به گفته رییس پلیس راه استان همدان، در پی واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در جاده ملایر - همدان و استفاده نکردن سرنشین جلو از کمربند ایمنی، یک زن ۳۰ ساله در دم جان باخت.

نبستن کمربند ایمنی در همدان حادثه آفرید

به گزارش سلام نو، سرهنگ «رضا عزیزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت ۲۲ روز گذشته یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در ۱۲ کیلومتری ورودی شهر همدان از سمت ملایر به علت سرعت غیرمجاز واژگون شد که در این سانحه زن ۳۰ ساله فوت و راننده ۴۷ ساله مجروح شد.

وی اضافه کرد: در این سانحه جاده ای سرنشین جلو وسیله نقلیه به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از خودرو پرتاب شده و به خاطر برخورد سر با جسم سخت جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: بیش از نیمی از سرنشینان جلو و ۹۵ درصد سرنشینان عقب خودرو هنگام تردد در جاده های بین شهری از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند در حالیکه توصیه پلیس به استفاده از کمربند ایمنی برای حفظ جان افراد است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه میزان استفاده از کمربند ایمنی با تاریکی هوا کاهش می یابد گفت: جاده همدان و ملایر در لاین ورودی به شهر همدان از استاندارد لازم برخورد نبوده و دارای شیب های عرضی و طولای زیاد و پیچ های تند است.

وی ادامه داد: با وجود نصب علائم راهنمایی و رانندگی همچنان به علت تردد رانندگان با سرعت بالا ، این محدوده به مسیری حادثه خیز تبدیل شده است.

هشت ماهه سالجاری سوانح جاده ای این استان با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته موجب مرگ ۲۲۸ نفر شد اما آمار مجروحان سوانح جاده ای این استان ۱۹ درصد و مجموع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی ۱۲ درصد در هشت ماه امسال کاهش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید