ایمپلنت دندان یک دندان مصنوعی جایگزین است که از تیتانیوم( فلزی آلیاژی که در اکثر تجهیزات پزشکی مدرن استفاده می‌شود)، ساخته شده است. این آلیاژ زیست سازگار است، به این معنی که بافت‌های بدن شما آن را پس نمی‌زنند یا به آن آسیب نمی‌رسانند، بنابراین می‌تواند برای حمایت از دندان‌های جایگزین در استخوان فک کاشته شود. این روش خاص بیش از ۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان تحت عمل جراحی با این روش قرار گرفته‌اند.

نکات مهمی که قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید بدانید

ایمپلنت‌های دندانی، دندان‌های مصنوعی هستند که به عنوان جایگزین دندان‌های از دست رفته در دهان فرد کاشته می‌شوند. این روزها، ایمپلنت‌های دندانی به یک انتخاب درمانی محبوب تبدیل شده‌اند، اگر شما هم قصد استفاده از این روش زیبایی و درمانی دارید، بهتر است درباره آن بیشتر بدانید. در ادامه شما با ایمپلنت دندان، زمان کاشت و مزایای آن بیشتر آشنا خواهید شد. 

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان یک دندان مصنوعی جایگزین است که از تیتانیوم( فلزی آلیاژی که در اکثر تجهیزات پزشکی مدرن استفاده می‌شود)، ساخته شده است. این آلیاژ زیست سازگار است، به این معنی که بافت‌های بدن شما آن  را پس نمی‌زنند یا به آن آسیب نمی‌رسانند، بنابراین می‌تواند برای حمایت از دندان‌های جایگزین در استخوان فک کاشته شود. این روش خاص بیش از ۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان تحت عمل جراحی با این روش قرار گرفته‌اند. با مراجعه به یک تیم پزشکی متخصص می‌توانید بدون نگرانی، درد و ناراحتی از این روش درمانی استفاده کنید. 

چه زمانی باید به کاشت ایمپلنت دندان فکر کرد؟

برخی از جایگزین‌های دندان را می‌توان از طریق دندان مصنوعی یا با استفاده از دندان‌های موجود انجام داد. ایمپلنت‌ها نسبت به هر دوی این گزینه‌ها مقرون به صرفه‌ تر هستند، زیرا هیچ هزینه اضافی پس از قرار دادن آنها متحمل نمی‌شوید. برخی از افراد حتی ترجیح می‌دهند، ریشه‌های فردی را جایگزین کنند، زیرا آنها نمی‌توانند هزینه‌های برداشتن تمام دندان‌های طبیعی خود را بپردازند. همچنین مهم است که وضعیت سلامت فعلی خود را در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید این روش را انجام دهید یا خیر. تیمی متشکل از متخصصان باتجربه می‌توانند تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهند. اگر از سلامت خوبی برخوردار نیستید، توصیه می‌شود، قبل از اقدام به کاشت دندان، ابتدا با پزشک مشورت کنید. ایمپلنت‌ها در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی تبدیل شده‌اند، زیرا گزینه‌های واقعی جایگزینی دندان را بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالاتر برای پروتز یا سایر جایگزین‌های دندانی که مستقیما در استخوان قرار داده می‌شوند، در اختیار بیماران قرار می‌دهند. این ایمپلنت‌ها همچنین به راحتی با دندان‌های موجود شما ادغام می‌شوند، بنابراین نباید هنگام خوردن غذا بعد از جراحی ناراحتی ایجاد شود، حتی اگر لثه‌های شما به دلیل درمان‌های قبلی یا بیماری‌ها عقب رفته باشند. 

مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

در دراز مدت، شما دهان سالم‌تری خواهید داشت، زیرا دندان‌های شما اکنون در جای مناسب خود نگه داشته شده‌اند و می‌توانید بدون نگرانی از افتادن آن‌ها،  لبخند بزنید. یک مطالعه همچنین نشان داد که ایمپلنت‌های دندانی اثرات مثبتی بر عزت نفس بیماران و بهبود رفاه روانی دارند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به پیشگیری از هر گونه بیماری مرتبط با بیماری لثه کمک کنند. بیمارانی که تحت ایمپلنت‌های دندانی قرار گرفته‌اند، نسبت به خود اطمینان بیشتری دارند و با این روش احساس جوانی می‌کنند. به همین دلیل ضروری است که از یک تیم حرفه‌ای در زمینه  دندانپزشکی مشاوره بگیرید. 

آیا برای ایمپلنت دندان از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود؟

در اکثر موارد ایمپلنت دندان با بی‌حسی موضعی همراه است و بیماری تحت بی‌هوشی به ندرت انجام خواهد شد. هنگام استفاده از بی‌حسی موضعی، بیمار در تمام طول فرآیند هوشیار باقی می‌ماند، اما ممکن است ناراحتی و فشار  در برخی نواحی خاص احساس شود واین برای برخی افراد بسیار استرس زا است. دندانپزشکان، استفاده از بیهوشی عمومی را به کسانی که دچار اضطراب شدید هستند، توصیه می‌کنند. در بیهوشی عمومی، هیچ دردی در حین یا بعد از جراحی احساس نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزادمحمدی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام امیدوارم همیشه سلامت بمونید شما عزیزانی که وقت میزاری واسه سلامتی مردم خدا خیرتون بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید