ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اتهاماتی را که بیان می‌کنند این ائتلاف به دنبال تحریک مسکو از طریق تمرین‌های نظامی در دریای سیاه است، رد کرد و روسیه را متهم کرد که به اسم مانور نظامی به کشورهای همسایه تجاوز می‌کند.

هشدار دبیرکل ناتو به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: اوکراین که علاقه مند به ملحق شدن به ناتو و اتحادیه اروپا است به کانون درگیری ها بین روسیه و غرب تبدیل شده است. روابط دو طرف از زمان پایان جنگ سرد در سه دهه گذشته به وخامت گراییده است.

استولتنبرگ در مصاحبه با رویترز در «کنفرانس آینده» گفت: ما به روشنی گفته ایم که تاوان سنگینی وجود خواهد داشت و تحریم یکی از گزینه ها است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مسکو می گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد.

دبیر کل ناتو گفت تحریم های جدید اقتصادی که اتحادیه اروپا، آمریکا به همراه انگلیس و کانادا می توانند اعمال کنند، ابزاری قدرتمند است.

استولتنبرگ همچنین گفت همه می دانند که متحدان ناتو از اوکراین حمایت نظامی می کنند و این حمایت در جهت اهداف دفاعی و در راستای تعهدات بین المللی همه متحدان ناتو است.

اوکراین شریک نزدیک ناتو است اما هنوز در این ائتلاف که متشکل از ۳۰ کشور غربی است، عضو نیست.

این مقام ناتو اتهاماتی را که بیان می کنند این ائتلاف به دنبال تحریک مسکو از طریق تمرین های نظامی در دریای سیاه است، رد کرد و روسیه را متهم کرد که به اسم مانور نظامی به کشورهای همسایه تجاوز می کند.

به تازگی ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نمایندگی روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد و مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دفتر خود در مقر ناتو را بست.

روابط غرب و روسیه به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با برگزاری همه پرسی تیره شد و تاکنون غرب به همین بهانه تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید