جز آشفتگی و نابسامانی برای مردم منطقه نتیجه ای به دنبال نداشته است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هم در این ملاقات با قدردانی از نقش‌آفرینی موثر ایران در موضوع افغانستان و پذیرش آوارگان و پناهندگان افغانستانی بر ضرورت حفظ و تداوم رایزنی‌های سازمان ملل با ایران درباره این موضوع تاکید کرد.

کنودسن همچنین با تشریح وضعیت میدانی در افغانستان، بر ضرورت توجه جدی جامعه بین‌المللی به مشکلات اساسی مردم افغانستان به ویژه با توجه به نزدیکی فصل زمستان تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید