در ویدیو زیر شاهد یک ویژگی خاص مغناطیسی خط استوا خواهید بود.

ویدیو تماشایی از ویژگی عجیب خط استوا

به گزارش سلام نو، خط استوا ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از عجیب ترین ویژگی های خط استوا را در این فیلم مشاهده کنید.

فردی در کشور اوگاندا آزمایش جالبی را درباره پایین رفتن آب در زمین روی خط استوایی و در نیمکره شمالی و جنوبی زمین انجام داد. این مرد دقیقا روی خط زردی ایستاده که خط استواست؛ خطی که خورشید به طور عمودی به آن می تابد. در این بخش ۱۲ ساعت روز و ۱۲ ساعت شب است. در خط استوا روزها کوتاه نمی شود، شب ها هم کوتاه و بلند نخواهد شد. تمام سال تقریبا وضعیت آب و هوایی ثابتی دارد مگر زمان هایی که باران می بارد یا فصل خشک است یعنی تغییر دمای هوا فقط با باران باریدن یا نباریدن در فصول مختلف اتفاق می افتد.

این خط استوا یک ویژگی خاص مغناطیسی دارد. وقتی پاها را بین خط زرد قرار دهیم یعنی یک پا در نیمکره شمالی و دیگری در نیمکره جنوبی زمین است نشان دهنده این است که یک اتفاق الکترومغناطیسی روی خط استوا در حال رخ دادن است.

شما دقت کنید وقتی سینک خانه تان را در ایران می شویید آب به کدام سمت می رود؟

ما یک آزمایش ساده روی همین خط زرد که نماد خط استواست انجام دادیم. در شمال و در ایران که روی نیمکره شمالی هستیم و اروپا، آمریکای شمالی، هند، پاکستان و چین این اتفاق می افتد که آب در جهت عقربه های ساعت پایین می رود.

همین آزمایش فرو رفتن آب را با نیمکره جنوبی انجام دادیم مانند برزیل ، آرژانتین، آفریقای جنوبی، استرالیا و ونزوئلا. آب خلاف جهت عقربه های ساعت پایین رفت.

وقتی همین آزمایش را دقیقا روی خط استوا انجام دادیم آب مستقیم و صاف به پایین رفت و به جهت عقربه های ساعت کاری نداشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید