عربستان سعودی و گروه فناوری «فاکسکان» تایوان در حال مذاکره برای تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت خودروهای الکتریکی هستند.

مذاکره شریک اپل و عربستان برای تولید خودروی برقی
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، عربستان سعودی و گروه فناوری «فاکسکان» تایوان در حال مذاکره برای تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت خودروهای الکتریکی هستند؛اقدامی که می تواند به تسریع برنامه‌های این پادشاهی وابسته به نفت برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود کمک کند.

به گفته آگاهان، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی که حدود ۴۵۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، یک نهاد جدید به نام Velocity ایجاد خواهد کرد تا سهامدار عمده این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک باشد. عربستان امیدوار است این سرمایه‌گذاری مشترک بتواند به این کشور کمک کند که در تولید خودرو الکتریکی تجربه کسب کند.

قرار است د راین سرمایه‌گذاری مشترک، به دنبال موتورهای برقی بر روی شاسی دارای مجوز از BMW AG مونتاز شود. به گفته آگاهان، طرفین قصد دارند تا پایان سال جاری قراردادی را امضا کنند، اگرچه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و برنامه ها همچنان ممکن است تغییر کند.

عربستان سعودی سال‌هاست برای توسعه صنعت خودروسازی خود به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای رهایی از اقتصاد متکی به فروش نفت تلاش می‌کند، هرچند این تلاش‌ها تاکنون چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. به نظر می‌رسد همین ناکامی‌ها سبب شده که عربستان اکنون به آزمایش روشی متفاوت علاقمند شود. این روش، سرمایه‌گذاری روی تولید خودروهای برقی است.

در همین راستا صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ اکثریت سهام استارت‌آپ خودروهای برقی Lucid Motors Inc. را در اختیار گرفت تا این شرکت را تشویق کند یک خط تولید در خاک این کشور راه‌اندازی کند. عربستان سعودی همچنین مشاورانی - از جمله گروه مشاوره بوستون - را برای بررسی چگونگی راه‌اندازی خطوط تولید خودروهای برقی داخلی خود استخدام کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید