۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 55313124

سویه امیکرون کرونا که شیوع آن از کشور بوتسوانا در قلب آفریقای جنوبی آغاز شده، هم اکنون در ۲۶ کشور جهان مشاهده شده است.

 امیکرون به این ۲۶ کشور رسید

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، گونه جدید و جهش یافته کرونا موسوم به «امیکرون» که توسط سازمان جهانی بهداشت «منشأ نگرانی» توصیف شده است بعد از گذشت یک هفته از کشف نخستین مورد ابتلا به آن به تعداد زیادی از کشورهای جهان رسیده است.

جمهوری آفریقای جنوبی که هفته پیش اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به امیکرون را ثبت کرد تا کنون ۷۷ مورد ابتلا به این گونه نگران کننده را ثبت کرده است. دو کشور عربی امارات و عربستان موارد ابتلا به این گونه را ثبت کرده اند.

در همین حال، استرالیا امروز اعلام یک مورد جدید دیگر از ابتلا به امیکرون را ثبت کرده است.موردی جدیدی که در استرالیا ثبت شده است یک شهروند بوده است که در سفر دوحه بوده است این در حالی است که قطر تا کنون هیچ موردی را ثبت نکرده است.

امیکرون تا کنون به این کشورها رسیده است: امارات (یک مورد)، عربستان (یک مورد)، اتریش (یک مورد)،  آمریکا (یک مورد)، بلژیک (یک مورد)، جمهوری چک (یک مورد)، اسپانیا (دو مورد)، نروژ (دو مورد)، برزیل (دو مورد)، ژاپن (دو مورد)، سرزمین های اشغالی (دو مورد)، سوئد(۳ مورد)، نیجریه (۳مورد)، کره جنوبی(۵ مورد)، دانمارک (۵مورد)، هنگ کنگ (۴ مورد)، کانادا (۶ مورد)، استرالیا (۷ مورد)، فرانسه (۹ مورد)، آلمان (۹ مورد)، ایتالیا(۹ مورد)، پرتغال(۱۳ مورد)، هلند (۱۶ مورد)، بوتسوانا (۱۹ مورد)، انگلیس (۳۲ مورد) و آفریقای جنوبی (۷۷ مورد).

در تحولی دیگر، دکتر پیلای از آفریقای جنوبی گفت افراد مبتلا به اومیکرون علائم آنفولانزا را نشان می دهند.

به گزارش بلومبرگ، آنبن پیلای، پزشک از جمهوری آفریقای جنوبی در مورد علائم مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا صحبت کرد و گفت: "ما بیمارانی با علائم آنفولانزا، سرفه‌های خشک، تب، تعریق شبانه و بدن درد دیده‌ایم. من فکر می‌کنم این با سایر موج های کووید-۱۹ که دیده‌ایم مرتبط است".

پیش از این، انجمن پزشکی آفریقای جنوبی علامت اصلی سویه اومیکرون را خستگی شدید نامیده بود. در عین حال، هیچ یک از بیماران از دست دادن چشایی یا بویایی را تجربه نکردند.

به طور خاص، پزشک گفت که این بیماری تاکنون به شکل بسیار خفیف ظاهر شده است، اما هنوز زود است که چیزی بگویم.

در بیستم نوامبر، دانشمندان در بوتسوانا و آفریقای جنوبی گونه B.۱.۱.۵۲۹ ویروس کرونا را گزارش کردند که حاوی ۳۲ جهش در پروتئین S است که برای آلوده کردن سلول ها ضروری است. به گفته محققان، بسیاری از تغییرات در ژنوم SARS-CoV-۲ نشان‌دهنده قابلیت انتقال بالای این نوع و مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌های محافظ افرادی است که بیمار و واکسینه شده‌اند، اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی زود است. کارشناسان فکر می کنند که جهش B.۱.۱.۵۲۹ در ابتدا در یک فرد که دارای نقص ایمنی بوده(شخصی که به ویروی اچ آی وی مبتلا شده یا ایدز داشته) ایجاد شده است.

از سوی دیگر، تعداد موارد واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در جهان به بیش از هشت میلیارد مورد رسید.

بر اساس اظهارات رسمی مقامات کشورهای جهان و آمارهای رسانه‌ای، در جهان بیش از ۸ میلیارد واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ صورت پذیرفته است.

بیشترین میزان واکسیناسیون (۴.۱۶ میلیارد دلار) در سه کشور چین (۲.۵ میلیارد دلار)، هند (۱.۲ میلیارد دلار) و ایالات متحده (۰.۴۶ میلیارد دلار) صورت پذیرفته است. در مجموع مردم جهان ۸.۰۳ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که اعلام تعداد دقیق موارد واکسیناسیون در جهان به دلیل اینکه بسیاری از کشورهای تنها موارد گواهی واکسیناسیون را اعلام می‌کنند، مشخص نیست، از طرف دیگری در برخی کشورها واکسیناسیون مجدد (دوز سوم) نیز آغاز شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید