تولد یک نوزاد با ظاهری متفاوت ناشی از اختلالات ژنتیکی در مصر بار دیگر پزشکان را متعجب کرد.

این نوزاد با علائم پیری به دنیا آمد / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما،​ دکتر حامد سید احمد پزشک مصری به دنیا آورنده دختری با موهای سفید گفت: این رنگ مو در نتیجه عوامل ژنتیکی رخ داده است.
و​ِی افزود: سندرم "وارد آمبرگ" باعث می‎ شود کودک با تغییراتی به دنیا بیاید و منجر به سفیدی مو می‌شود. این حادثه برای اولین بار در شهر الاقصر مصر اتفاق افتاده است.

این مختصص زنان و زایمان گفت: این دومین زایمان زن ۴۰ ساله بود و نوزاد در حالی متولد شده است که برخی از قسمت‌های بدنش مانند پاها از پوست پوشیده نشده است.
دکتر حامد افزود: خانواده‌ این نوزاد نیاز به حمایت دارد.
وی گفت: در بین تولدهایی که وی شاهد آن بوده این سومین زایمان عجیب است که نوزاد با بیماری نادر همراه است.
دکتر حامد افزود: نوزادی که بدون پوست به دنیا آمد، از سندرم" درماتوز بولوز" رنج می‌برد، بیماری که از هر یک میلیون کودک ممکن است یک کودک را مبتلا کند و اکنون حال این نوزاد دختر خوب است.
همچنین متخصصین پوست می‌گویند: آنچه که کودک از آن رنج می‌برد، کمبود پوست ۲۰ درصدی است که تحقیقات نشان می‌دهد، وضعیت این نوزاد بهبود می‌یابد.
دکتر حامد گفت: پیش از این هم دختری با موهای سفید و چشم‌هایی آبی به دنیا آمد که به سندرم "روزمبرگ" ناشی از جهش ژنتیکی ناشی از همخونی مبتلا بود و اکنون در سلامت کامل است.
وی در مورد تولد نوزادی بدون شکم نیز افزود: تولد این نوزاد «عجیب‌ترین اتفاق تاریخ» بوده است و همانطور که انتظار می رفت کودک بیش از یک روز زنده نماند.
دکتر حامد به پایگاه خبری «قاهره ۲۴» در استان الاقصر گفت: " با توجه به فراوانی زایمان‌های نادر و عجیب در مصر، شاید دلیل این تولدها ازدواج فامیلی است، زیرا این بیماری‌ها از اختلالات ژنتیکی ناشی می شوند که درجات متفاوتی دارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن⁦❤️⁩ IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 2
    این موهاش سفیده😠😠😠 بعدشم بنده‌ی خدا هستش
  • APS IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    حتما حکمت داره، شما از کجا میدونی یه دفعه دیدی این بچه بزرگ شده ای طراحی کرده ما خواب اون هم ندیدیم 🤤🤤الان هم یه پسر فلج شیرین عقل یه طراحی کرد که الان تلیاردر 😮دیگه در باره این نوزاد بد نگید. چرا ربطش میدید به از دواج فامیلی👿👿

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید