شپش‌ها حشراتی بسیار ریز با طول ۱.۶ میلی‌متر و بدون بال هستند که محل زندگی و تغذیه آن‌ها پوست سر است. این حشرات از خون پوست سر تغذیه می‌کنند و مادامی‌که بر روی سر قرار داشته باشند بین ۲ تا ۴ هفته عمر می‌کنند. شپش‌ها در صورت تغذیه مناسب خیلی زود شروع به تخم‌گذاری و تکثیر می‌کنند و گسترش می‌یابند.

تصویری از شپش زیر میکروسکوپ

تخم این موجودات از طریق ماده چسبناکی که از بدن مادر ترشح می‌شود به کف سر می‌چسبد و جدا کردن آن بسیار دشوار است. این تخم‌ها بسیار شبیه به شوره سر هستند و به همین دلیل تشخیص آن‌ها مشکل است؛ تنها تفاوت آن‌ها با شوره در این است که شوره به‌راحتی از پوست سر جدا می‌شود اما تخم‌ها این ویژگی را ندارند. حشرات بالغ نیز بسیار ریز و معمولا به رنگ موها هستند و به همین دلیل پیدا کردن آن‌ها در میان موها کاری مشکل خواهد بود.

درصورتی‌که شپش‌ها از پوست سر جدا شوند و منبع تغذیه‌ای نداشته باشند بعد از ۲ روز از بین می‌روند. هر فردی به دلیل استفاده از وسایل آلوده یا تماس با افراد دارای شپش سر می‌تواند دچار این مشکل شود؛ اما بروز آن در کودکان ۳ تا ۱۴ سال شایع‌تر است و معمولا از طریق آن‌ها در خانواده منتشر می‌شود.

اگر از این مطلب خوشتان آمده است احتمالا مطالب زیر نیز برایتان جذاب است:
صورت زنبور زیر میکروسکوپ! / عکس
صورت سوسک حمام زیر میکروسکوپ! / عکس
صورت پروانه زیر میکروسکوپ! / عکس
صورت مورچه زیر میکروسکوپ! / عکس
صورت پشه زیر میکروسکوپ! / عکس
صورت کک زیر میکروسکوپ!! / عکس

شپش سر چیست؟

شِپِشِ سر یکی از انگلهای انسان است. شپش سر حشره‌ای بدون بال است و تمام عمر خود را بر روی پوست سر انسان می‌گذراند و از خون آن تغذیه می‌کند. این شپش فقط از انسان تغذیه می‌کند گونه‌های دیگر از شپش که از شامپانزه تغذیه می‌کنند شناخته شده‌اند. ماده روزی ۳ تا ۴ تخم می‌گذارد. تخم‌ها بیضی شکل هستند و ۰٫۸ میلی‌متر طول دارند.

شپش تن و سر اختلافات جزئی دارند و به‌طور کلی شپش سر از نظر اندازه کوچک‌تر و از نظر رنگ تیره‌تر و از نظر پوشش مقاوم‌تراست و شکاف‌های انتهای بدن آن عمیق‌تر است. به تجربه ثابت شده استفاده از نرم‌کننده‌های مو در استحمام روزانه و هم‌زمان شانه کردن موها بهترین روش خلاص شدن از شراین انگل است.

صورت شپش سر زیر میکروسکوپ! / عکس
شپش سر زیر میکروسکوپ

خارش شدید و آزاردهنده سر، برجستگی‌های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه‌ها که این برآمدگی‌ها ممکن است پوسته پوسته شده یا ترشح داشته باشند، و وجود ذره‌های سفید که در واقع تخم شپش هستند بر روی پایه موها که به‌سختی کنده می‌شوند از علائم دچار شدن به شپش سر است. درمان آن شامل شامپوهای حاوی مواد شیمیایی است که سبب مرگ شپش‌ها و جداشدن تخم‌ها از ساقه‌ها می‌شوند.

آلودگی‌های شپشی در همه جا دیده می‌شود. همه‌گیری عفونت شپشی سر نزد کودکان مدرسه‌ها و موسسات مشابه در تمام نقاط دنیا شیوع دارد. انسان تنها مخزن این حشره است. تماس با افراد آلوده یا لوازمی که به وسیله آن‌ها مصرف شده‌است وسیله انتقال است.

چه کسانی در معرض خطر شپش هستند ؟

شپش سر ممکن است در هر کسی رخ دهد، اما کودکان 3 تا 11 ساله به احتمال بیشتری مبتلا می شوند. همه افراد می توانند دچار شپش سر شوند و ابتلا به بیماری ارتباطی با تمیزی شخص یا محیط اطراف او ندارد. از آنجا که پنجه های شپش قادر به چسبیدن به برخی از موهای خاص هستند، کسانی که موهای فر دارند، کمتر از کسانی که نوع موهای نرم تری دارند تحت تأثیر قرار می گیرند. بعلاوه، دختران بیشتر از پسران دچار شپش می شوند، احتمالاً به این دلیل که تمایل بیشتری به داشتن موهای بلندتر دارند. آلودگی به شپش سر بیشتر اوقات در شرایطی مشاهده می شود که تماس فرد با شخصی که شپش در سرش وجود داردثابت شده، مانند مدارس، خانه، زمین بازی، ورزش و اردو. شپش فقط خون انسان را می خورد. بنابراین، حیوانات خانگی و حیوانات دیگر عفونت را گسترش نمی دهند.

علائم و نشانه ها شپش چیست؟

شپش های متحرک یا لکه های متحرک ممکن است روی پوست سر و مو دیده شوند. طول هر شپش تقریباً 1-3 میلی متر است و به رنگ خاکستری مایل به سفید است. شپش ها می خزند و در ارتباط نزدیک می توانند بین افراد منتقل شوند؛ آنها نمی پرند یا پرواز نمی کنند. تخم ها به صورت دانه های کوچکتر، در حدود 1.5 میلی متر، سفید و محکم به موهای نزدیک به پوست سر متصل هستند.

شپش سر زیر میکروسکوپ
شپش سر زیر میکروسکوپ


برجستگی ها یا زخم های کوچک قرمز ممکن است در پوست سر، گردن و شانه ها دیده شود. گاهی اوقات، گره های لنفاوی پشت گوش یا گردن ممکن است متورم و حساس باشند. ممکن است گاهی شپش روی مژه ها دیده شود و باعث قرمزی و تحریک چشم شود.
از آنجا که آلودگی به شپش سر کاملاً خارش دار است، خراشیده شدن معمول است و ممکن است منجر به عفونت یا خارش شود. علاوه بر احساس خارش یا قلقلک، کودکان ممکن است تحریک پذیر باشند یا در خوابیدن مشکل داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۳۶۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 278
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 85
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    سلام بسیار مفید بود
    • محدثه IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      خوب بود
    • بووووم IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      خیلی چندش آور ، خدا رحم کرده یه میلیمتر بیشتر نیست
    • انسان IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      مشکل مملکت حل شد آخه همه مونده بودیم چهره واقعی شپش چطور یه. سپاس از شما
    • عطیه IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      یا خدا چرا انقدر زشته این ولی من ی بار گرفتم فقد و فقد با روغن بادام تلخ بردمشون عالین چون تلخه خفه کنندس شپش سری غش میکنه 😂
    • یاس IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      برای درمانشمیش خیلی راحت از سس مایونز و ابلیمو و تاید استفاده کنین بخاطر از بین بردن چربی حاصل از سس از تاید ماشینی استفاده کنید اول موهاتون رو با تاید ماشینی ماساژ بدین در حد ۵ دقیقه بعد آب بکشین بعد از این مراحل از شونه مخصوص شپش استفاده کنین بعد برای از بین رفتن خوشکی مو از نرم کننده استفاده کنید نرم کننده رو به سطح سر نزنید به دلیل شیرین بودن شپش رو جذب میکنه اگر با سس مایونز شونه کنید شپش های بالغ سر میخورند و بیرون میان ولی تخم های ریز شپش ها در سر باقی می مانند کع بعدا بالقشده و شروع به تخم گذاری میکنند برای از بین بردن شپش باید تخم های ریزم هم از بین برن که با کمک تاید امکان پذیره براای از بین بردن تخمک های مرده در سر هم باید با دست انها را جدا کنیم اگر چند روزی از تخم ها غافلشویم امکان بالغ شدنشان بیشتر میشود
    • Mahdi IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      97 97
      سرتون رو با سیم ظرف شویی بشورید حتما میره
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      83 38
      فقط وفقط شانه استیل مخصوص شپش ازداروخانه تهیه کنید عالیه صددر صد جواب میده
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      62 34
      سلام تمام این راهکار ها برای همه جواب نمیده اما یه سم سوسک هست به شکل مایع هست با آب گرم مخلوط کنید به شکل سفید شیری میشه کاملا کف سر وموها را آغشته کنید دو روز بعد بشورید کاملا هم خودش هم تخمش ازبین می ره و متکا و رختخواب تمام لباس ها را با آب دمای بالای ۶۰ درجه بشورید که کامل از همه جا پاک بشه در ضمن اصلا سم سوسکه خطر ناک نیست من برای بچه ی ۵ساله زدم کاملا برطرف شد البته الان یه دستگاه هم اومده وقتی می کشی به موها تخم های مرده را هم جدا می کنه میاره از سایت سرچ کنید
    • مائده IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      39 42
      با اسفند بشورید
    • مائده IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      48 44
      با اسفند بشورید
    • آرمیتا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      47 12
      خیلی وحشت ناکه این موجود پیس من گرفتم کافیه سرتون رو با تاد بشورید و بعد از یک هفته بانمک طبیعی سرتون رو بشورید اینژور نسل هفت جد آبادشم در میاد
    • Yasni DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      59 18
      خیلی چندشه یه خدا اه حالم به هم خورد ولی واقعا خدا چه چیز هایی خلق می‌کنه من دیگه نزدیک سر کسی نمیشم تا شپش نگیرم😂😂😂
    • دکتر بختیاری IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      12 3
      با سلام برای شپش سر وقت از پودر ژله استفاده کنید پودر ژله را با سرکه و نمک قاطی کنید
    • رضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      9 3
      یا ابالفضل
    • حمید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      12 4
      مثل عقرب میمونه🥴🥴
    • به تو چه IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      13 8
      من شپش گرفتم بعد رفتم حموم به جا شامپو اشتباه نرم کننده سر زدم بعد دیدم شپش ها از بین رفتن😐😐😐😐🤣
    • علیرضا مهربان IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      14 3
      استفاده از گازوییل ونفت برای شستشو استفاده شود
    • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      14 17
      از روزی که شپش از بین رفت تمام مریضیها رو شد ب جان انسان‌ها این موجودات شب تا صبح کار تصویه خون و انجام میدادن و صبح طرف سر حال بلند می‌شود و هیچ گونه مریضی نمی گرفتن قدیم نه دارو بود و نه درمان همه چی کار خدا بود و روی اصول
    • آریا US ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 3
      سلام تنها راه درمان واسه آقایون از ته زدن موهاس .این شامپو ضد شپش هم جواب نمیده و فقط جنس موهارو خراب میکنه
    • ابراهیم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 3
      عالی بیست
    • عسل IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      8 2
      سلام کاری ندارم شپش بودنش تو سر خیلی بده ولی توکشور های خارجی شپش و پروش میدن برای استفاده سر که موها و پر پشت کنه بزنید کشورش میاد منم از قتی اومده موهام خیلی خوب شده ولی خیلی دوسدارم زودترخلاص بشم
    • سوگند IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      وای خدا خوبه شپش ندارم
    • شه بخش IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 0
      قبلنا استان‌های مرزی بیشتر مردم شپش می‌زنند وبیشتر به خاطر رعایت نکردن بهداشت فردی بود بخاطر نبود امکانات یارو ده روز یک بار میرفت حمام.... ولی حالا برعکس شده بیشتر افراد مرکز کشور درگیر هستند.. من در عجبم یارو بهداشت فردی را رعایت می‌کند وامکانات هم است و هرروز حمام می‌کند ولی سرش پر شپش هست... این چه حکمتی دارد رب ما می‌داند وبس
  • اسدا... سعیدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    82 33
    راه درمان راهم بگید 17
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      96 16
      من سر دخترم رو با حنا درمان کردم. حنا رو با آب و مقداری سرکه مخلوط کنید و روی سر بمالید و بگزارید چند ساعتی بماند و بعد آبکش کنید. این کار رو دو سه هفته تکرار کنید.
    • ... IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      30 14
      خوب یک سوال موی ادم رنگ نمیگیره
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      22 15
      شستشوی سر تا پا با پودر لباسشویی،،،جدی میگم،،،لباسهارو هم سرتا پا داخل یه نایلون بگذارید به مدت یک هفته ودرش رو گره بزنید،،،،،درحقیقت بعد از اومدن وهمگانی شدن پودر لباسشویی میشه گفت وجود شپش در لباس آدما بسیار بسیار کاش پیدا کرد ودر خیلی جاها نابود شد،،،،اون چیزی که جدیدا تو سر و لای موها و قسمت انتهایی محل اتصال مژه وپلک مشاهده وازدیاد پیداکرده شپشک هستش نه شپش،،که دلیلشم اغلب نگهداری حیواناتی مثل مرغ وخروس وسگ وگربه هست،،،،،تخم شپش و خود شپش رو براحتی تو محل درز ودوخت لباسها میشه ببینید که تخمها سفید وگرد هستن وبین دوتاناخن میترکن ولی شپشک تو موها رشد میکنه
    • سمانه IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      38 12
      من هر کاری کردم نرفتت 😪😪ک بعد ۴ سال بلاخره راه درمانشو فهمیدیم یه خانمه یه قطره داشت ک وقتی ب سرمون زدیم کاملاا رفتنن
    • سمانه IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      26 16
      من هر کاری کردم نرفتت 😪😪ک بعد ۴ سال بلاخره راه درمانشو فهمیدیم یه خانمه یه قطره داشت ک وقتی ب سرمون زدیم کاملاا رفتنن
    • سمانه IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      40 12
      من هر کاری کردم نرفتت 😪😪ک بعد ۴ سال بلاخره راه درمانشو فهمیدیم یه خانمه یه قطره داشت ک وقتی ب سرمون زدیم کاملاا رفتنن
    • کیان رخشان رخصت IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      16 17
      راهش اینه سرکه و آب جوش و سس مایونز رو هم بزنید بعد نیم ساعت روی سر بزارید و بشورید تمام
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      2 1
      قطره ی ضد شپش به نام کیمیا رو از داروخانه تهیه کنید. دستورش روش نوشته. بعد از مصرف تا صبح روی سر بماند. سپس سر رو با روغن زیتون آغشته و چندین ساعت روی سر بماند. و با شانه مخصوص شپش موها را شانه کنید. سپس به حمام بروید و سرتان را خوب بشویید. این عمل را ۴ روز تکرار کنید. ۱۰۰% به نتیجه عالی خواهید رسید. (التماس دعا)
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    الله اکبر به قدرت خدا
    • Asalعسل IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      26 7
      بله دوست من هم همین کار را کرد خوب شد ولی دختر خالم شامپوی مخصوص گرفت... هرکسی با روش خودش درمان میشه فقط باید راه های مختلف را امتحان کرد
    • رز IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      14 3
      سرکه سیب رو کمی گرم کنید که ولرم بشه بعد کمی اسفند باهاش قاطی کنید و موهاتون رو کامل آغشته کنید که کامل خیس بشه بعد موهاتون رو با کلاه یا پلاستیک چند ساعتی بپوشانید قول میدم کامل برطرف بشه تا یک هفته انجامش بده
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    خیلی زشت و چندش آور بود
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      62 16
      ممنون که گفتین شپش مثل شوره است و درمورد این موجود گفتین ممنون 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    • فاطمه IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      55 14
      دقیقا
    • ....😜.... IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      32 7
      خدا نصیب گرگ بیابون نکنه
  • فظولی😬 IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    95 34
    چه زشته😱😵😨
    • غ ب IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      87 26
      خدا نصیب گرگ بیابون نکنه...
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    68 19
    سلام چطور میشه از شر این موجود نحث نجات پیدا کرد والا هر کاری بوده انجام دادم ولی فایده ای نداره
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      52 13
      با سس مایونز و سرکه سیب
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      25 27
      سم مایه سوسک کش بزنید حتما میمیره من کردم مرد
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      45 17
      سلام،یکبار هم رنگ مو را امتحان کنید.
    • احمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      34 11
      سس مایونز عالیه
    • احمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      21 8
      راهش اینه سیرو رنده کن بهمراه کمی آبلیمو به سر بمال . حدوداً چهل دقیقه بزارش بعد بشور اینطوری فقط از بین میرن البته چند بار این کار تکرار کن
    • ۰ IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      44 10
      سلام راه درمان شپش فقط شامپو نرم کننده خیلی زیاد به موها بزنید در حمام بعد با شانه مخصوص که دانه ریز هست بکش تو موها همه جانوران را از مو میاره، میرون
    • مصطفی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      31 6
      ابتدا با سرکه سر آلوده راماساژبدهید بعداز یک ساعت باآب ولرم و شامپو شستشو بدهید در ضمن از شامپو نرم کننده تا ده روز استفاده نکنید
    • سیتی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      51 20
      واس مردا که نی حاجی واس ما زن هاست😶
    • Aylar IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      31 15
      با رنگ مو بدون دردسر و خیلی راحت با یک بار استفاده از بین میره ... چون رنگ مو شیمیایی هست.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 4
      شامپو سریتا بخر هرروز تا یک هفته بزن و اتو بکش صد درصد نابود میشن
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      13 5
      دقیقا ... من و خواهرمم چهار ساله شامپو میزنیم اما از بین نمیره که نمیرهههه موهامم کوتاه کردم بازم نرفت دکتر رفتم بازم نرفت خدا نصیب دشمنمم نکنه
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 6
      من گرفته بودن تا ۵ ماه ولی باید یه شونه شپش بخری و شامپو شپش 👍
    • محمدصدرا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      5 3
      اسپند رو آسیاب کنید و با آب جوش بزارین چند دقیقه بجوشه بعد اون رو صاف کنید و آب اون رو به سر بمالید و بزارین یک روز بمونه بعد سرتون رو بشورن و با شونه دندانه ریز بکشید.
    • اکرم IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      21 10
      سلام من خودم هر دارویی استفاده کردم به درد نخورد اگه دوست دارید واقعا از بین بره باید کل اعضای خانواده کچل کنن چون من خودم داشتم حتی من از نفت استفاده کردم به درد نمیخوره تازه وقتی کچل میکنید اون موقع باید دارو به سر وکل خونه بزنید کل پتو ها رو بشویید. دیگه خونه تکونی کنید یه جورایی بعد وسایل تون مثل شونه رو چهار روز استفاده نکنیدیا 4ساعت توی فریزر بزارید. امیدوارم براتون مفید باشه. من الان خودم هر هفته سرکه سر خودم و بچه ها میزنم آنقدر که عذاب کشیدم سر شپش مجبورم این کارو بکنم.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      11 5
      حنا فقط با حنا موهای دخترم را درمان کردم
    • رایا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      11 5
      راه حلش که خیلی سریع شپش رو از بین میبره . رنگ کردن مو هست اگر خیلی گسترش پیدا نکرده باشه همون بار اول همه رو نابود میکنه ولی اگر زیاد باشه با بار دوم رنگ کردن همه رو میکشه این راه تضمینیه
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      5 3
      در هفته 3بار این کار بکن نهایتن تا بار 5 پاک پاک هست موها رو با سرکه می‌شویید ولی سر رو بالا بگیر تا داخل چشم نرود بعد موها رو داخل پلاستیک بپوشان تا 5 دیقه ولی فلش موها رو خوب با سرکه چنگ بزن بعد پلاستیک بزار
    • زهرا IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      9 11
      خب چرا نمیری دکتر شامپوشپش استفاه نمیکنی فوری میرن
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 6
      سلام به نظر من بهترین روش استفاده از رنگ مو هست چون اکسیدان و مواد رنگ انارو نابود میکنه
    • A IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 6
      نرم کننده رو بزن و با شونه بکش.
    • مسلم حیاتی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      39 16
      بهترین کار برای خلاص شدن از شر شپش قطره ضد سپشن معجزه هست ..ما هم درگیر این مشکل بودیم .خدا خیر بده به اون دوستی که این محصول به من معرفی کرد یعنی هر وقتی استفاده می‌کنی و تاثیر شو میبینی هر روز براش دعا می‌کنی ...فقط با هفت تا قطره همه شپش‌ها و رشک ها بعد از دوروز پودر میشه ...اصلا باور کردنی نیست ..بعد از اینکه تاثیرش و دیدم خودم هم برای فروش آوردم .در خدمتت هستیم .60هزار تومان تصمینی
    • /// IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      15 2
      شپش به جنسیت کسی هیچ کاری نداره، اگه شپش بین انسانا خیلی کم بود نمیشد بگیم فقط واسه حیووناس، شپش بین موهای سر قایم میشه و وقتی از تخم بیرون بیاد میره سراغ خون سر عجیبه چون فکر نمیکنم خون جنسیت داشته باشه😐😐😐
    • فاشان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      9 12
      باید اب برنج بزنید اب پیاز بزنید هروز حمام برید و از همه مهم تر هر روز باید از مو هاتون تخم هاش رو جدا کنید
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 2
      من خودم داشتم همه راه امتحان کردم فایده نداشت جز یه سوسک کش قرمز رنگ که واسه همه نوع حشرات هست با داروخانه یه پودرمیده دور خونه بریز اون پیف پاف قرمز بزن به لحاف تشک لباس همه جا موی سر فقط دکلره بعدش رنگ تیره بریز تنها راهش دکلره هست تمام
    • منا IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 5
      فقط راه از بین بردنش کوتاه کردن اونم نه یه کم باید از بیخ سر کوتاه کرد و البته فقط شپش از بین میره تخمک از بین نمیره امان از شپش
  • 💯سارا 💯 IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    81 26
    اه حالم را به هم زد🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
    • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      54 12
      مجبوری نگاه کنی خوب نگاه نکن
    • ریحانه IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      5 3
      اهمیت نمیدم🗿
  • Bihb IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    19 17
    Kbsrchllbxtu
    • سامیار فرهمند IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      31 10
      باهات موافقم
    • عدل IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 0
      احسنت بسیار راه حل خوبیه ولی آقای دکتربه نظرشما اگه ازzgvjuffcgtfهم استفاده کنیم جواب میده؟؟؟😂😂😂😂😂
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    20 10
    راه درمان و خلاصی از این حشره را کسی میدونه
    • مبینا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      30 7
      بله از دارو خانه شامپوش رو میخری عزیزم
    • مصطفی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      21 1
      باسرکه ماساژ بدهید بعداز یک ساعت باآب ولرم و شامپو بشوئیداما از نرم کننده تا ده روز استفاده نکنید
    • سارا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      20 15
      متاسفانه واسه من که هیچ کدوم ازین راه حل ها جواب نداد در نهایت مجبور شدم سرم رو بتراشم
    • اوین IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 2
      تنها راه قطعی از بین بردن شپش استفاده از اسپند است اسپند را اسیاب کرده و در اب بجوشانید. اب را از صافی رد کرده با این اب چند بار سر خود را بشویید ده دقیقه بگذارید اب روی سر بمونه بعد ابکشی کنید کامل شپش را از بین می برد
    • غظنفر IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      11 3
      رعایت بهداشت وشستشوی مداوم دراینصورت ابتلابه این انگل غیر ممکن است.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 0
      منم با نرم کننده و یک محلول مخصوص:شپش که از یه خانمی گرفتم شپش رو از بین بردم البته این برا پارسال بود من هر روز تو حموم بعد از اینکه این محلول رو زدم سرم شونه میکردم با شونه مخصوص شپش
    • ق IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 1
      شامپو شپش خارجی بگیر به موهات بزن بعدش با سونه ی مخصوص که داخل شامپو میشه موهاتو شونه کن باید هر روز هم تخمه شپشو از ریشه ی موهات کسی پاک کنه
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      قطره ی ضد شپش به نام کیمیا رو از داروخانه تهیه کنید. دستورش روش نوشته. بعد از مصرف تا صبح روی سر بماند. سپس سر رو با روغن زیتون آغشته و چندین ساعت روی سر بماند. و با شانه مخصوص شپش موها را شانه کنید. سپس به حمام بروید و سرتان را خوب بشویید. این عمل را ۴ روز تکرار کنید. ۱۰۰% به نتیجه عالی خواهید رسید. (التماس دعا)
  • m IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    38 14
    اگه در گیر شپش شدین فقط فقط از سرکه استفاده کنین. همه جور شامپو و محلولی با قیمت‌های گوناگون استفاده کردم. تنها چیزی ک تمام شپش‌ها و ازبین برد سرکه و شانه ریز بود.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      4 2
      چطور چندبار درهفته
  • ناشناس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    26 16
    عالی و ترسناک.
    • ستایش IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 2
      سرتون رو کامل با نفت مثل شامپو ماساژ بدین طوری که نفت بچکه با شانه بکشید هر با. فقط شپش میاد با شانه من این کارو کردم 100فایده داره فقط یک بار ۱ساعت بمونه بعد شانه کنید تازه نفت باعث سفتی ریشه مو میشه من دیگه موی سرم نمیریزه
  • ایلین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    23 22
    حالم بهم خورد ولی اموزنده
  • رضالطفی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    24 6
    خیلی عالی لطفا در مورد نگرانی عمومی افراد نسبت به همه مسائل اطلاع رسانی کنید
    • فاطمه IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 3
      ببینید با شانه ی دندانه ریز موهاتون رو شونه بکشین بعد دوهفته تمام میشه
    • امیر ویکتور IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      واقعا اگر کسی که مشکل شپش داره بیاد نظر شما دکترا رو ببینه و بخونه همیچین واسش حل میشه ماشالله ماشالله عمه هم ی پا دکتر همه افراد دارن نسخه مینویسن حق گفتم به مولا
  • آی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    19 13
    چه ترسناکه
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    12 9
    سلام یه ماه درگیر شپش سرهستیم دیگه راهی نیست که انجامش نداده باشم یه راه حل لطفا
    • م IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      9 11
      قطره شپش سر کیمیا بگیر از گوگل سرچ کن همه مشخصات میاره بالا شماره دکتر و اینا هست از طریق واتساپ سفارش میدی برات میارن هزینش هم خیلی کمه زیر صد تومانه یکساعته از بین میرن انشاالله بگیر حتما
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      8 7
      رنگ مو را هم امتحان کن .اکسیدان موجود در رنگ مو اونا را میکشه.45دقیقه رو سر بمونه
    • ناشناس IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      14 3
      من شنیدم سس مایونز خیلی خوبه،یه قوطی سس مایونز رو مثل رنگ کامل بمالید روی سرتون به موهاتون و کف سرتون بعد روی موهاتون رو با یه کیسه پلاستیکی بپوشونید و ۲ ساعتی صبر کنید بعد بشورید، سرکه هم خیلی خوبه
    • محسن IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 4
      فقط سرکه بزن بعدباشونه بکش همشون لای شونه بیرون میانچندبار بکن وب مدت چهل دقیقه بمونه بعدبشور یه باربکنید تمومه اخرش هم خوب کنترل کن که یه دونه دوتا تخم شپش لای موها قایم نشده باشه
    • 0 IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      17 4
      تمام راه حل هایی که میگن فقط خود شپش رو از بین میبره ولی به خاطر تخم هایی که در بین مو و کف سر وجود داشته دوباره تولید میشن و باید کاری انجام بدید که اول شپش و بعد سریع تخم هاشو رو نابود کنه و این چیزی نیس جز رنگ مو که به خاطر اکسیدان باعث ترکیدن تخم ها میشه یک دوره دو روزه درهفته مو ها رو کامل ررنگ کنید و از سرکه سیب و شانه مخصوص مدام استفاده کنید انشالا نابودشه..
    • نازلی IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 1
      این راه حل که میگم امتحان شده صددرصد جواب داداسپندروبجوشونیدسرتونوباهاش بشوییدبعدبشینین توآفتاب خشک بشه وباشونه هم شونه کنید
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 1
      فقط رنگ دکلره با پیف پاف قرمز بزن به بالشت لحاف تشک لباس همه جای خونه تنها راه
  • Sogand IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    12 11
    لطفا ازتون خواهش میکنم که یک دارو برای شپش ها درست کنید شپش های بی ادبا
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      16 1
      سلام‌ .اگر موی‌ سرتون‌ کوتاه‌ است یه قاشق‌ اسپند‌ رو آسیاب کرده و با یه لیوان‌ آب بزارید‌ ده دقیقه‌ بجوشه‌ بعد از صافی‌ رد‌ کنید‌ و آب آن‌ را به موهاتون‌ اسپری‌ کنید‌ و یه کیسه رو موهاتون‌ بکشید و ۴۵‌ دقیقه‌ صبر‌ کنید‌ و بعد‌ بشورید‌ و بعد از آن‌ یه‌ شامپو نرم‌ کننده‌ بزنید‌ و با شانه‌ دندانه‌ ریز‌ موهاتونو‌ شونه‌ کنید‌ هر بار‌ که شونه‌ میزنید‌ ،شونه‌ رو به زمین‌ بزن‌ تا تخم شپشها‌ بریزه‌ و بعد از یک هفته‌ دوباره‌ تکرار‌ کنید‌ اگر‌ موهاتون‌ بلنده‌ مقدار اسپند و آب‌ رو دو برابر‌ کنید‌ به همین‌ راحتی‌ ..اگر جواب‌ گرفتین‌ منو دعا‌ کنید‌ محتاج‌ دعاهاتون‌ هستم.
    • لوا IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      8 6
      سس مایونز عالیه مثل شامپو بزنیدچند ساعت بزاری روی موهات
    • رها IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 1
      با اسپند هم میشه اسپند رو آسیاب کند بعد بزارین رو اجاق گاز تا خیلی بپزه بعد از صافی رد کنید بزارین خنک بشه بزنید به موها بزنید خوب آغشته کنید
  • پارمیس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 5
    بسیار امورش دهنده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 6
    Bhgbcgnccvnv
  • ستاره IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    17 4
    چه وحشتناک😓
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    24 10
    یا ابوالفضل چقدر زشته 😐
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 2
      خیلی خوشگله واقعٱعالی بود
  • Azin IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    11 9
    باحال بود
  • Azin IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 5
    جالب بود🙃
  • ❣🥰👑 IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 4
    سلام خوب بود
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    9 10
    سلام خیلی مفید بود
  • 🤐 IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 1
    چقد ترسناکه🙀
  • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    15 2
    خیلی خوب بود تا درس عبرتی برای ما بشه که مراقب سرمون باشیم تا این طرز فکر رو تو سرمون نداشته باشیم که شپش خیلی ریزه چکاری ازش بر نمیاد واقعا از عکس خوشم اومد
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    14 11
    سلام کجاش مفید بود
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    9 0
    بهترین درمان چیست
  • R IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    27 6
    وااای وحشتناک و حال بهم زنه🤢
    • ناشناس IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      مجبوری مگه نگا کنی😐😬🔪💔
  • .. IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 2
    شبیه بازیگراش
  • خدا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    13 2
    چقدر زشته چقدر چندش اور خدا نکنه کسی شپش بگیره
  • به تو چه IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 1
    چه ترس ناک
  • شهرام ستاری US ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    18 36
    چقدر خوشگله ووووی.ملوسه ملوسک
    • Zeinab IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      11 2
      خوووووشگللللههههه!!🙄😳🤢🤮
    • ریحانه IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      31 6
      وقتی خودش و بچه هاش تو سرت وول خوردن و سوراخ سوراخت کردن میفهمی چقد ملوسه
    • ن IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      5 1
      تو که انقدر خوشت میاد ایشالا بیاد رو سرت لونه کنه کیفشو ببری
    • ریحانه IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 0
      کجاش خوشگله بیشتر ترسناکه اه من که اصا از شپش خوشم نمی یاد اونی که میگه خوشگله خوب اگه شپش بیاد تو سرت میفهمی که چقدر بده 🙄🙄🙄😑😔😑😑😔😑😑😑😑😑😑😑
  • زهرا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    21 5
    چقد قیافش وحشتناکه ...من دخترم شپش از مهد کودک گرفت برای از بین برن شپش فقط سرتونو با روغن چرب کنید حالا یه روغن باشه فرق نمیکنه بعد با شانه ریز شانه بزنید همشون خفه میشن هر چند روز یبار انجام بدین اگرم کسی داشتین حتما تخم شپش رو از سرتون بگیرین ک تبدیل ب این جانور زشت نشه
  • عسل IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 1
    چندش بود🔫😐
  • فضولی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 3
    خیلی ترسناک و. وحشتناک
  • امین IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 1
    شپش سر فقط با سرکه ازبین میره.روزی دوبار سر روباید باسرکه شست وشو داد وموها روکوتاه نگه داشت
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 2
    عالی
  • ناشناس IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    9 2
    اگر درگیر شدیم حتما به مراکز بهداشتی مراجعه کنید. وبا سرکه سر تون رابه خوبی بشورید یک شامپویی هستش که اگر به خانه بهداشت برید بهتون میده که خیلی خوبه به همراه شونه ریزی که داره بعد از شستشو با شامپو تمام س را خود را به خوبی بشورید☺️☺️☺️☺️
  • یه بنده خدا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 3
    وحشتناک بود
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    3 1
    باید بری تو دارو خانه بگی روغن سر زد شپش دارین
    • . IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 1
      واقعا وحشتناکه نصیب هیچ کس نشه
  • ۱۲۳۴ IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 1
    فقط محلول دایمتیکون دای لیس همه رو درجانابودمیکنه
  • جانوم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 5
    زشششششتتتتتن
  • rezaghasab31524@gmail.com IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    3 3
    فقط تمام ملحفه ها و لباس ها با اب جوش شسته شود و مهم ترین کار گرفتن تخم شپش با چراغ قوه است و شانه سر شامپو حتمن زده بشه
  • نگین IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 2
    چقد زشتن
  • رسول IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 3
    فقط با پودر لباس شوی به جای شامپو استفاده کنید ۵دقیقه کف روی سر بماند بعد شستن سر یک بار با سرکه بشوید تمام تجربه کردم
    • میا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      13 3
      مو که نابود میشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    10 3
    سلام‌ یه قاشق‌ اسپند‌ آسیاب‌ شده‌ و یه لیوان‌ آب‌ بزارید‌ چند دقیقه‌ بجوشه‌ و از صافی‌ رد‌ کنید‌ و سپس اسپری‌ کنید رو موهاتون‌ بعد با یه کیسه ۴۵‌ دقیقه‌ موهاتون‌ رو بپوشونید‌ سپس آبکشی‌ کنید و بعد شامپو نرم‌ کننده‌ بزنید‌ و با شونه‌ دندونه‌ ریز‌ خوب شونه‌ کنید‌ و بشورید‌ به همین‌ راحتی‌ .اگر موهاتون‌ بلنده‌ مقدار اسپند‌ و آب رو دو برابر‌ کنید.فقط این‌ روش‌ جواب‌ میده‌ .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 3
    خیلی زشت بود
  • ۰ IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 1
    دختر من شپش زد و با شامپو نرم کننده بعد از حمام و شانه کشی دندانه ریز همه شپش ها را از تو موها بیرون آوردم البته هر هفته این کار را بکنید تا کامل تموم شه خیلی این روش جواب میده
  • سلام به همه ی دوستان بخدا فقط و فقط باشونه لیندا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 4
    فقط باشونه لیندانیت میتونی خلاص شوید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 2
    همه ی راه ها رو امتحان کردم با دخترم دیگه خسته شده بودم تا اینکه شونه لیندا نیت روگرفتم به والله معجزه کرد نه قصدم تبلیغ هستش نه چیزه دیگه هرچی خسته شده امتحان کنه
    • Raha IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 1
      مطمئنی جواب میده
    • بهاره IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 0
      سلام از کجا گیر بیاریم؟
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    19 3
    چه چهره نهس و کریهی هم داره
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 5
    یا خدا خیلی ترسناکه
    • مریم IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 1
      واسه‌سر‌بچه‌که‌نمیشه‌از رنگ‌استفاده‌کرد،فقط‌باید‌تخم‌روجداکرد،من‌باذره‌بین‌همه‌رودرمیارم،ولی‌اگه‌تخم‌بالغ‌بشه،دوباره‌بدبختی‌داره،چندماهه‌که‌درگیریم
  • ۰ IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 2
    سلام دختر من شپش زد و با شامپو نرم کننده بعد از حمام و شانه کشی دانه ریز همه شپش هاش از مو جدا کردم
  • دیبا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    11 1
    وی حالم بهم خورد ولی خیلی اموزنده بود انشالا هیچکی اینطوره نشه به امید خدا
  • دیبا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    20 5
    وی حالم بهم خورد ولی خیلی اموزنده بود انشالا هیچکی اینطوره نشه به امید خدا
  • دیبا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 6
    وی حالم بهم خورد ولی خیلی اموزنده بود انشالا هیچکی اینطوره نشه به امید خدا
  • سجادگیان US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 12
    به به عجب جانور دوست داشتنی
    • 007 IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      7 0
      ناقابله کاملاً رایگان😄
    • امید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 0
      افتاد رد سرت موهات نابود شد میفهمی چقدر قشنگه
  • oi IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 3
    از قطره کیمیا استفاده کنید ۱۰۰درصد تضمینی، من استفاده کردم فوری جواب داد،(قطره زد شپش کیمیا)
  • الهه IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 3
    ما خانوادگی درگیر شده بودیم،خیلی دیر هم متوجه شدیم،وحشتناک درگیر بودیم با سم مایع کامن اسپری کردم توی سر همون چند دقیقه بعد دوش گرفتیم و سرهامونو با روسری بستیم کاملا از بین رفتن
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 3
      واقن مردن من هم امتهان کردم
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 2
      واقن مردن من هم امتهان کردم
  • Loka IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 2
    چند آور تمرین چیز🤢🤢🤮🤮
    • A IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 0
      سلام ، بهترین درمان برای شپش وتخمهایش وحتی موخوره سر استفاده از گوجه فرنگی خوب له کنید.البته بستگی به مقدار موهاتون داره گوجه فرنگی را خوب له کنیدوبه سرتان بمالید کاملا اغشته بشه سرتان را به مدت ۲ ساعت با کیسه مشماعی ببندید ورویش را با روسری محکم کنید تا ابش نریزه چند مرتبه به فاصله ۵ ،۶ روز انجام دهید ببینید چی میشه چون گوجه اسیدی، منتها به مو بخاطر داشتن ویتامینها مخصوصا ویتامین c اسیب نمیرسه امتحان کنید👍
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    11 0
    موهاتونو روغن نباتی بزنین فرداش با شامپو بشورین کاملا از بین میبره
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 3
    اسپری حشره کش یاهمون سوسک کش بزنید سرتون با روسری سرتون رو بپوشانید تا دوساعت بعد برید حمام وبعد با شونه دنده ای شونه کنید خودشون میمیرن ومیریزن البته چند بار باید تکرار شه ومراقبت بهداشتی
  • ... IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 3
    شپش بر اثر کثیفی به وجود می اید.
  • هادی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    شانه های فلزی خیلی خوب تمیز میکنه لطفاً امتحان کنید
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 2
    حالم به هم خورد
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    حالم به هم خورد
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    حالم به هم خورد
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    حالم به هم خورد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 1
    کافی است یکبارموهای سرتان را باپودرلباسشویی بشویید طوریکه ده دقیقه درلابه لای موهایتان بماند بعد بشویید وحتما کلاه وبالش وهرچیز دیگری که باسرتماس داشته باپودرلباسشویی شسته شود
  • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 2
    همه این روشها موقت هستن من توخونواده درگیرهمین قضیه بودیم اگه بتونیدمقدارکمی عرق نعناروزانه مصرف کنید به مرورازبین میرن چون شپش ازبوی نعنامتنفره
  • ارشاد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    تموم شد 🤨🤨 خیلی تاثیر گذار بود🤣😏
  • مریم IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام من دخترم چندماه درگیرشپش بوداخرازهمه حناروباسرکه وصبرزرزدمخلوط کردم بعدازدوساعت شستم بعدازاون روغن زیتون زدم باشونه دندون ریزشانه کردم تاروزبعدموهاش رودوباره حناروزدم تاسه روزتکرارکردم تاازبین رفت موهای دخترم بلن بودولی این کارجوابدادلطفاازچیزهایی مثل سم سوسک استفاده نکنیدبه عصبهای مغزاسیب میرسونه
  • علیرضا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 1
    دوستان داروی سر داره تو همه داروخانه هام موجوده برین بخرین بزنین تموم
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 3
    شامپوضدشپش استفاده کنید/چون باعث میشه شپش هازودفلج بشن ومانع ازتخم گذاریشون میشه /بعدازاین مرحله هم اگه کسی بودموهاتون روچک کنه وتخم شپشارودربیاره دیگه کارشون تمومه
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    تموم این چیزهایی که دوستان گفتن فقط شپش رو ازبین میبره بعد یه ماه تخماش باز شپش میشن من چهارساله همه ی اینا رو انجام میدم ولی نمیره لامصب . از شپش مهمتر تخماش هستن اگر کسی داروی قطعی برای از بین بردن تخماش میشناسه حتما معرفی کنه اینقد که شامپوی شپش زدم کچل شدم
    • مینا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 0
      میتونید اگه موهات بلنده ۶ یا ۷ دونه سیر رو رنده کنی حنا رو با آب مخلوط کنی بعد سیر و مخلوط کنی به سرت بمالی بعد با پلاستیک بپوشونی و بعد با روسری ببندی بزاری شب تا صبح بمونه بعد بشوری اگه نتیجه نداد دو سه بار تکرار کن تخم هاشم اگه به سرت موند یکو بگو از موهات در بیاره بالشت و ملحفه و اینارم بشور
  • نگار IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 3
    سلام موهای دختر من چند بار توی مدرسه شپش افتاد فقط راه درمان سریعش شامپو نرم کننده لطیفه هستش به مقدار زیادی روی سر می ریزید بعد چند دقیقه شروع به شانه کردن کنید تمام تخم شپش وخود شپش ها سریع خارج میشند
    • مینا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 0
      دستگاه وی کامب از دیجی کالا خریداری کن.برقی 234000 قیمتش. بی نظیره تمامی تخمایی ک ب موی سر چسبیده ب صورت جارو برقی میکشه تو فیلتر دستگاه وبرای همیشه از شرشون خلاص میشین
  • محبوبی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    با سلام ایرانیان بنده دخترم و خودم درگیرش بودیم چند سال هر کاری که الان همه گفتن کردیم جواب نداد از شامپو حیوانات خانگی بگیر تا دکتر پوست و غیره یه روز یه خانم خیلی موسنی گفتن که قدیما بود شپش ولی تاید که وارد بازار شد شپشم ریشه کن شد تو هر حمامتون تاید فراموش نشه و اینکه من تاثیر فوق‌العاده ی روغن بادام تلخ رو هم دیدم این دورو امتحان کنید
  • مینا IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 5
    ای شپشو ها 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂🤣😂🤣😂😂😂
  • مینا IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 5
    ای شپشو ها 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂🤣😂🤣😂😂😂
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    عطاری یه روغن مخصوص شپش میده باید یه ۱۰ ،دوازده ساعتی رو سر بمونه بعد سر رو بشویید دو بار یا سه بار انجام بدید میره
  • ناشناس۳ IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام دختر من کلاس اولی است شپش گرفته بود خواهش دارم از برس استفاده نکنید
  • باران IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    سرکه خیلی خوب . البته بعد از دوش گرفتن هم حتما با شونه های که مخصوص شپش سر هست شونه بزنید . یک شونه استیل کوچیکه من اینترنتی خریدم .واقعا معجزه می‌کنه حتی همه ی تخم شپش ها رو هم در میاره از بین موها
  • مننمنم IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 2
    اسپند دم کنی خوبه وعالیه
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    وای من دوتا دختر دارم و خودم با هم گرفتیم 1 سال بیشتر من درگیر بودم دیگه خسته شدم نمیدونم خودش چطور نابود شد دیگه گریه میکردم
  • منم IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    چرا اخه انگار خندیده🤣
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    این از کرونا بدتره این همه قرین هنوز نتونستن ی دارو واسه این حشره موزی پیدا کنن این همه نابغه ما تو جهان داریم
  • رضا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 0
    بچها فقط ازدامپزشکی داروی زیرپوستی بگیرید یه مقداردارورابه کف دستتان مالیده وروی موهاتون بکشید یه نیم ساعت صبرکنید بعدسرتون رابشویید دیگه ازشرشون خلاص میشید
  • مرتضی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    نه رنگ نه حنا ...... نمیتونه کمک کنه تا شپش ها رو از بین ببرید فقط کافیه یه بار با نفت موهاتون رو شستو شو بدین. نفت صد درصد از بین میبره
  • ناشناس IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    بهترین درمان برای از بین رفتن شوم روغن مایع است موهاتو شب روغن مالی کن صبح بشور.امتحان کردم خودم عالی
  • نگار IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    فقط شامپو از عطاری بگیرید با شونه دندونه ریز از داروخانه روزی دوبار شونه کنید عالی
  • ناشناس IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    دختر خاله من از همسایشون گرفته ۵ ماه هست از خونه نیومده بیرون. هر راهی رو هم ک بگید امتحان کرده. دیگه نمیدونن چیکا کنن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    باید از شامپو لیندان یک درصد استفاده کنید روی شامپو نوشته همه رو یکباره روی مو بریزید ولی این کارو نکنید چون این شامپو خیلی قوی هست و از طریق حمله به عصب حتی تخم هارو از بین می‌برد باید در چند روز پشت سر هم و طی ۵الی ۶ بار کل شامپو مصرف شود فقط مواظب باشید که به جز سر با قسمت های دیگر پوست تماس نداشته باشه و وارد چشم نشه بعد از استفاده هم از شانه دندانه ریز استفاده کنید که تخم های مرده ولی همچنان چسبیده به مو را از سر خارج کنید
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    سلام منم بچه‌ها م شپش گرفتن ولی از داروخانه یه نوع لوسیون واسپری وشامپو هست که بایدهرسه تاروبگیری که بهت نتیجه بده عالیه بودم به هرکسی هم که گفتم ورفته تهیه کرده بهش نتیجه ی خوبی داده برید بگیرید ضرر نمیکنی
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    به موهایتان روغن زیتون بمالید و با شانه شپش گیر صد بار در حمام شانه کنید این کار را هفته ای دوبار انجام دهید هیچ اثری از شپش یا تخم ان نخواهید دید این تجربه ی من بود
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    سلام این نوع جانور که بیشتربرروی پوست انسان انسان تغزیه میکند به زبان لری همان (شَش وَ رَشک اَست )فقط فقط درمانش شانه دنده دنده ریز هرچی ریزترکاربرد بیشتری دار
  • آشنا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    اول باتاید بشورید بعدنرم کننده بزنید وباشانه ریز بکشید توموهاتون وقتی ازحمام اومدیدموهاتونوخشک کنید واتومو بکشید اتوی موکاملا ازبین میبره وشماصدای پوکیدنشونو میشنوید البته دوبار یانهایت سه بار این کاروبکنید کاملا جواب میگیرید
  • عدل IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    چقدشبیه مجسمه بودا
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    من خودم دو ماه درگیر بودم و از هر پیشنهادی استفاده کردم تا اینکه دکتر به من گفت گرمای زیاد اون رو از بین میبرد در نهایت بعد از فکر زیاد برای ازبین بردنش جرقه ای به ذهنم زد واو چیزی نبود جز دستگاه وابیلیس مو تخمها را سوزاند واز پیشرفتش جلو گیری کرد
  • زهرا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    ترسناکه،،فقط باید فاصله رعایت بشه،
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    سلام سرکه سیب مایونزو اسپنج شامپو خوبه فقط اون شپش زنده رو از بین می بره فقط باید تک تک تخمشون رو باید از لایه مو کشید بعد هم ملافه رو با اب گرم شست
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    فقط با بونزیل روغن درخت چای با یک بار مصرف کل شپش ها باتخم شون ازبین میرن امتحان کنید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    موها باید با نفت شسته بشه،سریع نابود میشن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 0
    عزیزم قطره شپش معجزه واقعا معجزه میکنه هفت قطره به هفت تا نقطه سر میزنی سه روز حمام نمیره تخمهای شپش رو خشک میکنه خود شپش رو هم میکشه هر قطره ۵ نفر رو جواب میده قیمتش هم من گرفتم ۴۰ تومن حتما بگیر دیگه لازم نیست حتی همه چیز رو بجوشونی
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    فقط سس مایونز یعنی رد خور نداره
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    دختر منم درگیر شده با پیشنهاد این روش توسط دکتر ،،ریشه کن شد،اولین کار اینه که همه خونه رو سم پاشی کنیدوروی فرش هارو جارو برقی بکشید،بعد همه لباسها ‌یی رو که این مدت میپوشیدیدوملحفه هارو داخل ماشین لباسشویی یا با آب خیلی داغ بشورید بعد به مدت یه هفته روزی یه یار سس مایونز رو با سرکه مخلوط کنیدبا شونه ای که مخصوص شپش هست داخل سس بزنید وسرتونو قشنگ از ریشه موهاتا پایین موها حسابی شونه بکشید،شونه شپش چون دانه ریزه قشنگ تخم های شپش هارو هم میکنه،بعد از شونه کشیدن سرتونو کلاه شنا بکشید بعد از ۲ ساعت برید حمام وباشامپوی شپش که داروخانه ها دارند ،خیلی هم گرون نیست بشورید..حتما تو این یه هفته روزی یه بار لباسایی رو که میپوشید رو همه رو با آب جوش بشورید.حتی ملحفه ای که موقع خواب با سر شمادر تماس هست رو هر روز بشورید.با این روش ریشه کن میشه بعداز یه هفته برای احتیاط یه نفر یه جای خیلی روشن باز دوباره سرتون و بگرده که اگه تخم ریزی جامونده اونو از موهاتون جدا کنه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    من همه راهها رو امتحان کردم ولی الکل فقط جواب داد
  • علیرضا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    اوکی
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    موهای دخترمن تو مدرسه آلوده شده بود همه راههارو امتحان کردیم از بین نرفتن تقریبا یکماه وقت گذاشتم زودزود با شونه ریز که مخصوص شپشه شونه کردم و تخمارو با انگشتم از موهاش کشیدم البته اولش موهاشو کوتاه کردم از شرش خلاص شدیم فقط راهش همینه
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    س .از داروخانه داروی خارجی هست بگیرید .کافیه ۱بار ازش استفاده کنید،باورکنید حتی یک تخمش هم باقی نمی‌ماند،مثل بمب اتمی کاری میکنه،که به اجبار خودشون شیرجه میزنن بیرون .قیمتش هم ۴۰۰هزاره وتا ۲۰بارهم استفاده داره و شاید هم بیشتر
  • لیلی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 2
    من اولش خارش سر شدید داشتم و بعد فهمیدم شپش گرفتم ،اما موهام رنگ کردم کلا تمام شپشها نابود شدن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    شامپو نولایس بهترین درمان این مورد چون دارای شانه ی فلزی و خیلی ریزی است که باعث میشه علاوه بر شپش ،تخم های ان را از مو جدا کنه
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 1
    سلام دختر من هم شپش داشت اسپره نایلیس را از داروخونه گرفتم فوق العاده بود
  • محمدظریف IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    سلام وقت همه بخیر ۷عدد آسپرین ۸۰ را با شامپو مخلوط کنید و به سر بمالید بعد از ۵ دقیقه آبکش کنید
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 1
    سلام الان دخترم من هم شپش داشت هر کاری ک ب معزم میرسید کردم ولی نشد بهترین راهکار کوتاه کردنه
  • ۱۲۲۵ IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 3
    بانفت سفید خوب میشه
  • ی بنده خدایی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 1
    من تاحالا 2 بار موهام شپش زد 2 باره با آب اسفند و آب تنباکو اسفند و تنباکو رو میحوشوندم آب میزدم به سرم با حنا با سس مایونز
  • پرسپولیس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    بهترین راه دزمان یه مقدارسس مایونز روی سر می زنیم و ماساژ میدیم تا پوست سر و موها کامل سس بهشون برسه بعداز نیم ساعت با شامپو سرت رو بشور تمام شپش ها نابودمیشن ولی موقعی که شامپو میزنی حتما ماساژ بده تا تمام تخم شپش ها از موها جدابشن .
  • زری IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 3
    چند با با پودرلباسشویی موهاتون رو بشورید. اولش کمی میسوزونه ولی دیگه تمام
    • امیر مهدی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      3 1
      ایییییی چه قیافه زشتی 🤮🤮🤮🤮
  • zahra IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    سلام همه ی شامپو یا داروها بی تاثیر بجز یک چیز. گل ختمی ک کوهی هست رو بخرید بزارید تو اب بجوشه اون ابشو بزیند ب موهاتون چن بار ک بزنین از بین میره
  • zahra IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 2
    سلام همه ی شامپو یا داروها بی تاثیر بجز یک چیز. گل ختمی ک کوهی هست رو بخرید بزارید تو اب بجوشه اون ابشو بزیند ب موهاتون چن بار ک بزنین از بین میره
  • زینب IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 2
    تنها راه ومطمئن ترین راه از بین بردن شپش فقط رنگ مو هست عالیه بعد با شانه دندانه ریز شونه میکنی موهاتو اگر هم موهاتون مشکی هست رنگ مو مشکی بزارید نیم ساعت روی سر بمونه بعد بشوریدش
  • *** IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    9 2
    قیافه ی خیلی بدی داره خداکنه کسی درگیر این حشره نشه🤲
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      فقط با اتوی مو من بیشترروشهای بالا رو برای پسرم امتحان کردم ونشد با اتو اران ودقیق تمام موهارو اتو زدم وتمامش رفت..دراصل دمای بالا هم حشره هم تخم هارو ازبین میبره
  • آرتین IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 3
    سرکه خوبه بزنی بعد نایلون بزاری رو سرت یه ساعتی
  • ماریتا IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 2
    فقد و فقد شامپوی شپش از دارو خانه بخرید و بزنید و فردای آن روز با اکسیدان خالی ب موهاتون بزنین نیسم ساعت باشه بعد بشورید و بعد اون سرکه بزنیو و آبکشی کنید و با شونه مخصوص شانه بزنید همش میره خعلی راحت موهاتون لازم ب کوتاهی نیس .
  • ... IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 3
    الع برایچی میگین از سوس مایونز و سرکه و حنا استفاده کنید . برای درمان این باید از داروخانه شامپو مخصوص رو بگیرین و همینطور شانه اش رو
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 3
    طچذوروذمذمللماوامر
  • سوسک دستشویی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    10 5
    دوستان تنها راه از بین بردن شپش اینه که یک مقدا مدفوع گوسفند و کمی شمع آب شده و پیمانه ای فلفل و آب غوره رو با هم مخلوط کنید و به مدت ۲دقیقه روی سر خود مالش دهید
    • ناشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      ضرب نزن ا ایشالله خودت بیاد مدفوع گوسفند من خودم هستم میام میزنمت سرت
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    فقط سر نوعی شیش در زندان موجود است به همه جای بدن کار دارد غیر از محل موهای سر کیلویی سی و پنج هزار تومان
  • سارا CA ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا شپش خیلی چندش آوره🤢 من پارسال موهام پر از شپش شده بود تا یه هفته هر شب زیر دوش یک ساعت موهامو با شانه مخصوص شونه کردم شپش ها خیلی راحت از موهام جدا میشدن با این روش حتی یه دونه تخم شپش هم رو موهام نموند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    موهاتو از ته بزن
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    راستش تخصصی در شپش ندارم ولی این شلغمو باید حسابی آبپز کرد
  • محدثه IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    فقط با یک از بین می‌ره
  • آیدا IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    تمام راهکارهای درمان شپش یک طرف یه محلول ضدشپش ایورپیول بخرید و با یک لیوان آب قاطی کنید ۴ ساعت بمونه رو سر هم شپش رو هم تخماش رو نابود میکنه ازش روی بالش و تشک هم اسپری کنید من امتحان کردم عالیه
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    وای چه چندشه خدا نصیب هیچ کس نکنه چقدر ترسناکه🙁☹😦😧😟😩😫🤢🤮
  • امیر علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اه این همین بی شرفیه که تو سرمن بود
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    فقط به فقط راه 100درصدی که تأثیر دارد،یک داروی پاکستانی super mectinهمراه با روغن بادام تلخ،من همه راهها رو امتحان کردم ولی فقط این راه یکباره همه رو از بین برد،که باور کردنی نبود.توصیه میکنم این دارو که درون ویال شبیه ویال پنی سیلین هست رو تهیه و استفاده کنید.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر شپش
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    واقن حشره ی پر دردسریه منم درگیر بودم با تاید حل کردم بعد با نرم کننده موهامو با شانه ریز شامه کردم حل شد البته باید هر هفته تکرار کنی من رنگ گذاشتم ودکرله کردم رنگ کاری نکرد اگر موهای کوتاهی دارید فقط شانه کردن همین
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    خیلی ترسیدم من قبل داشتم که این جوری و خوب شودم
  • بهزاد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    بنظرم راه سری کمی بنزین به اندازه ۱۰سی سی بپاشی رو سر کامل و یه کبریت هر موجود زنده وغیر زنده فیلمشون تموم میکنه تا مدت طولانی نه موجودی از اونجا رد میشه نه موه رشد میکنه که بخاد ازش سو استفاده کنه ؟!
  • مریم تاجیک IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    یک داروهست مخصوص شپش سرمن امتحان کردم فقط آب روی آتیش هست داروگیاهی خریدم اسپری مخصوص شپش
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    چه زشته 🤢🤮
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    درمان باشامپو پرمترین
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    با سلام دارو خانه برید و بگوید دارو شپش میخوام همه داروخانه ها دارند
  • Jennie IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    وای..!؟ یعنی اینا دو سال پیش افتاده بود!
  • مهرانه IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    سلام دختر من همینجوری شد دستگاه شپش گیر خریدم واقعا عالیه حتی تخم شپش رو هم میگیره راهکارش فقط همینه 66
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    خواهر زاده م سرش شپش،داشت،مامانش،سرش،با ماشین،برقی،زد،
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام، راه زیادی وجود داره،تمام روش هایی که گفته شده میسره، اما کسانی که مداوم درگیر هستند بعد مدتی دوباره درگیر شپش می شوند علتش این هست که پوست سرشان شیرین است که با آزمایش مشخص میشه، وبا کمک پزشک راحت درمان میشن،
  • غریبزاده DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    من دارم
  • ..... IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    فقط و فقط شامپو نایلیس و شونه مخصوصش دوبار استفاده کنی تموم میشه
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 1
    اینا چیه میگن ملت بالا،شامپو مخصوص داره این آت و آشغالا چیه اخه
  • بنیامین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    یاعلی خدارو شکر نداریم
  • فرناز IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    خیلی وحشتناکه من یبار سرم شپش کرد با تاید شستم تا برطرف شه
  • مینا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    تنها راه درمان شپش. شانه ضد شپش وی کامب برقی. ک ب راحتی میتونین از دیجی کالا خریداری کنید. قیمتش 234000.عالیه مثل جاروبرقی عمل میکنه هر چی شپش تخمی ک شباهت ب پوسته سر ب مو چسبیده ب راحتی میکشه تو فیلتر. و برای همیشه از شر این موجود خلاص میشوین. ما بقی چیزا ک دوستان اشاره کردن برا شپش زنده تو سر مفید ولی برا تخم ک ب مو چسبیده تاثیر نداره
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 1
    چه چندش آور🤮🤮
  • ælnaž IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    خیلی مقالتون کامل بود خسته نباشید من موهای خواهر کوچولوم شپش گذاشته بود از طب گیاهی دکتر حکمت محلول رفع شپششون رو خریدم کلا شپش موهاش از بین رفت
  • نازی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سرتون رو با سرکه بشورید یک هفته ای این کار رو بکنین پشتون تموم میشه
  • Y.... IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    آقا چرا این جونورا اینطورین؟؟😂
  • سمانه IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    باید یه دارویی از دامپزشکی بخرید که مال گاو و گوسفند است من خودم ۱ بار زدم دیگه پیداش نشد که نشد عالیه
  • Mm IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    ووووووووییی چ قیافه زشتی داره😬
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    همین الان ما خانوادگی شپش سر داریم کلافه شدیم منتظریم تابستون بشه سرمونو از ته بتراشیم
  • اری IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    علائم شپش چیه چطور بفهمیم شپش گرفتیم
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    قطره معجزه از عطاری گرفته ۷نقطه سر یک قطره ریخته بعد از ۲۴ساعت بشویید
  • ):( IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    دمانش اینه که تا سه هفته لااقل در روز یه بار دوش بگیرید و موهاتون رو با مخلوط سرکه و شامپو و کمی پودر لباسشویی بشورید تمام.
  • مریم IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط سشوار باد گرم ی روز درمیون بگیرید و روی پارچه سفید شونه کنید
  • ممد FR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    ما که بچه بودیم شپش خیلی رایج بود. سر و موی منم از این بلیه در امان نبود. یک بانوئی که بزرگوار بود با یک سلسله اقدامات بهداشتی بجنگ این آفت رفت. ایشون یک روز سر من با پودر زختشوُی می شست و یک روز دیگر ( به تناوب) با نفت می شست. این قصه برمیگردد به 70 سال قبل در استان کرمانشاه. تلاشهای این بزرگوار ثمر داد .
  • دوست IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    یاخدا یعنی این همه آدم موهاشون شپش زده!!!!!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    عطاری ی سمی داره داره که عرض یک ساعت شپش از بین میبره مثل مایه خمیره که با آب مخلوط میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید