به گفته رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان انتشار و استنشاق گاز مونوکسیدکربن منجر به مرگ دختر ۱۷ ساله زنجانی شد.

دختر ۱۷ ساله زنجانی قربانی قاتل خاموش شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر اصغر جعفری روحی، روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شامگاه چهارشنبه /۱۰ آذر ماه/ موضوع حادثه گازگرفتگی اعضای یک خانواده به اورژانس  شهر زنجان گزارش شد و بلافاصله سه دستگاه آمبولانس از پایگاه های روزبه، قائم و بهشتی به منظور نجات مسموم شدگان به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه که در شهرک شهرآرا رخ داد، یک زن ۴۵ ساله، یک مرد ۲۶ ساله و یک دختر ۱۷ ساله دچار گازگرفتگی شده بودند که این زن و مرد پس از اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان ولیعصر (عج) و دختر ۱۷ ساله نیز به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند.

دکتر جعفری روحی، افزود: این دختر جوان حادثه دیده تحت اقدامات احیا از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه تلاش پزشک معالج و کادر درمان برای نجات جان این مصدوم نتیجه نداد و با مرگ خود خانواده را داغدار کرد.   

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، لازم است شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی، دقت کافی داشته و موارد ایمنی را به منظور پیشگیری از حوادث تلخ، جدی‌تر بگیرند.

جواد مرادی افزود: گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می کند.

وی اظهار داشت: سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ،  تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج ازجمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید