گاهی اوقات نم و رطوبت داخل ساختمان به علت آب های زیرزمینی و یا باران است که اگر سیستم عایق کاری، ایزوگام، قیرگونی توسط شرکتهای معتبر خدمات نمای ساختمانی در کرج و دیگر شهرهای کشور انجام نشود، به راحتی دیوار و سقف منزل نم و رطوبت خواهد داد.

رفع نم و رطوبت ساختمان در فصل بارندگی با جهان فرود

شرکت جهان فرود و میهن راپل

جهان فرود انجام دهنده خدمات اب بندی و رفع نم بر روی نمای ساختمان میباشد و همچنین میهن راپل خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان را با طناب و بدون داربست انجام میدهد.

رفع نم دیوار نمای ساختمان با جهان فرود

وجود رطوبت و نم ۲ عامل مخرب و خطرناک برای ساختمان و سلامتی ساکنین داخل ساختمان به شمار می رود. رطوبت در هر بخش از ساختمان ممکن است پدید آید. اما بررسی و علل به وجود آمدن رطوبت باید توسط کارشناسان خبره و متخصص مورد بررسی قرار گیرد. راه های بسیاری وجود دارد که رطوبت می تواند در ساختمان خودش را نشان دهد. وجود نم و رطوبت روی دیوار، سقف خانه، زیر زمین می تواند خبر بدی باشد. متاسفانه وجود رطوبت حتی به مقدار کم در خانه می تواند برای صاحبان ساختمانی به یک معزل بزرگ تبدیل شود. از آسیب ساختاری برای ساختمان منزلتان تا کپک سمی که برای سلامتی شما خطرناک است، نم و رطوبت ساختمان می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات عمده ای برای منزل شما شود.

رفع نم و رطوبت ساختمان در فصل بارندگی با جهان فرود

ممکن است برایتان این سوال پیش آید که علت نم و رطوبت چیست؟ وچه اقداماتی برای برطرف سازی آن باید انجام داد؟

تنها راه کمک گرفتن از مهندسین و متخصصان شرکتهای تاسیساتی و فنی مرتبط در کرج خواهد بود در ادامه ی مطالب با ما همراه شوید.
علایم هشدار نم و رطوبت در دیوار ساختمان منزلتان را نادیده نگیرید.
وجود هر گونه نم و رطوبت بر روی دیوار می تواند نشانه ی بدی برای تخریب هر چه بیشتر دیوار ساختمان باشد. پیش از آن که نیاز به هزینه و تعمیرات بزرگتر پیدا کنید بیاید و هشدارها را جدی بگیرید و هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید.
اولین نشانه ی وجود رطوبت در منزل بوی خاص است که در فضای اتاق می پیچد و علاوه بر آن رنگ زرد بر روی دیوار و یا حالت شوره زدگی و ریزش رنگ دیوار می باشد.   عایق کاری ساختمان   پوشش بسیار مناسبی برای دیوارها، لوله ها، کانال ها می باشد و از نم زدگی و رطوبت دیوارها در ساختمان جلوگیری می نماید. البته عایق کاری نوعی حرفه ی تخصصی است و تنها توسط کارگران شرکتهای معتبر خدمات نما در سرایر کشور از جمله کرج انجام می گردد.

رفع نم و رطوبت ساختمان در فصل بارندگی با جهان فرود

علت های رایج بروز نم و رطوبت در ساختمان و نحوه رفع نم

۱_ترکیدگی لوله ی آب و نشتی داخلی در کرج
همیشه سعی کنید برای بررسی نشتی آب در داخل ساختمان از افراد متخصصی مانند لوله کشی که در شرکت معتبر تاسیساتی و فنی کار می کند استفاده نمایید.این افراد محلی که احتمال قوی آب از آن جا نشتی کرده را بررسی و شناسایی می نمایند. ممکن است ترکیدگی لوله ی آب در حمام و دستشویی باعث ریزش آب به سقف طبقات زیرین آپارتمان شود. این افراد این بخش ها را شناسایی و سپس نشتی آن ناحیه را مشخص و نسبت به ترکیدگی لوله اقدام می نمایند.

۲_مشکل شیب بد ساختمان
اگر در زمان ساخت بنا ،شیب ساختمان درجهت نامناسب ساخته شود باران و برف وارد ساختمان می گردد و باعث نم دادن سایر قسمت های دیوار و سقف بنا می شود. پس سازنده در زمان ساخت بنا باید برای ایجاد شیب مناسب اقدام نماید تا در زمان بارندگی آب به داخل ساختمان وارد نشود.

۳_نقص یا در لوله کشی فاضلاب و ناودان ها یا از بین رفتن آن ها
هدف از ایجاد سیستم لوله کشی فاضلاب و ایجاد ناودان جلوگیری از ورود آب باران و برف به داخل ساختمان است. اگر این ۲ نوع سیستم نباشند آب باران و برف به درون ساختمان نفوذ کرده و باعث نم زدگی دیوار داخلی، سقف ساختمان خواهد شد. اگر وسعت پشت بام خانه زیاد باشد باید تعدادی ناودان در فواصل معین نصب گردد تا از نفوذ آب به درون ساختمان جلوگیری به عمل بیاید.

۴_وجود ترک در دیوارهای بیرونی ساختمان
نکته قابل توجه اینجاست که عوامل محیطی مختلف مانند: آب و رطوبت، ریزش باران و برف، زلزله ،طوفان شدید و ..می توانند ترک یا شکاف های متعددی بر روی دیوار خارجی ساختمان به وجود بیاورند. در اصل آب از طریق این ترک ها وارد ساختمان شده و دردسرهای فراوانی را برای ساکنین درون ساختمان پدید می آورد.

رفع نم و رطوبت ساختمان در فصل بارندگی با جهان فرود

به علت تجمع آب در اطراف ساختمان ترک ها بیشتر شده و در نتیجه راه ورود آب به داخل آسانتر خواهد شد. بهتر است پیش از دیر شدن و به وجود آمدن حوادث مالی و جانی به فکر چاره باشید .شرکتهای معتبر خدمات نما در سراسر کشور از جمله شهر کرج برای حل مشکلات مربوط به ساختمانی از جمله ترمیم شکاف باز شده دیوار خارجی و داخلی ساختمان پاسخگو صاحبان ساختمانی با بهترین راه کار و ارائه ی مطلوبترین روش ممکن می باشند.

اما گاهی اوقات تشکیل نم و رطوبت روی دیوار، برخورد هوای گرم و مرطوب در تماس با دیوارهای سرد و کف زمین می باشد. زمانی که دیوارها هوای گرم را خنک می نمایند، رطوبت ایجاد می شود.
استفاده از پنکه ی تهویه ی هوا برای حمام و آشپزخانه، باعث می شود بخار و گرما داخل این محوطه باقی نماند و به بیرون هدایت شود تا زمینه ی ایجاد رطوبت در داخل حمام و آشپزخانه رفع گردد.

نکته: گاهی اوقات نم و رطوبت داخل ساختمان به علت آب های زیرزمینی و یا باران است که اگر سیستم عایق کاری، ایزوگام، قیرگونی توسط شرکتهای معتبر خدمات نمای ساختمانی در کرج و دیگر شهرهای کشور انجام نشود، به راحتی دیوار و سقف منزل نم و رطوبت خواهد داد. رطوبت فراوان پایه های ساختمانی منزل را سست و پس از مدتی منجر به خسارت جبران ناپذیر با هزینه های هنگفت برای صاحبان ساختمانی خواهد شد. در شهرهای بزرگ و پر جمعیت خواسته و نیاز افراد برای مقابله با شرایط جوی مختلف و پیشگیری از خسارت وارد به ساختمان در حدی است که برای حل و مقابله با این مشکلات از طریق شرکتهای معتبر خدمات نما اقدام می نمایند. تا این شرکتها با استفاده از مواد ،مصالح راه کارهای راحتری را برای حل مشکلات در اختیار افراد قرار دهند. دراین بین با ازدحام جمعیت و گسترش شهرها و زندگی ماشینی، افزایش ساخت و ساز و گسترش شهرها استفاده از طناب ،بدون داربست راه کار موثری برای حل مشکلات ساختمانی از جمله اقدام عملیاتی مهم درخصوص پیشگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان خواهد بود.

درشهر کرج هم مانند دیگر شهرهای بزرگ کشور به علت افزایش در ساخت و ساز بنا استفاده از داربست برای همه ی کارهای خدماتی مربوط به ساختمان دشوار است زیرا با افزایش تعداد طبقات ساختمانی، دسترسی به طبقات بالایی بسیار دشوار است و چاره ای جز استفاده از طناب و بدون داربست وجودندارد.
مزیت استفاده از طناب: افزایش سرعت عملکرد کارگران متخصص و دوره دیده بر روی طناب بیشتر از داربست می باشد.

۲_با استفاده از طناب، صرفه جویی در زمان ،انرژی ،هزینه ها بیشتر از داربست خواهد بود.

۳_امنیت کاری و شغلی به دلیل بیمه شدن کارگر و آموزش های کوتاه مدتی که برای بالا رفتن از ارتفاعات دیده است بیشتر از داربست خواهد بود.

۴_با استفاده از طناب، هزینه ی نصب مجدد داربست حذف خواهد شد.

منبع:  پیچ و رولپلاک نما  میهن راپل

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • پیچ و رولپلاک نما جهان فررود IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    سنگهای موجود بر روی سطح نما به مرور بر اثر عوامل مختلف محیطی مثل: باران، برف، زلزله ،رطوبت ممکن است از محل و جایگاه اتصال به نما شل شوند و به پایین ارتفاعات سقوط کنند برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی شرکتهای معتبر در زمینه ی خدمات نما به شما به کار گیری روش استفاده از پیچ و رولپلاک نما را پیشنهاد می کنند. به کمک این روش سنگها سفت و ثابت شده و مانع از سقوط آنها به پایین ارتفاعات وایجاد خطرات مالی و جانی خواهیم شد. اما ارزانترین روشی که برای محکم کردن سنگ نما توسط این شرکتها پیشنهاد می شود همین پیچ و رولپلاک است که به کمک استفاده از راپل و بدون داربست با کمترین هزینه ممکن، زمان کم و سرعت عملکردی بالا کار در ارتفاع، انجام می شود. رولپلاک سنگ نما یکی از دشوارترین کارهای نمای ساختمان به شمار می رود. که نیاز به تجربه و تخصص لازم دارد و حتما باید توسط افراد با تجربه و دارای مهارت کافی انجام شود. تا کار بدون نقص انجام شود و به سنگ آسیبی نرسد. نحوه ی پیچ و رولپلاک سنگ نما در سنگهای مختلفی مثل سنگ نمای رومی، تراورتن، گرانیت، مرمر، سمیرم و ..متفاوت است. برای رولپلاک کردن هر کدام از این
  • میهن راپل IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    ازسلام نو خواهش مند هستیم که انتشار بدید کامنت مارو ممنون. نماهای ساختمان نیاز به پیچ و رولپلاک دارند و همشون یک روز سقوط میکنند. لطفا سازنده ها و افرادی که ناظر هستند یا اسکوپ قوی بزارید و یا نماهارو پیچ کنید قبل از تحویل به مالک و خریدار چون اونا نمیدونن که سنگ ریزش میکنه. البته تا ده سال بر عهده خودتونه و باید خسارات رو خودتون پرداخت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید