انگیزه مجرمان و فضای مناسب برای وقوع جرم عوامل بسیار مهمی است که در بحث انگیزه مجرم موضوع به سازمان‌های کلان کشوری باز می‌گردد و به شهروندان ارتباطی ندارد.

سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است / توصیه مهم به شهروندان هنگام مواجه با کیف‌قاپی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه در حال حاضر وقوع موبایل قاپی بیشتر از کیف قاپی است، گفت: کیف قاب‌ها معمولا اطراف بانک ها، بازارها، دفاتر رسمی و نقاط کور در معابر مشغول پرسه‌زنی هستند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: با توجه به بحث اقتصادی و بالا بودن قیمت تلفن‌های همراه روز به روز موبایل‌های مدل بالا به بازار می‌آیند و این موضوع عاملی برای وقوع سرقت توسط سارقان است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است اظهار کرد: در بحث افزایش آمار کیف‌قاپی در تهران و در هشت ماهه نخست امسال ۲درصد افزایش سرقت و در زمینه کشف جرم در این زمینه ۷درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی افزود: سال قبل با توجه به شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ خیلی از اماکن در سطح شهر تعطیل بود و در بحث کاهش کیف قاپی نیز این موضوع تاثیرگذار بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: انگیزه مجرمان و فضای مناسب برای وقوع جرم عوامل بسیار مهمی است که در بحث انگیزه مجرم موضوع به سازمان‌های کلان کشوری باز می‌گردد و به شهروندان ارتباطی ندارد.

سرهنگ موقوفه‌ای به شهروندان توصیه کرد اگر با کیف قاپ مواجه شدند به هیچ عنوان مقاومت نکنند، چون امکان دارد مورد حمله شدید سارق قرار بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید