بر اساس استانداردهای حداقلی کشور باید به ازای هر هزار نفر، سه نیروی پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار باشند که در حال حاضر این شاخص در حدود ۱/۶ است.

آمار پرستاران بیکار در ایران مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری جهت سه برابر افزایش پیدا کرده است و ١٠٠ هزار پرستار بیکار داریم. محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات را به مردم در حوزه سلامت ارائه می‌دهند، اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بیشترین خدمات را به مراجعه کنندگان مراکز درمانی و بیمارستانی ارائه می‌دهند. ما نیازمند تعداد نیروی پرستار در بیمارستان‌های سراسر کشور هستیم تا حداقل استانداردهای بین المللی در زمینه پرستاران را در کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: بر اساس استانداردهای حداقلی کشور باید به ازای هر هزار نفر، سه نیروی پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار باشند که در حال حاضر این شاخص در حدود ۱/۶ است.دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: نیروی پرستار جذب شده باید از کیفیت‌های لازم مانند تخصص، کارآمدی و انگیزه برخوردار باشد تا توانایی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را داشته باشد.

او افزود: جمعیت پرستار کشور باید بیش از دو برابر وضعیت موجود باشد تا به کف استانداردهای بین المللی برسیم. ما ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم و این در حالی است که کمبود پرستار در بیمارستان‌های کشور بسیار محسوس است، اما متاسفانه هیچ اقدامی برای جذب نیروی پرستار انجام نشده است.دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت‌های دانشکده‌های پرستاری سه برابر یعنی ۳۰۰ درصد زیاد شده است و سالیانه ۱۲ هزار پرستار از دانشکده‌های سراسر کشور فارغ التحصیل می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید