رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ازبازداشت زورگیرانی که از پیک موتوری پاساژ علاءالدین سرقت کردند خبر داد.

سرقت یک میلیارد موبایل از پیک موتوری پاساژ علاءالدین / فیلم

سرقت موبایل اپل در تهران رقم خورد. در سرقت موبایل اپل ماموران پلیس تحقیقات را آغاز کردند. عاملان سرقت موبایل اپل دستگیر شدند. فیلم گفتگو با عاملان سرقت موبایل اپل را در بالا مشاهده کنید و در ادامه بیشتر از خبر سرقت تلفن اپل بخوانید.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، یک شنبه 23 آبان ماه، اهالی خیابانی در غرب تهران با فریاد های کمک مرد جوانی متوجه شدند موتورسیکلت و اموالش از سوی 4 شرور به ارزش بیش از یک میلیارد تومان سرقت رفته است. با اعلام این خبر تیمی از ماموران کلانتری 163ولنجک در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه ماموران پلیس نشان داد مالباخته به عنوان پیک موتوری از پاساژ علاالدین 13 دستگاه آی پد و 13 دستگاه تلفن همراه آیفون 13 پرو مکس برای ارسال به خریداری در پاساژ قائم ولنجک تحویل گرفته که در بین راه 4 زورگیر با قمه و چاقو اموال و موتورسیکلت اور را سرقت کردند.

تیم عملیات کلانتری 163 ولنجک با بازبینی دوربین های مداربسته هویت سارقان را شناسایی و این اطلاعات در اختیار تمام واحد های گشت نیروی انتظامی در تهران قرار دادند. اقدامات اطلاعاتی ماموران کلانری 163 ولنجک حاکی از بود خریدار سوری تلفن های همراه در این سرقت میلیاردی نقش داشته است.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مشخص شد 4 زورگیر به بهانه فروش تلفن های همراه مسروقه به پاساژ قائم مراجعه کردند. دقایقی بعد ماموران کلانتری در یک عملیات پیچیده 4 زورگیر حرفه ای را در پاساژ قائم بازداشت و اموال مسروقه را کشف کردند.

توضیح پلیس درباره دستگیری 4 زورگیر

سرهنگ " جلیل موقوفه ای " رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به خبرنگار رکنا گفت: در تاریخ ۲۳ آبان با وقوع  سرقت ۱۳ دستگاه تلفن همراه اپل و 13 دستگاه آی پد  از سرنشین یک پیک موتوری با استفاده از چاقو موضوع رسیدگی در دستور کار کلانتری ۱۶۴ ولنجک قرار گرفت.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری با رصد های اطلاعاتی و بازبینی دوربین های مداربسته هویت ۴ سارق ۱۸ الی ۲۷ ساله را شناسایی کردند و متوجه شدند متهمان برای فروش گوشی ها به پاساژ قائم مراجعه کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم بلافاصله به محل مذکور اعزام شدند و دریک عملیات هماهنگ در ۲ نقطه از شمال پایتخت ۴ سارق را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان سابقه دار در بازجویی ها پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر زورگیری با استفاده از سلاح سرد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شمال تهران اعتراف کردند.

گفتگو با سردسته باند سرقت 

به جرمی دستگیر شدی ؟

سرقت تلفن همراه با شیوه و شگر زورگیری

سابقه داری ؟

نه برای اولین بار است که دستگیر شدم.

چه شغلی داری ؟

در پاساژ قائم خرید و فروش موبایل انجام می‌دهم.

به چه دلیل سرقت کردید ؟

می خواستم خانه خریداری کنم اما پولی نداشتم .

سرقت را چگونه انجام دادید ؟

13 آیفون و 16 آی پد از یک فروشگاه سفارش دادم. فروشنده را تا پاساژ قائم تعقیب کر دم و در زمان مناسب با چاقو و قمه موتورسیکلت و تلفن های همراه او را سرقت کردیم.

نقشه سرقت را چه کسی کشید ؟

نقشه سرقت را من کشیدم و تصمیم گرفتم به همراه دوستان آن را عملی کنیم.

متاهلی ؟

بله، چند سالی است که ازدواج کردم.

ارزشش را داشت ؟

نه اصلا، پشیمانم.

بنابراین گزارش، با تائید سرهنگ " جلیل موقوفه ای " رئیس پلیس پیشگیری پایتخت پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید