به گفته مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، امروز ۲۴۳ تن مرغ گرم و ۱۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ استان توزیع شده است.

توزیع ۲۴۳ تن مرغ گرم در بازار آذربایجان غربی

به گزارش سلام نو، احمد دهقان در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه از ۶ آذر با تشدید نظارت آرامش به بازار مرغ استان بازگشته است، افزود: روزانه به طور متوسط ۸ اکیپ نظارتی بازرسی در سطح بازار شهرستان ارومیه و به تبع آن در سطح شهرستان‌ها مشغول رصد و پایش مستمر بازار کالاهای اساسی مخصوصاً گوشت مرغ هستند که مصرف روزانه مرغ در استان به طور میانگین ۲۴۰ تن است.

وی ادامه داد: امروز همزمان با ۱۱ آذر ماه در حدود ۲۴۳ تن مرغ گرم و حدود ۱۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ استان توزیع شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: میزان جوجه ریزی در آبان و آذرماه سال جاری در واحدهای مرغداری گوشتی در حد نیاز مصرفی استان است و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی با مشکل کمبود عرضه گوشت مرغ در استان مواجه نشویم.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست اما بازار رسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسماً به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

دهقان همچنین یادآور شد: با دستور رئیس جمهوری، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است تا با این فرماندهی واحد در قالب قرارگاه تأمین امنیت غذایی و رصد منظم، آرامش در بازار ایجاد شود.

وی با بیان این که یکی از یاران اصلی سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه، رسانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع باعث کاهش التهاب بازار و ایجاد آرامش در مردم می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید