نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تنها اگر روند مذاکرات به نتیجه برسد، ثبات قیمت را در بازار لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و چیزی به نام ارزان شدن وجود ندارد.

منتظر ارزانی لوازم خانگی نباشید

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد ۲۴، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه لوازم خانگی ازجمله کمپرسور، برد الکترونیکی، فولاد، مس و آلومینیوم که وارداتی است تحت تاثیر گرانی حمل و نقل در جهان، ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: مردم برای خرید لوازم خانگی منتظر ارزانی نباشند و خرید خود را انجام دهند.

محمدحسین اسلامیان  گفت: مواد اولیه تولید لوازم خانگی ازجمله ورق‌های آلومینیوم، مس و آهن که از بورس خریداری می‌شود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ بنابراین ارزانی لوازم خانگی بعید به نظر می‌رسد.

گرانی ۲۰ درصدی بُرد و کمپرسور

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه قیمت سایر نهاده‌های تولید لوازم خانگی چه تغییری داشته است، گفت: علاوه بر مواد اولیه‌ای که از بورس خریداری می‌شود و افزایش قیمت ۱۰ درصدی داشته است، قیمت برد الکترونیکی که از چین و سنگاپور برای تولید لوازم خانگی وارد می‌شود، ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده است.اسلامیان با بیان اینکه ۷۰ درصد قیمت تلویزیون مربوط به برد الکترونیک مورد استفاده در آن است، ادامه داد: علاوه بر برد، کمپرسورهایی که اکثرا از چین وارد می‌شوند، نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده اند.

چرا مواد اولیه لوازم خانگی گران شد؟

به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کمپرسور از چین و سنگاپور وارد می‌شود، اما در سال‌های تحریم اکثر کمپرسورها از چین وارد شده است. هرچند کمپرسور در اتریش و ایتالیا هم تولید می‌شد.اسلامیان در پاسخ به این  سوال مبنی بر اینکه چرا قیمت برد الکترونیکی، کمپرسور و فلزات در جهان افزایش داشته است، گفت: حقوق و کرایه حمل و نقل در تمام دنیا ۷۰ درصد تغییر کرده و به ویژه حمل و نقل موجب گرانی همه محصولات شده است.

رکود عمیق در بازار لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه مردم منتظرند در مذاکرات وین توافق انجام شود، گفت: در بازار لوازم خانگی رکود وجود داشت و در حال حاضر این رکود عمیق‌تر شده است، زیرا مردم منتظر نتایج مذاکرات اند.اسلامیان با بیان اینکه حتی اگر توافقی هم صورت گیرد، حداقل یک سال طول می‌کشد تا آثار آن بر بازار لوازم خانگی مشخص شود،  گفت: پس مردم منتظر ارزانی نباشند و خرید خود را به فردا موکول نکنند. نهایتا در بهترین حالت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی ثابت می‌ماند.

بازار لوازم خانگی خالی از مشتری است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تنها اگر روند مذاکرات به نتیجه برسد، ثبات قیمت را در بازار لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و چیزی به نام ارزان شدن وجود ندارد.اسلامیان افزود: بازار لوازم خانگی در رکود کامل است و با توجه به اینکه مواد اولیه گران شده، ولی چون تقاضا در بازار نیست شرکت‌ها افزایش قیمت نمی‌توانند بدهند، زیرا زمانی تولیدکنندگان می‌توانند قیمت‌ها را گران کنند که تقاضا در بازار باشد، در صورتی که در حال حاضر تقاضایی در بازار نیست.

پیش بینی قیمت لوازم خانگی تا شب عید 

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در لیست گذشته تولیدکنندگان لوازم خانگی شاهد افزایش ۵ درصدی قیمت بودیم، گفت: افزایش قیمت ۴ درصدی لوازم خانگی طبیعی است.اسلامیان گفت: در شب عید قیمت حامل‌های انرژی، حقوق و مالیات تغییر می‌کند و این مولفه‌ها روی قیمت تولید تاثیرگذار است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید