کمپانی بی ام دبلیو از شاسی بلند XM خود رونمایی کرد. این مدل پس از مدل M1 دومین شاسی بلند تولید این کمپانی است.

رونمایی از شاسی بلند جدید BMW / عکس و مشخصات

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، کمپانی بی ام دبلیو از مدل جدید خود یعنی شاسی بلند XM رونمایی کرد. این مدل دارای ۷۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۳۸ پوند فیتی است. بی ام دبلیو تا کنون فقط یک مدل شاسی بلند تولید کرده بود و آن هم مدل M1 بود. اما اکنون شاسی بلند دیگری را نیز به نام XM به کارنامه خود اضافه کرده است.

alt

ویژگی‌های ظاهری

از نظر ظاهری چراغ‌های جلو این مدل به دو بخش مجزا تقسیم شده‌اند. و چراغ‌های ال ای دی در اطراف جلو پنجره قرار گرفته‌اند. سقف ماشین در قسمت راننده بیشترین ارتفاع را دارد و هر چه به سمت عقب ماشین می‌رویم شیب آن به آرامی کاهش می‌یابد. هر چند در طراحی آن به اندازه مدل X6 شیب‌های تندی به کار نرفته است.

alt

چراغ‌های ال ای دی عقبی ماشین تا قسمت گلگیرها کشیده شده‌اند. گوشه‌های بالایی شیشه عقب به تقلید از M1 حالت هلالی شکلی دارند.

alt

شکل کابین ماشین بستگی به این دارد که شما در کدام قسمت آن نشسته باشید. صندلی‌های جلو از چرم قهوه‌ای ساخته شده‌اند که کلاسیک هم به نظر می‌رسد. در قسمت جلو همچنین صفحه نمایش منحنی شکلی می‌بینید که شبیه صفحه نمایش‌های مدل ix و i4 است. صندلی‌های عقب اما از مخمل به هم دوخته شده ساخته شده‌اند و کف کابین هم از موکت‌های پرز بلند پوشیده شده است.

alt

قدرت مدل XM از پیشرانه هیبریدی قابل شارژ و موتور مدل V8 نشأت می‌گیرد. این موتور ممکن است همان موتور ۴/۴ لیتری در مدل M5 و یا یک موتور جدید باشد. در هر صورت با ۷۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۳۸ پوند فیتی به قدرتمندترین مدل سری M تبدیل شده است.

alt

به گفته اتوبلاگ، جزئیات عملکردی این خودرو هنوز به طور کامل اعلام نشده است. اما موتور بنزینی-برقی این شاسی بلند باعث می‌شود بتوانید تا ۴۸ کیلومتر فقط با موتور الکتریکی آن رانندگی کنید. مدل XM یک مدل مفهومی است اما بی ام دبلیو می‌گوید این خودرو آغازگر ورود سری‌های جدیدی است که تولید آن‌ها قرار است از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شود. این مدل هم مانند سری X قرار است در اسپارتن بورگ کالیفرنیای جنوبی ساخته شود.و به عنوان یک مدل ۲۰۲۳ به فروش برسد.

alt

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید