بر اساس این قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری‏، هشتاد فروند هواپیمای جنگی و چندین فروند بالگردجنگی فرانسوی به امارات فروخته می‌شود.

فرانسه و امارات قرارداد بزرگ تسلیحاتی امضا کردند / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان،در قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری فرانسه و امارات، ده‌ها فروند هواپیمای نظامی دیده می‌شود که قرار است فرانسه به امارات عربی متحده بفروشد.

رئیس جمهور فرانسه به کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده است. یکی از برنامه‌های سفر مکرون به منطقه، حضور در قطر و امارات عربی متحده است. مکرون در دیدار با ولیعهد ابوظبی  یک قرارداد بزرگ تسلیحاتی امضا کردند که براساس آن، فرانسه تجهیزات و تسلیحات به امارات عربی متحده می‌فروشد. ارزش این قرارداد بزرگ نوزده میلیارد دلار است. براساس این قرارداد، هشتاد فروند هواپیمای جنگی و چندین فروند بالگرد جنگی به امارات عربی متحده فروخته می‌شود. فرانسه سه پایگاه نظامی در امارات عربی متحده دارد که در این پایگاهها، هفتصد نظامی فرانسوی حضور دارند. به گفته وزیر دفاع فرانسه، این قرارداد درحالی امضاء می‌شود که تردیدهایی در منطقه درباره حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه وجود دارد.

گفتنی است سفر کمتر از ۴۸ ساعته به امارات، قطر و عربستان سعودی گویای خواب تعبیر شده رئیس جمهور فرانسه برای اصطلاحا شیردوشی این سه کشور حاشیه خلیج فارس است.
پس از خیانت هم پیمانان غربی در لغو قرارداد زیردریایی‌ها، پیش بینی می‌شد طبق اعلام و برنامه ریزی کاخ الیزه، سفر کمتر از ۴۸ ساعته به امارات، قطر و عربستان سعودی، گویای خواب تعبیر شده امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اصطلاحا شیردوشی این سه کشور حاشیه خلیج فارس است؛ آنهم کمتر از ۴ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید