نتایج یک بررسی در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، خطر ابتلا به کووید ۱۹ سه ماه پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر بیش از دو برابر می‌شود.

خبر عجیب درباره واکسن فایزر / خطر ابتلا به کرونا پس از دریافت دز دوم بیش از دو برابر است

به گزارش سلانم نو به نقل از باشگاه خبرنگاران،  این مطالعه روی بیش از ۸۰ هزار بزرگسال که به طور کامل با واکسن فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، خطر ابتلا به کرونا بین ۹۰ تا ۱۱۹ روز پس از تکمیل سری واکسن در مقایسه با ۹۰ روز اولیه ۲.۳۷ برابر بیشتر بود.

این خطر ۱۸۰ روز یا بیشتر پس از دریافت دز دوم به ۲.۸۲ برابر افزایش یافت.محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً برای محافظت طولانی‌مدت در برابر کووید، تزریق تقویت‌کننده لازم است؛ مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند، ایمنی در برابر عفونت ناشی از واکسن‌های کووید ۱۹ به مرور زمان کاهش می‌یابد.

محققان خدمات بهداشتی در اسرائیل و مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) افرادی را که با واکسن فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند بررسی کردند؛ آن‌ها دریافتند که ۹۰ روز پس از دریافت دز دوم، خطر ابتلا به ویروس بیش از دو برابر می‌شود

علاوه بر این، درصد مثبت شدن آزمایش‌ها برای کووید ۱۹ از ۲.۴ درصد پس از ۹۰ روز به ۱۰.۶ درصد و پس از گذشت ۱۵۰ روز چهار برابر شده است.

این یافته شواهد بیشتری را اضافه می‌کند که نشان می‌دهد، در حالی که واکسن‌های فایزر محافظت قوی در هفته‌های اولیه ایجاد می‌کنند، احتمالاً برای حفظ محافظت طولانی‌مدت از کووید، تزریق‌های تقویت‌کننده لازم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید